شمانیوز
شما نیوز

نکاتی مهم و طلایی برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند و به طور جدی خطرات سکته مغزی نارسایی کلیه و بیماری های قلبی را افزایش دهد.

نکاتی مهم و طلایی برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند و به طور جدی خطرات سکته مغزی نارسایی کلیه و بیماری های قلبی را افزایش دهد. این مطلب و نکات مفید را در مورد کاهش فشار خون و داشتن یک سبک زندگی سالم بخوانید.

 

فشار خون چیست؟

اصطلاح "فشار خون" اغلب توسط رسانه ها برای توضیح افزایش ملی حملات قلبی و نارسایی کلیه بدون هیچ توضیح واقعی استفاده می شود. در حقیقت ، کلمات به قدری زیاد جمع می شوند که شروع به از دست دادن هر معنایی می کنند. بنابراین فشار خون چیست و چرا حفظ سطح سالم اینقدر مهم است؟

این اصطلاح به سادگی به فشار خون هنگام عبور از رگ های بدن اشاره دارد. هنگامی که خون مجبور است با فشار بیشتری از طریق این رگ ها عبور کند ، فشار خون بدن افزایش می یابد.

فشار با دو عدد اندازه گیری می شود ، به عنوان مثال 120/80. عدد اول فشار "سیستولیک" را اندازه گیری می کند ، یعنی قلب شما چقدر در پمپاژ خون به اطراف موثر است عروق در همین حال ، عدد دوم به فشار "دیاستولیک" مربوط می شود ، اندازه گیری اینکه چگونه قلب شما بین ضربان ها آرام می شود. سطح فشار خون 140/90 یا بیشتر می تواند مشکلات احتمالی سلامتی را نشان دهد. وقتی خون برای چرخش سریع عروق به اندازه کافی تلاش می کند ، خطرات بیماری به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

 

 کاهش خطرات فشار خون بالا

 بنابراین ، چه کاری می تواند در مورد کاهش فشار خون بالا انجام شود؟ سطح سر به فلک کشیدن اغلب ناشی از رسوبات چربی در عروق است. تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بنابراین برای مقابله با احتمال ابتلا به نارسایی قلبی یا مشکلات کلیوی ضروری است.

 کاهش مصرف الکل - ممکن است به نظر برسد که آبجو بعد از کار بعد از یک روز طولانی در مطب ، شکل خوبی برای کاهش استرس است. متأسفانه ، در حالی که نوشیدن بیش از حد معتدل ضرر زیادی به بدن شما وارد نمی کند ، مصرف منظم مشروبات الکلی می تواند فشار خون شما را به طور جدی افزایش دهد و منجر به برخی عوارض جانبی ناخوشایند شود. سعی کنید از نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز کنید و در مورد نوک نوک های اجتماعی خود زیاده روی نکنید گاهی اوقات کمتر واقعاً بیشتر است ...

 کاهش مصرف نمک - شستن ظرف های خود در تپه های نمک ممکن است باعث جوانه زدن جوانه های مهم طعم شود. با این حال ، وعده های غذایی یا میان وعده های نمکی می توانند به فشار خون شما آسیب جدی وارد کنند و باعث تشکیل رسوبات چربی در رگ ها شوند. چیپس و پاپ کورن ممکن است معده گرسنه شما را آرام کنند اما مطمئناً قلب شما فشار اضافی را درک نخواهد کرد. نمک موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهید و می توانید تا حد زیادی بدنبال سلامتی خود از خطر فشار خون بالا برود.

 برخی از ورزش های با کیفیت را انجام دهید - البته ، بهترین روش برای از بین بردن لکه چربی ، انجام یک ورزش منظم است. چه پیوستن به یک باشگاه ورزشی یا شروع یک ورزش جدید ، یک تمرین منظم ورزشی باید در بدن شما موفق شود ، کالری را کاهش دهد در حالی که طیف وسیعی از مزایای دیگر سلامتی مانند بهبود انعطاف پذیری ، استقامت بیشتر و تقویت عضلات را ارائه می دهد. بنابراین کمتر انرژی خود را صرف این می کنید که به بهانه های مفصل بپردازید و در عین حال وقت بیشتری را برای انجام سرگرمی صرف کنید آموزش تناسب اندام سالم.

 افزایش مصرف پتاسیم - پتاسیم به تعادل آب در بدن و همچنین کنترل اسیدیته و رشد عضلانی کمک می کند. در نتیجه ، یک رژیم غذایی سرشار از غذاهای غنی از پتاسیم می تواند برخی از مزایای سلامتی واقعی را ایجاد کند ، جریان خون را از طریق عروق تنظیم می کند تا عضلات را با اکسیژن به طور موثرتری تغذیه کند. غذاهای غنی از پتاسیم شامل موز ، پرتقال ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، خیار ، کلم ، گل کلم ، جوانه بروسل ، اسفناج ، کلم بروکلی و ماهی تن است.

 سیگار کشیدن را متوقف کنید - خوب ، بنابراین ما در اینجا هیچ جایزه ای برای توصیه های پیشگامانه کسب نخواهیم کرد ، اما منع سیگار از سبک زندگی شما واقعا می تواند فشار خون شما را بسیار خوب کند. مدت زیادی است که سیگار کشیدن با افزایش فشار خون در ارتباط است ، به طوری که قیر و گازهای سمی به یکپارچگی سلول های خونی و عروق آسیب می رساند. بنابراین تمام تلاش خود را برای ترک این fag های پرهزینه انجام دهید و ممکن است خیلی راحت نفس بکشید.

 خوردن میوه و سبزیجات بیشتر - یک مورد ساده ... افزایش حجم میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شما می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و همچنین با هجوم مواد مغذی سلامت عمومی شما را تقویت کند. خوردن سبزیجات سبز بدن شما را با مواد معدنی و ویتامین های اساسی غرق می کند ، بنابراین سعی کنید از یک نوع میوه و سبزیجات لذت ببرید ، در صورت امکان همه چیز را از مرکبات گرفته تا کلم بپوشانید!

 

 یافتن فشار خون

 بسیاری از مردم از خطرات احتمالی ناشی از فشار خون بالا بی اطلاع هستند و به طور بالقوه خود را در معرض مشکلات قلبی و کلیوی غیر منتظره قرار می دهند. در نتیجه ، شما بسیار مهم است که از میزان فشار خون فعلی خود آگاه شوید ، بنابراین می توانید در هر زمان مناسب تصمیم قاطع را انجام دهید.

 بهترین راه برای اندازه گیری فشار خون ، تعیین وقت قبلی با پزشک عمومی است. با این حال ، انجمن فشار خون انگلیس (BPA) نیز با کمک و مشاوره بیشتر برای افرادی که می خواهند فشار خود را کاهش دهند و زندگی با استرس کمتری داشته باشند ، یک منبع اطلاعاتی ارزشمند است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied