شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی/ پیش بینی وضعیت هوا تا آخر هفته

امروز تا روز چهارشنبه ۵ خرداد در بسیاری از نقاط کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی/ پیش بینی وضعیت هوا تا آخر هفته

امروز تا روز چهارشنبه ۵ خرداد در بسیاری از نقاط کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

 

پیش بینی وضعیت هوا تا آخر هفته

 

صادق ضیائیان، در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در مناطقی از استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، البرز، تهران، اردبیل، مازندران، قزوین، همدان، سمنان، قم، اصفهان و شمال فارس، بارندگی ‌داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بارش در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۴ خرداد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارندگی خواهیم داشت و این شرایط جوی در استان‌هایی نظیر قم، اصفهان، شمال فارس، گیلان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد نیز حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه ۵ خرداد در شمال‌غرب کشور، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها ادامه دارد و روز پنج‌شنبه ۶ خرداد در شرق و شمال‌شرق کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات، همچنین بخش‌هایی از شمال‌غرب بارش خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در این پنج روز بارش در مناطق یادشده اغلب در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و به شکل رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد بود.

ضیائیان گفت: در مناطقی که ذکر شد احتمال جاری شدن روان آب، ‌برخورد صاعقه‌ و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد در این راستا توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و چهارشنبه بارش‌ها شدت بیشتری در مناطق مذکور دارد و ریزش تگرگ هم در برخی از نقاط دور از انتظار نیست.

ضیائیان افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در سواحل خزر و شمال‌غرب ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز در برخی نقاط خوزستان، ایلام و بوشهر گرد و خاک داریم افزود: از امروز تا پنج‌شنبه دریای خزر مواج است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۴ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شهر‌کرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied