شمانیوز
شما نیوز

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با شمانیوز:

متأسفانه در روند مقابله با کرونا مردم خیلی همکاری نمی‌کنند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر وجود برخی پارادوکس‌ها در برخورد با کرونا تأکید کرد و گفت که مردم در مقابله با کرونا خیلی با دولت همکاری نمی‌کنند.

متأسفانه در روند مقابله با کرونا مردم خیلی همکاری نمی‌کنند

علی بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شمانیوز، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، دو پاردوکس مهم همیشه وجود داشته و یکی از این پاردوکس‌ها این است که مردم می‌گویند وقتی دولت به معیشت من رسیدگی نمی‌کند و از کسب و کار من حمایتی انجام نمی‌دهد، چرا باید در خانه بمانم یا از شهر خارج نشوم؟ واقعاً باید به مردم حق داد وقتی مشکلات اقتصادی آنها حل نمی‌شود، در خانه‌ها نمانند.

او  خاطرنشان کرد: دومین پارادوکس مربوط به پارادوکس فرهنگی است. وقتی دولت به مردم می‌گوید به مسافرت نروید و مانع انجام سفرها می‌شود، این بار مردم به این تصمیم معترض هستند؛ یعنی با وجود اینکه مردم می‌دانند نباید در ایام تعطیلات و پیک کرونا به سفر رفت و با وجود اینکه عملکرد دولت را در مهار کرونا چندان موفق نمی‌دانند، خودشان حاضر نیستند به دولت در مهار اپیدمی کرونا کمک کنند و با لج‌بازی به بدتر شدن وضعیت دامن می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است که وضعیت اقتصادی خوب نیست و دولت حمایت زیادی از تولیدکنندگان و کسبه ندارد، اما حداقل خود مردم کمی رعایت کنند و در ایام تعطیلات به مسافرت نروند و به بدتر شدن شرایط دامن نزنند.

به گفته او؛ ضعف‌های فرهنگی در برخورد با کرونا، فقدان برنامه‌های مشخص و برخورد سلیقه‌ای و کوتاه‌مدت سبب شده تا به امروز خیلی در امر مبارزه با کرونا چندان موفق نباشیم؛ لذا اگر می‌خواهیم بر مشکلات فائق بیاییم باید هرچه سریع‌تر به پارادوکس‌های موجود پایان دهیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied