شمانیوز
شما نیوز

آیا استرس می تواند شما را چاق کند؟

استرس از بسیاری جهات بر ذهن و بدن ما تأثیر می گذارد.

آیا استرس می تواند شما را چاق کند؟

استرس از بسیاری جهات بر ذهن و بدن ما تأثیر می گذارد. استرس باعث خستگی شما می شود و بر روحیه شما تأثیر می گذارد اما آیا استرس می تواند بر وزن شما نیز تأثیر بگذارد؟

 

اثرات استرس

دانشمندان دانشگاه لیورپول دریافتند که زنانی که در معرض طیف وسیعی از کارهای روحی و جسمی قرار دارند ، 20 درصد بیشتر از شکلات رایگان که به آنها پیشنهاد می شود را می گیرند ، در حالی که مجبور به انجام وظایف نیستند. بنابراین ، 20 درصد شکلات بیشتر ، دور کمر را گسترش می دهد ... و به نظر می رسد بدون مغز است.

اما شواهد نشان می دهد که ارتباط استرس و چربی فقط به آن اصرارهای غیرقابل کنترل برای خوردن یک بسته کلوچه بر نمی گردد. به نظر می رسد که اثرات استرس می تواند نحوه برخورد بدن ما با غذا را تغییر دهد - تعادل را نسبت به ذخیره سازی بیشتر از استفاده از آن حفظ می کند - باعث می شود احساس انرژی نداشته باشیم و به طور پنهانی آن دکمه بالا را خنثی کنیم. کسانی که بیشترین اندازه گیری دور کمر را داشتند بیشترین میزان استرس را گزارش کردند.

تحقیقات بیشتر از دانشگاه کالیفرنیا دریافت که از 160 زن در سنین 30 تا 46 سال ، کسانی که بیشترین اندازه گیری دور کمر را داشتند بیشترین میزان استرس را گزارش کردند. دکتر پاملا پیک ، محقق از موسسه ملی بهداشت در آمریکا ، کشف کرد که ممکن است هورمون ها مسئول این امر باشند.

 

 استرس و پاسخ هورمونی به استرس

 هورمونی به نام CRH (هورمون آزاد کننده کورتیکوتروپین) در پاسخ به استرس افزایش می یابد. این افزایش سطح باعث ایجاد زنجیره ای از حوادث در مغز ، از جمله آزاد سازی کورتیزول و آدرنالین (هورمون های "استرس") می شود تا بدن را برای عمل آماده کند.

 کورتیزول با تحریک ترشح گلوکز ، سوخت را برای جنگ و پرواز فراهم می کند در حالی که آدرنالین سیستم عصبی را برای عمل محو می کند. پس از پایان بحران ، آدرنالین پراکنده می شود ، اما کورتیزول - و گلوکز موجود در خون - متوقف می شود ، باعث افزایش انسولین و تحریک اشتها می شود تا بدن را به بازیابی ذخایر سوخت خود ترغیب کند ، تا آماده مقابله با بعد مقابله

 بنابراین اگرچه در برخوردهای استرس زا به ندرت انرژی صرف می کنیم ، با این وجود در ماشین فروش خود سوخت گیری می کنیم - زیرا در این کار سخت گیر هستیم. و به علاوه ، چربی اضافی بدن به صورت "احشایی" یا در عمق شکم ذخیره می شود ، جایی که خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

 

راه حل هایی برای استرس و افزایش وزن بالقوه

 یکی از بارزترین راه های حل مسئله ، کاهش یا از بین بردن استرس با تغییر سبک زندگی و یادگیری راهکارهای مقابله ای است. یک رویکرد معقول این است که پرواز را دوباره برقرار کنید یا با فعالیت بدنی مبارزه کنید. نه تنها این هورمون های استرس را از بین می برد ، بلکه بتا اندورفین را آزاد می کند و باعث می شود احساس آرامش و رضایت داشته باشید.

تمرینات منظم شما را قادر می سازد تا در آینده از مقاومت بیشتری در برابر استرس برخوردار شوید.

شاید حتی مهمتر از آن ، تمرینات منظم به شما این امکان را می دهد تا در آینده مقاومت بیشتری در برابر استرس داشته باشید. هرچه متناسب باشید ، افزایش کورتیزول در شرایط استرس زا کاهش می یابد - الف نقطه اثبات شده در مطالعه ای از دانشگاه A&M تگزاس ، که نشان داد افراد متناسب با توانایی جسمی بهتر از افراد نامناسب می توانند با چالش های جسمی و روانی غیر منتظره (مانند طناب نوردی و رفتینگ با آب سفید) کنار بیایند. اگرچه ممکن است آسیب رساندن به زامبزی جزو چالش های روزمره شما نباشد ، اما باید بدانید که تمرینات منظم به شما کمک می کند تا با استرس بیشتری در زندگی خود با منابع استرس کنار بیایید - همچنین اطمینان حاصل کنید که نتوانید به شلوار جین لاغر خود فشار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied