شمانیوز
شما نیوز

آسان ترین راه برای پاکسازی سموم از کبد + نکات کلیدی

در چند سال اخیر مردم سراسر جهان به دلیل افراط در مصرف فند و چربی های مضر به بیماری های مختلفی از جمله کبد چرب و... مبتلا می شوند.

آسان ترین راه برای پاکسازی سموم از کبد + نکات کلیدی

در چند سال اخیر مردم سراسر جهان به دلیل افراط در مصرف قند و چربی های مضر به بیماری های مختلفی از جمله کبد چرب و... مبتلا می شوند کبد یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین اعضای بدن است که وظیفه سم زدایی را دارد ما امروز در این مطلب راه هایی را برای پاکسازی کبد به شما خواهیم گفت. 

 

۱.  کبد و قند خون

کربوهیدرات‌ها را از منابع سالم دریافت کنید. وقتی زیادی از حد قند مصرف می‌کنیم، کار کبد دشوار می‌شود. هوس شکر و شیرینی‌جات را کنترل کنید. احتمالاً علت‌هایی وجود دارد که شما این میزان از شیرینی‌جات را می‌خورید. دلیل را پیدا کنید و تا می‌توانید این میزان را کاهش دهید. قدم به قدم پیش روید تا دچار ولع نشوید.

 

۲. کبد و استرس 

سم‌زدایی یک فرایند پاراسمپاتیک است، بنابراین اگر همیشه تحت فشار قرار داشته باشید، کار کبد را سخت می‌کنید. استرس ماهیچه‌های ما را سفت می‌کنید و انرژی از سیستم ترمیم بدن ما دور می‌شود و در نتیجه سم‌زدایی مطلوبی نخواهیم داشت؛ بنابراین به همین علت است که در زمان استرس، سموم بیشتری در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود، زیرا انرژی لازم برای دفع آن‌ها وجود ندارد.

 

۳.  کبد و روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک، سه الی چهار مرتبه در هفته به شما کمک می‌کند سیستم کبد و لنفاوی شما تقویت شود. توجه داشته باشید که در دوران قاعدگی یا بارداری و شیردهی و در صورت داشتن آی یو دی بهتر است از این روش استفاده نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied