شمانیوز
شما نیوز

در سال جاری برای ارسال به مناطق دور افتاده انجام شد

گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیش از 11 هزار کتاب اهدایی از هموطنان دریافت کرد

گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ابتدای سالجاری تاکنون، تعداد 11 هزار و 739 کتاب به صورت اهدایی دریافت کرده است و پس از بررسی و تکمیل مجموعه کتابخانه ملی ایران، مازاد منابع به مراکز خیریه، مدارس، آموزشگاه ها و کتابخانه های مناطق دورافتاده و کم برخوردار سراسر کشور انتقال یافت و در چرخه طرح پویش «کتاب در حرکت» نیز مورد استفاده قرار گرفت.

گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیش از 11 هزار کتاب اهدایی از هموطنان دریافت کرد

به گزارش شمانیوز؛  گروه مبادله و اهدا، در کنار تکمیل منابع این سازمان و نگهداری این کتاب ها برای بهره مندی اصحاب علم و دانش، منابع مازاد را در قالب طرح های مختلف از جمله پویش «کتاب در حرکت» در اختیار سایر کتابخانه های سراسر کشور قرار می دهد تا این منابع مجدد به چرخه اطلاع رسانی باز گردد.

 

به همین منظور این گروه برای تکمیل مجموعه منابع کتابخانه ملی، آماده دریافت کتاب های اهدایی توسط افراد حقیقی و حقوقی است. زیرا با انجام این کارعلاوه بر غنی سازی مخازن کتابخانه ملی ایران، امکان اهدای کتاب به مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق دور افتاده و کم برخوردار فراهم می‌شود. 

 

به گفته فتانه ترکاشوند رئیس گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، موسسات خیریه، ‌مدارس و کتابخانه های سراسر کشور برای دریافت منابع اهدایی می توانند با اداره کل فراهم آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را ارائه دهند.

 

سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای دریافت منابع اهدایی از شهروندان، همکاری های لازم را خواهد کرد؛ همچنین اسامی افراد به عنوان اهداگر در وب سایت این سازمان در بخش «اهداگران» درج خواهد شد. 

 

از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 11 هزار  و 739 کتاب به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شده است که پس از بررسی و تکمیل مجموعه کتابخانه ملی ایران، مازاد منابع به مراکز خیریه، مدارس، آموزشگاه ها و کتابخانه های مناطق دورافتاده و کم برخوردار سراسر کشور انتقال یافت و در طرح پویش کتاب در حرکت مورد استفاده قرار گرفت.

 

گزارش: معصومه قلباربند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied