شمانیوز
شما نیوز

سیاوش پالاهنگ در گفتگو با شمانیوز:

​جاده شمال با استفبال مواجه نشد/ در فستیوال ترکیه شرکت خواهم کرد

​خواننده موسیقی پاپ گفت: به دلیل شرایط کرونا سفرهای نوروزی به شمال به شدت کاهش یافت و قطعه موسیقی «جاده شمال» آنطورکه باید مورد استقبال قرار نگرفت.

​جاده شمال با استفبال مواجه نشد/ در فستیوال ترکیه شرکت خواهم کرد

سیاوش پالاهنگ، خواننده و هنرمند کشورمان در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، از آخرین آثارش گفت و در این رابطه اظهار داشت: آخرین آثاری که از طرف من منتشر شده است، یکی «جاده شمال» و دیگری «عشق اتفاقی» است که عشق اتفاقی بازخورد خوبی داشت و با استقبال مردم مواجه شد. تنظیم این اثر برعهده کامیاب بهاری بوده و علی ایلیا هم شعر آن را سروده است و نیز آهنگسازی آن هم توسط خود من انجام شده است. 

وی افزود: ساخت این قطعه، حدود  دو تا سه ماه زمان بُرد و الحمدالله به خوبی هم در فضای مجازی و در میان مردم منتشر و شنیده شد، به گونه‌ای که از تعداد دابسمش‌های تولیدشده توسط مردم می‌توانستیم به این موضوع پی ببریم.

این هنرمند کشورمان در رابطه با اثر «جاده شمال» تأکید کرد: از اوایل سال 1399 در نظر گرفته بودیم که اثری را کار کنیم تا مردمی که می‌خواهند به سمت شمال کشور سفر کنند، از آن لذت ببرند. این اثر یک فضای عاشقانه را ایجاد می‌کرد و آهنگ‌سازی این اثر هم برعهده خود من بود و خانم غزل آریا، شعر آن را سروده است و کامیاب بهاری و آرش پاکزاد تنظیم و میکس و مستر این اثر را برعهده داشتند اما متأسفانه به دلیل شرایط کرونا سفرهای نوروزی به شمال به شدت کاهش یافت و این قطعه موسیقی آنطورکه باید مورد استقبال قرار نگرفت.

پالاهنگ در خصوص چالش‌های پیش روی هنرمندان و خوانندگان کشورمان گفت: از چالش‌های اصلی که باید نام ببرم این است که وزارت ارشاد هرازگاهی موانعی را ایجاد می‌کند، اما به طور کلی شرایط نسبت به هفت هشت سال گذشته بسیار بهتر و هموارتر شده است.

او ادامه داد: هرچند شرایط کمی برای خوانندگان سخت شده، اما خود من که مجاز می‌خوانم و در ایران فعالیت می‌کنم، معتقد هستم که این سختی‌ها و چالش‌ها در بسیاری موارد مفید و خوب است؛ زیرا مردم ایران از علم بالایی در خصوص موسیقی برخوردار نیستند و در این شرایط کارهایی منتشر می‌شود که خالی از محتوای مفید؛ لذا بعضی سخت‌گیری‌ها می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

 

این خوانند موسیقی پاپ هزینه‌های بالای برگزاری کنسرت و اجاره سالن را یکی از چالش‌های اصلی پیش روی خوانندگان و تهیه‌کننده عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه دستمزد افرادی که در تولید یک اثر و برگزاری یک کنسرت فعال هستند، بسیار پایین است و همچنین اجرای کنسرت در شهرستان‌‎ها کمی دشوار شده و به خاطر هزینه بالای بلیت بسیاری از مردم نمی‌توانند در کنسرت‌ها شرکت کنند.

پالاهانگ درباره برنامه‌‎هایش در سال جدید گفت: با یک شرکت جدید قرارداد خواهم بست و تصمیم دارم که در سال 1400 اگر شرایط کرونا بهتر شد، در جزیره کیش و برخی مناطق که امکان آن وجود دارد، کنسرت برگزار کنیم. همچنین دو اثر جدید را خلق کرده‌ایم که هنوز نامی برای این دو اثر انتخاب نکرده‌ایم، ولی شعر و آهنگسازی آن توسط خود من انجام شده و تنظیم آن هم توسط کامیاب بهار انجام شده است و به امید خدا تلاش خواهیم کرد تا نخستین کنسرت خود را در اوایل تابستان در جزیره کیش برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1400 تلاش می‌کنم تا حداقل چهار یا پنج اثر جدید تولید کنم و این چهار اثر همراه با موزیک ویدئو خواهد بود.

این آهنگساز موسیقی پاپ از برگزاری یک فستیوال در ترکیه خبر داد و در توضیح بیشتر این موضوع اظهار داشت: تابستان امسال یک فستیوالی در ترکیه برگزار خواهد شد و اگر امکان‌پذیر باشد می‌خواهیم با مجوز ایران در ترکیه اجرا داشته باشیم و فرزاد فرزین و بهنام بانی هم احتمالاً حضور خواهند داشت. همچنین در خصوص مبلغ به توافق دست یافته‌ایم و فقط الان منتظر مجوز در داخل هستیم که اگر مجوز صادر شود، در خصوص حضور ما در ترکیه مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied