شمانیوز
شما نیوز

جهت ثبت سفارش کتاب درسی اینجا کلیک کنید

برای ثبت سفارش کتاب درسی از سامانه سیدا استفاده کنید.

جهت ثبت سفارش کتاب درسی اینجا کلیک کنید

پایگاه خبری شمانیوز: برای ثبت سفارش کتاب درسی از سامانه سیدا استفاده کنید. احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی با اشاره به روند ثبت سفارش کتاب درسی بیان کرد: فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره اول متوسطه و یازدهم و دوازدهم شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش دوره دوم متوسطه از ۲۲ فوردین شروع شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

او افزود: در این بازه زمانی ۹ میلیون و ۲۳۰ نفر تاکنون سفارش خود را در سامانه ثبت نموده اند و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر هزار دانش آموز که به ترتیب حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوره ابتدایی، ۲۳۰ هزار نفر شاخه نظری و ۱۷۰ هزار نفر شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش همچنان سفارش کتاب درسی خود را ثبت نکرده اند.

این مقام مسئول گفت که با توجه به زمان باقیمانده تا ۲۲ خرداد، از خانواده ها و مدیران مدارس انتظار می‌رود که هرچه سریعتر نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان خود در سامانه فروش و توزیع موادآموزشی به نشانی www.irtextbook.ir اقدام کنند.

مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: از مدیران مدارس انتظار می‌رود به فوریت مجدداً به دانش آموزان جامانده از ثبت سفارش کتاب‎های درسی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت سفارش خود را در سامانه ثبت و به نحوی عمل کنند تا هیچ دانش آموزی بدون سفارش کتاب درسی باقی نماند.

 

مشارکت کم مدارس غیردولتی در ثبت سفارش کتاب درسی 

 

امینی افزود: بر اساس آمار، تعداد زیادی از مدارس غیردولتی، تاکنون برای ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان مدرسه اقدام نکرده‌اند و انتظار می‌رود این مدارس سریعا اقدام لازم را انجام دهند تا در زمان توزیع کتاب درسی با مشکل مواجه نشوند.

او بیان کرد: ثبت نام پایه‌های ورودی اول ابتدایی و هفتم و دهم متوسطه از تاریخ ششم تیر شروع خواهد شد و مدارس می‌توانند از سامانه سیدا وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شوند و از امکانات سامانه استفاده کنند.

گروه پشتیبانی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۰۱۴۸۱، ۰۲۱۸۸۸۲۳۱۴۰، ۰۲۱۸۸۳۰۲۰۲۶، ۰۲۱۸۸۴۹۰۲۲۰ آماده پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی کاربران خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied