شمانیوز
شما نیوز

بادکش صورت برای سلامت پوست و شغاف سازی و کلاژن سازی

بادکشی صورت فواید زیادی برای سلامت و زیبایی پوست مانند رفع پف و چین و چروک صورت دارد که باید برای جلوگیری از عوارض جانبی آن با روش اصولی و صحیح انجام شود.

بادکش صورت برای سلامت پوست و شغاف سازی و کلاژن سازی

اخیراً ما شاهد بازگشت مجدد بسیاری از روش های درمانی باستانی هستیم که یکی از آن ها بادکش است و دلیل علاقه مردم به تلاش برای انجام این کارها به دلیل اقناع پذیری آن ها است.

 

چه چیزی هنگام خواندن یا شنیدن کلمه " بادکش " به ذهن شما خطور می کند؟

احتمالاً کبودی دایره ای است، خوب ، اکثر مردم بادکش درمانی را به عنوان چیزی دردناک که علائم بدی را پشت سر می گذارد ، می دانند اما این کاملاً غلط است . بادکش بدن دردناک است در حالی که بادکش صورت آسان است و در کل بادکش صورت و بدن از هم جدا هستند ، گرچه هدف آن ها یکسان است :فراهم نمودن فواید بهداشتی .

 

بادکش صورت چگونه عمل می کند؟

روند بادکش صورت نسبتاً ساده است اما باید توسط یک متخصص انجام شود . در این بخش از سلامت به شما خواهیم گفت که روند کار و چگونگی عملکرد این روش درمانی چگونه است .

 

درمان با پاک سازی صورت از جایی شروع می شود که درمانگر در آن ، عمق ناحیه صورت و گردن را تمیز می کند و سپس پوست را با مقداری روغن درمانی ماساژ می دهد و پس از آن روند واقعی آغاز می شود و درمانگر لیوان ساکشن را به صورت وارونه روی صورت شما قرار می دهد. و پس از مدتی لیوان را به سمت صورت می برد تا عضلات صورت تان را آرام کند .

 

فنجان ها مکش معکوس را ایجاد می کنند که با افزایش منبع اکسیژن و بهبود گردش خون خلاء برای جوان سازی بافت های صورت ایجاد می شود و این فرایند همچنین باعث تشکیل عروق خونی جدید می شود و مکش لایه های بافت های صورت را که منجر به ریزگرد و پارگی می شود ، جدا می کند. بنابراین پاسخ التهابی ای ایجاد می کند و پلاکت ها ، گلبول های سفید و سایر داروهای بهبودی را افزایش می دهد .

 

مزایای بادکش صورت

اعتقاد بر این است که بادکش صورت :

    تنش عضلات را کاهش می دهد

    سلول های پوستی را تحریک می کنند و باعث تولید کلاژن می شوند

    گردش خون و اکسیژن رسانی را افزایش می دهد

    بافت های صورت را تقویت می کند

    درخشش سالمی را بر روی صورت می بخشد

    دید چروک ها ، لکه ها ، زخم ها و لکه ها را کاهش می دهد

    پوست را روشن تر می کند

    ظاهر زخم ها ، خطوط ریز و چین و چروک ها را به حداقل می رساند

    پف را کاهش می دهد

    تولید چربی را تنظیم می کند

    رساندن مواد مغذی و جذب محصول را بهبود می بخشد

عوارض جانبی احتمالی بادکش صورت :

 

با وجود این واقعیت که بادکش صورت توسط پزشکان متخصص پوست در سراسر جهان بی خطر است اما ممکن است برای بعضی از افراد راحت نباشد و نتایج آن معمولا به چگونگی پوست بستگی دارد و ممکن است برخی از عوارض جانبی جزئی مانند :

    حالت تهوع

    سرگیجه

    عرق سرد

    کمی سوختگی یا کبودی را ایجاد کند .

توجه: بادکش بر روی پوست ملتهب ، آسیب دیده توصیه نمی شود و پس اطمینان حاصل کنید که درمانگر شما باتجربه بوده و ضمن انجام مراحل از تمام اقدامات پیشگیرانه پیروی می کند.

 

بررسی کامل تر فواید بادکشی صورت چیست؟

بادکشی صورت ممکن است سلامتی و ظاهر پوست شما را به روش های زیر بهبود بخشد:

1. تحریک تولید کلاژن

کلاژن یک بافت پروتئین ضروری است که به ایجاد کشش پوست شما کمک می کند. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن به تدریج کاهش می یابد و باعث می شود که پوست به طور فزاینده ای مستعد چین و چروک و خطوط ظریف شود.

در رابطه با سوال برخی از شما کاربران از بخش سلامت باید توضیح دهیم که بادکشی صورت به ارتقای سنتز کلاژن در مناطق مورد هدف کمک می کند و آن را به یک جایگزین واقعی تر نوشیدنی های جوانی تبدیل می کند. با تسهیل بازسازی بافت جدید، کلاژن می تواند پوست شما را محکم، انعطاف پذیر و درخشان نگه دارد.

 

2. کاهش پف صورت

سیستم لنفاوی ضعیف اصولا مسئول جمع آوری پسماند سلولی ساکن و مایعات اضافی زیر پوست است. به آرامی نقاط کلیدی صورت را با فنجان ها می مکد و به تحریک غدد لنفاوی در عمل کمک می کند و در نتیجه باعث تخلیه بهتر سموم و جلوگیری از حفظ مایعات می گردد که در واقع باعث تورم و پف صورت می شود.در نتیجه اگر می خواهید استخوان گونه خود را برجسته کنید و یا کیسه های زیر چشم را محو کنید، بادکشی صورت برای شما مناسب است.

 

3. بالا بردن درخشش صورت

اثر مکش با اعمال فنجان ها به آرامی روی پوست ایجاد می شود که بخش هایی از بافت صورت را می کشد و خون اکسیژن دار تازه را به لایه سطحی پوست کشیده می کند.هم چنین جریان خون افزایش یافته، مقدار زیادی مواد مغذی پوست را با خود می آورد که پوست صورت را اشباع کرده و ظاهر شما را احیا می کند.در نتیجه سیل خون به سطح پوست ممکن است پوست را موقتی صورتی و یا قرمز رنگ کند، که در عرض 10 دقیقه یا به همین ترتیب، درخشندگی را آشکار می کند.

 

4. کمک به تولید و جذب محصولات

هم چنین گفته می شود که بادکشی صورت باز کردن منافذ پوست ، جذب لوسیون و یا سرم را افزایش می دهد تا اجازه دهد محصولات به راحتی و عمیقا به پوست نفوذ کنند

 

5. کاهش خطوط

با گذشت سال ها و افزایش سن پوست چین و چروک ایجاد می کند. در حالی که هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد، راه هایی وجود دارد که می توانید پیری پوست را به تعویق بیندازید.

بسیاری از مردم به تزریق مواد شیمیایی مانند بوتاکس و دیگر پر کننده ها متوسل می شوند و چنین عمل جراحی را نیز انجام می دهند تا پوست را بکشند.

 

با این حال، اگر دچار تردید در مورد قرار دادن پوست صورت خود به چنین اقدامات تهاجمی هستید، روش های مختلفی را در نظر بگیرید که یک روش بهتر، ایمن تر و طبیعی برای پیر شدن به شما ارائه می دهد.

6. روشن شدن پوست

بادکشی صورت به کاهش جای زخم روی پوست کمک می کند و رنگ کلی صورت را روشن می کند. نیازی به گفتن نیست هر کسی که با مشکلات تغییر رنگ به خاطر آکنه، و یا مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می کند، باید این روش را بر روی صورت انجام دهد.

 

با این حال باید به خاطر داشته باشید که این عمل ممکن است برای برخی از افراد بهتر باشد. اگر پوست شما به درمان خوب جواب دهد، ممکن است سریعا بهبود یابید برای برخی افراد جلسات اضافی ممکن است برای توجه به یک تفاوت مورد نیاز باشد.

 

7.بسته شدن منافذ باز پوست

دلایل کافی برای بادکشی صورت به عنوان یک عمل مراقبت از پوست وجود دارد یکی از این دلایل کوچک کردن و به حداقل رساندن منافذ پوست است.

کجا باید برای بادکشی صورت بروم؟

در سال های اخیر، بادکشی صورت تحسین های بسیاری را به عنوان یک روند مراقبت از پوست به دست آورده است و افراد بیشتری برای انجام این کار مشتاق شده اند. بادکش صورت تقریبا به عنوان یک سرویس روتین در تعدادی از کلینیک های پوست و چشمه های آب گرم ارائه می شود با این حال، این روش و هم چنین موفقیت درمان آن ممکن است بسته به جای محل زندگی متفاوت باشد.

 

آیا می توانید بادکش صورت را در خانه انجام دهید ؟

بله اما با احتیاط . این راهنمای گام به گام به شما کمک می کند تا این روش درمانی را به خوبی انجامش دهید :

ابتدا صورت خود را تمیز کنید تا همه گرد و غبار ، خاک و ناخالصی ها از بین برودروغن ضروری و ( ترجیحا روغن جوجوبا ) را روی صورت بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید و فنجان مکش را بردارید ، آن را به آرامی فشار دهید و روی صورت قرار دهید و هنگامی که شروع به احساس کشش روی پوست صورت خود کردید ، آن را به آرامی به طرف های دیگر نیز بکشید و همیشه به یاد داشته باشید که از ناحیه مرکزی صورت خود شروع کنید .

 

فنجان های خانگی با اندازه های مختلف توزیع می شود .از بزرگترهای آن برای پیشانی ، گونه ها و لیوان های کوچکتر برای ناحیه T ، ناحیه بینی و ابرو استفاده کنید و این کار را فقط برای 5-10 دقیقه انجام دهید.

 

نکته ای مهم قبل از انجام بادکش صورت در خانه

برای جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی نامطلوب، به خصوص اگر پوست حساسی دارید، مشورت پیش از درمان با متخصص پوست توصیه می شود.در حقیقت، به شدت توصیه می شود قبل از اینکه به خود زخم بزنید، یک فرد حرفه ای را بکار گیرید این به تعیین این که چگونه پوست به روند واکنش نشان می دهد، کمک خواهد کرد.اگر از نتایج راضی هستید و بیشتر از این اقدام برای خودتان می خواهید، می توانید با دنبال کردن کمک یک متخصص آموزش دیده، با قدم های اولیه آشنا شوید.

 

بادکش درمانی صورت

چگونه در خانه بادکش صورت را انجام دهید ؟

جعبه بادکش های مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. برخی از فنجان ها از پلاستیک سخت ساخته می شوند در حالی که برخی دیگر نرم و ژل - مانند هستند. هر دو می توانند به یک اندازه موثر باشند، بنابراین در نهایت به اولویت شخصی شما بستگی دارد.

 

اولین چیزی که در این لیست قرار دارد این است که صورت خود را کاملا با آب ولرم و یک تمیز کننده ارگانیک بشویید. به آرامی آن را خشک کنید، پس از آن.

پوسته سازی ملایم با یک سوهان آرام نیز می تواند به بیرون کشیدن چرک ها در منافذ عمیق تر کمک کند.

 

هنگامی که پوست صورت تمیز می شود، یک نرم کننده را به کار ببرید تا منافذ را ببندید.

بعد از پاک سازی مناسب، لازم است که یک ماساژ صورت را با دستان خود برای آزاد کردن تنش اولیه به خودتان بدهید.

سپس، پوست را با استفاده از چند قطره از هر گونه روغن تسکین دهنده چرب کنید، که به فنجان ها اجازه می دهد تا به راحتی و بدون جدا شدن از پوست به آرامی حرکت کنند.

 

تنها به اندازه کافی از روغن استفاده کنید که به آسانی بدون لغزنده کردن پوست تان جذب شود، و بعد از آن دستان خود را بشویید تا محکم بر روی فنجان ها تنظیم شود.

یکی از فنجان ها را بین انگشت شست و سبابه خود بگیرید و آن را محکم فشار دهید.

در حالی که هنوز آن را فشار می دهید، آن را به چانه خود و اطراف دهان خود فشار دهید. آن را چند ثانیه نگه دارید قبل از اینکه آن را به سمت یک منطقه جدید حرکت دهید.

 

بسته به ناحیه صورت که تحت درمان قرار می گیرد، اندازه فنجان را متغییر نگه دارید. از فنجان های کوچک تر برای کار در امتداد چانه، کاسه چشم و بینی و نمونه های بزرگ تر برای گونه های پیشانی و گردنش استفاده کنید.

 

به حرکت دادن فنجان های مکنده برای پوشش دادن تمام قسمت های مورد نظر خود ادامه دهید. استفاده از حرکت های کوتاه برای حرکت فنجان ها توصیه می شود تا از کشیدگی پوست صورت جلوگیری شود.

اجازه ندهید که فنجان به مدت بیش از چند ثانیه باقی بماند چون کشش متمرکز می تواند منجر به کبودی شود. بهترین استراتژی این است که فنجان های صورت را همیشه در حال حرکت نگه دارید

هنگامی که بادکش انجام دادید، صورت خود را به سرعت تمیز تا منافذ خود را باز کنید از یک تمیز کننده ملایم استفاده کنید، در صورتی که ابتدا روغن بمالید و یا فقط صورت خود را با آب ولرم بشویید. پس از آن پوست خود را خشک کنید.

 

از آنجایی که بادکش صورت برای آماده سازی جذب تولید بهتر شناخته می شود، می توانید این مزیت را با استفاده از زیبایی روتین و یا محصولات مراقبت از پوست، درست بعد از درمان، بدست آورید.

هشدارها:

    اگر زخمهای باز، بریدگی، جوش و یا خال های برآمده را بر روی صورت خود داشته باشید، دقت کنید که فنجان های بادکش را بر روی این موضع ها قرار ندهید .

    استفاده از بادکش صورت برای مکش پوست روی شکم یک زن باردار اکیدا ممنوع است.

 

    ممکن است به قرمزی و خارش کمی بعد از آن توجه کنید. این طبیعی است و باید ظرف چند ساعت تسکین یابد.

    توصیه می شود مبتدیانی که بادکش صورت انجام می دهند باید آن را کوتاه و اغلب انجام دهند. مهارت های خود را با تمرین بر روی صورت به مدت پنج تا ده دقیقه، دو یا سه بار در هفته تمرین کنید. بادکش بیش از حد و یا نادرست ممکن است پوست را آسیب بزند و یا رگ های خونی را پاره کند.

 

آموزش ساده ؛ چگونه بادکش صورت را درست انجام دهیم؟

روش درست برای این کار، شامل مواردی است که در ادامه بخش سلامت گفته شده است :

    فنجان را از وسط چانه به بالاترین نقطه استخوان گونه حرکت دهید

    و فنجان را از وسط پیشانی به شقیقه ببرید

    فنجان را از لبه بینی به گوشه خارجی چشم (زیر چشم)بکشید.

    فنجان را از زیر چانه به گوشه خارجی فک آورد (زیر فک)

    با حرکت دادن فنجان های بادکش از استخوان ترقوه به فک روی گردن کار کنید

    فنجان ها را از بالای شانه تا نقطه زیر گوش حرکت دهید.

 

عوارض بادکش صورت

آیا بادکش صورت مشابه همان بادکش بدن است ؟

هم بله و هم خیر . اگرچه آن ها براساس همان اصل ترمیم بنا شده اند اما بادکش صورت و بدن متفاوت است .

لیوان های صورت معمولاً کوچک تر و نرم تر هستند و آن ها قبلاً به آرامی پوست را از لایه های عمیق تر صورت جدا می کردند و این باعث افزایش جریان خون به منطقه می شود و پوست را جوان سازی می کند و با گذشت زمان این عمل باعث بهبود چهره و کاهش خطوط و چین و چروک می شود و از طرف دیگر بادکش بدن در درجه اول برای کاهش درد مورد استفاده قرار می گیرد

.

تفاوت بادکش صورت و بدن چیست؟

بادکش بدن و صورت به طور عمده یک سان هستند آن ها ماساژ عمیق بافت هستند که تنها استفاده از تکنیک های اجرای آن ها متفاوت است.

تجهیزات: تجهیزات مورد استفاده برای ماساژ صورت سفارشی برای پوست ظریف صورت است در حالی که وسایل بادکش بدن با فنجان های محکم تر مثل شیشه، بامبو و یا سفال ساخته شده .

کبودی : در حالی که بادکش بدن میزان نسبتا بالایی از مکش را صرف می کند که در نقاط ویژه ای از بدن متمرکز است،اما عضلات چهره به تدریج ملایم تر می شوند.

 

در بدن، کشش متمرکز و طولانی معمولا کبودی ناخوشایندی را ایجاد می کند.

علاوه بر این، این نشانه ها بیشتر در بادکش بدن دیده می شوند چون برای بدن اغلب بادکش گرم استفاده می شود .

برخلاف بادکش بدن، حرکت مداوم فنجان های سیلیکون روی صورت و گردن به این معنی که خطر کمتری برای کبودی وجود دارد

آیا کبودی باقی می ماند ؟

بادکش صورت نباید کبودی ایجاد کند و با این حال ، اگر فنجان بیش از حد طولانی در همان محل باقی بماند ممکن است کبودی ایجاد شود . برخی می گویند تغییر رنگ ممکن است در کمتر از پنج ثانیه رخ دهد ، بنابراین مطمئن شوید که فنجان را در حال حرکت نگه دارید .

 

تفاوت بین فیشیال طبیعی و بادکش صورت چیست ؟

استفاده از لیوان و مکش صورت واضح ترین تفاوتش است اما ممکن است مزایایش نیز متفاوت باشد. با استفاده از روش بادکش مغناطیسی می توان به افزایش گردش خون و جذب مواد مغذی به سطح صورت پرداخت .

 

مراقبت های بعد بادکش صورت چیست ؟

برای از بین بردن سموم اضافی ، چربی ها و آب اضافی حتما آب زیادی بنوشید و از کافئین و غذاهای شور دوری کنید و همچنین ، توصیه می شود که برای هر 24 ساعت بعد از هر وعده غذایی دو لیوان آب بنوشید .

اقدامات احتیاطی قبل و بعد از بادکش صورت چه هستند؟

برای تمام مزایا بادکش صورت تنها زمانی مفید است که به درستی و با محدودیت انجام شود.

چه شما این کار را در خانه انجام دهید و یا توسط یک متخصص حرفه ای انجام دهید، جلسات منظم نباید بیش از 2 تا 3 بار در هفته طول بکشد. مکش شدید و مکرر می تواند منجر به پاره کردن فیبرهای کلاژن و مویرگ ها در پوست شود که کبودی را در پی دارد به همین دلیل برای افراد دارای پوست حساس یا نازک معمولا توصیه می شوند.

 

پیش از اقدام بادکش لازم است که پوست خود را با دنبال کردن سه مرحله اصلی مراقبت پوست، یعنی تمیز کردن، پاک سازی و مرطوب ساختن پوست تقویت کنید.

مراقبت پس از درمان، شامل نوشیدن مقدار کافی آب برای حفظ رطوبت پوست از داخل و افزایش دفع بیشتر سموم است.

یک داروی نیروبخش پوست که می توانیداستفاده کنید چای سبز است که تاثیر نیروبخشی دارد.

 

در عین حال توصیه می شود که پس از انجام این کار، از مصرف غذاهای چرب و یا غذاهای سنگین خودداری کنید. چنین انتخاب های غذایی ناسالم تنها سموم را به سیستم شما منتقل خواهند کرد . راه دیگر برای درک منافع این روش ورزش کردن است.

منبع:نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied