شمانیوز
شما نیوز

چگونه با استرس ناشی از کار کنار بیاییم؟

اگر از استرس ناشی از کار رنج می برید ، یا می خواهید در آینده از استرس خودداری کنید ، راهنمای ما برای مقابله با استرس در محیط کار همان چیزی است که شما نیاز دارید.

چگونه با استرس ناشی از کار کنار بیاییم؟

اگر از استرس ناشی از کار رنج می برید ، یا می خواهید در آینده از استرس خودداری کنید ، راهنمای ما برای مقابله با استرس در محیط کار همان چیزی است که شما نیاز دارید. این راهنما به شما می گوید که چگونه علائم استرس را تشخیص دهید و نکاتی در مورد نحوه مقابله با آن ارائه می دهد.

تخمین زده می شود که اکثریت ما حدود یک چهارم زندگی بزرگسالان خود را در محل کار خود سپری می کنیم. گرچه می تواند رضایت شغلی و احساس هدف را برای ما فراهم کند ، اما محیط کار همچنین می تواند یک استرس و نگرانی واقعی باشد.

"استرس در محل کار" به تلاش برای جابجایی با خواسته های غیرواقعی مربوط به ما در محل کار اشاره دارد. برخی از استرس ها بخشی پذیرفته شده از کار است و می تواند محرک خوبی باشد ، اما فشار بیش از حد می تواند منجر به استرس غیرمولد شود - که عملکرد شما را تضعیف می کند و به طور بالقوه شما را بیمار می کند.

 

دلایل استرس ناشی از کار چیست؟

همه در محیط کار به نوعی تحت فشار هستند. همه ما مشکلات مختلف روزانه داریم فائق آمدن. اگر این مشکلات طاقت فرسا شود ، احتمال دارد که دچار استرس شوید. تجربه استرس در محل کار ، البته برای هر فرد متفاوت است. برخلاف شرایط کاملاً یکسانی ، برخی از کارگران می توانند بیشتر از سایرین تحت تأثیر قرار بگیرند. آنچه برای یک شخص استرس آور است ممکن است برای شخص دیگر یکسان نباشد. افراد دیگر ممکن است به علائم استرس عادت کنند ، بنابراین مورد توجه قرار نمی گیرد - این به ضرر آنها است.

 استرس ناشی از کار تنها دلیل خاصی ندارد. حوادث غیرمنتظره ناگهانی می تواند عنصری از فشار را ایجاد کند ، که گاهی اوقات منجر به استرس می شود. با این حال ، این معمولاً تجمع تدریجی عوامل استرس زا است که بیشترین تأثیر را بر سلامتی دارد.

 

 علائم استرس در محل کار

 استرس مربوط به کار می تواند خود را به عنوان مشکلات سلامتی جسمی و عاطفی ، یا در تغییر رفتار در محل کار و خانه نشان دهد. علائم جسمی آشکار استرس می تواند شامل موارد زیر باشد: افزایش حساسیت به بیماری. عفونت سردرد تنش عضلانی کمر درد و گردن درد ؛ خستگی مفرط مشکلات خواب مشکلات گوارشی ؛ افزایش ضربان قلب؛ تعریق زیاد میل جنسی پایین بثورات پوستی و تاری دید.

 همچنین ممکن است تغییرات عاطفی و رفتاری ایجاد شود ، که می تواند شامل موارد زیر باشد: خوی کوتاه احساس گریه کردن غذا خوردن در هنگام گرسنگی از دست دادن اشتها سیگار کشیدن و نوشیدن در طول روز ؛ عدم توانایی تمرکز کار کمتری انجام دادن داشتن روابط ضعیف با همکاران و از دست دادن انگیزه و تعهد.

 سایر شاخص های استرس که مختص محل کار است می تواند شامل موارد زیر باشد: کارهای عجولانه تلاش برای انجام چندین کار همزمان استراحت از دست رفته هیچ وقت برای ورزش و توانایی آرامش ندارد.

 

 شناخت دلایل استرس در محل کار

 توانایی تشخیص برخی از دلایل عمده استرس در محل کار مهم است. استرس اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد و جمع می شود. مهم این است که زود هنگام آن را تشخیص دهید ، بنابراین می توانید گام هایی برای به حداقل رساندن خود بردارید سطح استرس هر جا ممکن باشد. نمونه هایی از عواملی که باعث ایجاد استرس در محل کار می شوند عبارتند از:

 بار کاری بیش از حد و مهلت های غیرواقعی

 ساعت کاری بیش از حد یا انعطاف ناپذیر.

 عدم کنترل فعالیتهای کاری.

 کمبود تجربه ، آموزش یا پشتیبانی از یک کار.

 مشکلات برای حل و فصل موقعیت جدید ، شاید بعد از ارتقا یا حرکت.

 قلدری یا آزار و اذیت.

 وقتی کارها اشتباه می شود ، "فرهنگ سرزنش" در محل کار.

 عدم اطمینان در مورد آینده شرکت

 یک محیط کار بدنی ضعیف - به عنوان مثال یک دفتر بسیار گرم یا خیلی سرد.

 سردرگمی در مورد وظایف و مسئولیت ها.

 روابط دشوار در محل کار.

 اگر برخی از عوامل بالا با شما آزار دهند ، احتمالاً ممکن است تحت فشار آنها قرار بگیرید. بنابراین اگر احساس می کنید فشار شروع به فشار آوردن شما می کند ، چه کاری باید انجام دهید؟

 اولاً ، مهم است که تشخیص دهید که به طور کلی فرار از فشار در محل کار غیرممکن است. در محل کار شما همیشه فشارهای خاصی وجود دارد - بنابراین کلید مقابله با استرس نحوه مدیریت فشارهایی است که با آن روبرو هستید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید فشارهای ناشی از کار را کنترل کنید و از این طریق تأثیر منفی استرس را کاهش دهید - بیشتر آنها شامل بررسی خوب عملکرد شما در محیط کار و فراتر از آن است. نکات و توصیه های ما در زیر ایده های مفیدی در مورد چگونگی کنار آمدن با فشارهای کاری به شما ارائه می دهد:

 

 در اسرع وقت با مشکلات کنار بیایید

 اگر استرس مربوط به کار روی شما تأثیر می گذارد ، مهم است که هرچه زودتر با علت استرس خود مقابله کنید. به تعویق انداختن مقابله با یک مشکل از ادامه کار با سایر کارها جلوگیری می کند و به طور بالقوه می تواند منجر به جمع شدن سایر مشکلات شود که باعث استرس شما می شود.

 

 وقت خود را به طور موثر مدیریت کنید

 یکی از مهمترین عوامل در کاهش سطح استرس ، مدیریت وقت شما به طور موثر است. برای انجام این کار باید کارهای خود را اولویت بندی کنید ، در صورت امکان کارها را به آنها بسپارید و مطمئن شوید که بیش از خودتان کار نمی کنید می تواند اداره کند تکمیل یک کار قبل از رفتن به کار بعدی به شما امکان می دهد وظیفه ای را که به اتمام رسانده اید فراموش کنید و با ذهن تمیزتر و تمرکز بیشتری به سمت کار بعدی بروید. در صورت وجود می توانید از زمان انعطاف پذیر خود نیز برای مدیریت موثرتر وقت خود استفاده کنید. برای جلوگیری از سفر در ساعت عجله.

 نترسید بپذیرید که بیش از حد جویدن نیش زده اید - رئیس شما باید به صداقت شما احترام بگذارد و به شما کمک کند تا راه حلی برای مشکل پیدا کنید.

 

 وقت بگذارید

در صورت امکان ، مرتباً هنگام کار ، استراحت کنید ، زیرا این امر به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید. می توانید از این دوره های کوتاه مدت برای انجام حرکات کششی ساده برای جلوگیری از خستگی عضلات استفاده کنید. همچنین ، برای مثال ، یک پیاده روی کوتاه در زمان ناهار ، می تواند ذهن شما را از کار دور کند. برخی از افراد وقتی تحت فشار هستند که هنگام کار تحت فشار قرار می گیرند ، مرتباً خطایی را مرتکب می شوند زیرا در تلاشند خود را جبران کنند ، در حالی که صرفاً یک استراحت سود بیشتری خواهد داشت. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فقط به طور منظم کار می کنید ساعتها و تعطیلات و تعطیلاتی را که به شما تعلق می گیرد ، انجام دهید.

 

 موقعیت های استرس زا را شناسایی کنید

 شرایطی را که بیشتر به شما فشار می آورند انتخاب کنید. اگر خوش شانس باشید ، ممکن است بتوانید از آنها اجتناب کنید. اگر نمی توانید ، به این فکر کنید که چگونه می توانید در آینده با آنها متفاوت رفتار کنید تا سطح استرس خود را به حداقل برسانید. شاید داشتن قاطعیت بیشتر در یک موقعیت ممکن است آن را حل کند ، یا شاید شما فقط باید یاد بگیرید که چه زمانی درگیر موقعیت یا مشکلی نشوید که مسئولیت شما نیست.

 

درخواست کمک

درخواست کمک گاهی ممکن است سخت باشد. اما اگر س askال نکنید ، ممکن است مردم میزان استرس شما را درک نکنند. جستجوی کمک می تواند از دریافت کمک عملی در محل کار از یک همکار دیگر تا بحث در مورد مشکلات یا نگرانی ها با کارفرمای شما باشد. مدیر یا کارفرمای شما وظیفه دارد اقدامات معقول و منطقی را برای حل مشکلات ایجاد کننده استرس انجام دهد ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که در مورد هر مشکلی با آنها صحبت کنید.

 به فعالیت بپردازید و ملاقات کنید افراد خارج از کار - فعالیت های منظم در خارج از کار ، به ویژه با دوستانی که همکار نیستند ، به شما کمک می کند ذهن خود را از نگرانی های کار دور کنید و به شما یادآوری می کند که زندگی بیش از این است که روزانه پشت میز بنشینید. اگر فقط در طول مرخصی با افراد کار خود مخلوط می شوید ، کار هرگز از فکر شما دور نخواهد بود ، بنابراین مطمئن شوید که با افراد مختلفی معاشرت می کنید!

 

 ورزش

 فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند ، زیرا این روش خوبی برای فراموش کردن کار است و می تواند باعث ایجاد مواد شیمیایی مغز شود که باعث بهبود خلق و خو می شود. با انجام ورزش نه تنها احساس تناسب اندام ، سلامت و شادی بیشتری خواهید داشت ، بلکه بدن خود را از آدرنالین آسیب رسان که در هنگام استرس در بدن آزاد می شود خلاص خواهید کرد. فعالیتی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می برید ، بنابراین احتمالاً ادامه می دهید.

 

وزن را از ذهن خود بردارید

 اعتماد به همکاران شغل مورد اعتماد ، دوستان و اقوام راهی مفید برای رهایی از احساس استرس است. افراد دیگر به شما می دهند دیدگاه متفاوت در مورد مشکلات و کمک به شما در یافتن راه حل های بالقوه. و بعد از اینکه چیزی را از ذهن خود دور کردید خیلی بهتر خواهید شد.

 

 از موارد غیر مفید خودداری کنید

از دستگاه های مقابله ای مصنوعی مانند الکل ، سیگار کشیدن و مصرف زیاد کافئین دور شوید. در طولانی مدت ، اینها فقط باعث افزایش سطح استرس می شوند ، زیرا محرک هستند ، نه اینکه بدن و ذهن را آرام کنند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل در مواقع منظم ، تمام سطح انرژی لازم برای دیدن شما در طول روز را بدون نیاز به مواد محرک به شما می دهد.

 

موفقیت های خود را جشن بگیرید

 خیلی به خود سخت نگیرید و از صرف وقت زیاد به فکر کردن در مورد کاری که در یک روز انجام نداده اید و آنچه در آینده باید انجام دهید ، خودداری کنید. درعوض ، به همه آن چیزهایی که به دست آوردید فکر کنید و به خودتان تلنگر بزنید. هر روز کاری را به فرا رسیدن خود اختصاص دهید و کارهای خوبی را که عهده دار انجام و دستیابی به آنها هستید جشن بگیرید.

 

 در صورت لزوم ، بیشتر کمک بگیرید

 اگر تکنیک ها باشد در بالا ذکر شده تأثیر مطلوبی بر میزان استرس شما ندارد ، ممکن است برای مقابله با استرس ناشی از کار خود نیاز به کمک بیشتری داشته باشید. سطح بالای استرس می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود و در این موارد بهتر است از پزشک خود مشاوره بگیرید. درمان ها می تواند از مصرف دارو یا یک دوره مشاوره تا یادگیری تکنیک های آرام سازی یا گذراندن دوره ای برای مدیریت استرس باشد. و به یاد داشته باشید ، روش های مختلفی برای مقابله یا درمان استرس وجود دارد. اگر یک روش برای شما مناسب نیست ، روش دیگری را امتحان کنید.

 

 مدیریت استرس در آینده

استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی کاری ما است. بدون غلبه بر مشکلات ، کار ما فاقد علاقه و چالش آور نخواهد بود. با این حال ، همه ما توانایی این را داریم که تحت فشار مشکلات کاری قرار بگیریم و تأثیر استرس ناشی از کار را بر بهزیستی جسمی و روحی خود تجربه کنیم.

هدف شما باید مدیریت استرس با آگاهی از نحوه پاسخگویی به مشکلات باشد در شیوه زندگی کاری خود تغییرات موثری ایجاد کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied