شمانیوز
شما نیوز

داودی در گفتگو با شمانیوز:

روند واکسیناسیون کرونا بسیار کُند است/ باید از کشورهای موفق الگو گرفت

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه روند واکسیناسیون در ایران بسیار کُند پیش می‌رود؛ درصورتی‌که از نظر علمی نسبت به بسیاری از کشورهایی که در امر واکسیناسیون موفق بودند، عقب‌تر نیستیم.

روند واکسیناسیون کرونا بسیار کُند است/ باید از کشورهای موفق الگو گرفت

یوسف داودی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: هرچند واکسن‌های متفاوتی برای مقابله با کرونا ساخته شده، اما نکته مهم در امر مقابله با کرونا، نوع مقابله با این ویرس است.

وی گفت: کرونا، ویروس بسیار پیچیده‌ای است که از زمان شیوع آن تا به امروز چندین نوع از آن در جهان به وجود آمده است؛ لذا تأثیرگذار واکسن‌های تولید شده برروی انواع ویروس کرونا قطعاً متفاوت است.

روند واکسیناسیون کرونا بسیار کُند است

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه روند واکسیناسیون در ایران بسیار کُند پیش می‌رود؛ درصورتی‌که از نظر علمی نسبت به بسیاری از کشورهایی که در امر واکسیناسیون موفق بودند، عقب‌تر نیستیم.

index

داودی توصیه کرد: بهتر است از کشورهایی که در امر واکسیناسیون موفق بوده‌اند کمک و الگو بگیریم  و از واکسن‌های مختلفی که چه در داخل تولید شده یا از خارج خریداری شده است، آزمایش‌های مختلفی انجام شود.

شرکت رازی و پاستور ظرفیت‌های خوبی دارند

او بیان اینکه مؤسسه رازی و انستیتو پاستور و نیز شرکت برکت از خود در رابطه با تولید واکسن کرونا ظرفیت‌هایی خوبی نشان دادند، افزود: با صدور مجوز اضطراری برای واکسن‌های متعلق به این سه شرکت، قطعاً روند واکسیناسیون شدت خواهد گرفت، اما متأسفانه برخی سوءمدیریت‌ها سبب شده فعلاً این روند سرعت پیدا نکند و حتی در خصوص بی‌نظمی در واکسیناسیون شکایت‌های مردمی به نمایندگان مجلس رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سوابق دانشمندان پزشکی ایران را در عرصه ساخت واکسن خیره‌کننده دانست و گفت: اما اینکه روزانه بیش از 100 نفر جان خود را به خاطر کرونا از دست می‌دهند، اصلاً قابل قبول نیست به خصوص اکنون که واکسن ایرانی کرونا هم ساخته شده است. دولت باید از مدت‌ها قبل واکسیناسیون را آغاز می‌کرد.

داودی ابراز امیدواری کرد به مرور زمان کاستی‌های موجود در جهت واکسیناسیون ملی کرونا، رفع خواهد شد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از مردم ایران واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied