شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه ماسک خیار+ فواید و انواع آن

خیار میوهٔ خنک فصل تابستان با خواص جالب و معجزه‌گرش همواره برای شادابی پوست مورد استفاده قرار می‌گرفته و ترکیب آن با ماست، آلوئه‌ورا و سفیده تخم‌مرغ مورد توجه بوده است.

طرز تهیه ماسک خیار+ فواید و انواع آن

 

به گزارش شمانیوز، خیار حاوی ماده معدنی به نام سیلیکا silica است و وجود همین ماده باعث می‌شود که خاصیت ارتجاعی پوست حفظ شده و چین و چروک‌ها از بین برود. خیار همچنین نوعی مرطوب کننده محسوب می‌شود، پوست را سفت کرده و به آن آبرسانی می کند؛ زیرا محتوای آب آن، بسیار زیاد است.

به علاوه خیار منبع ویتامین C و همچنین دیگر آنتی اکسیدان هایی است که به درخشانی و شفافیت پوست کمک کرده و جوانی پوست را حفظ می کند. ماسک خیار و ماست خیار برای کاهش تیرگی زیر چشم موثر است. ماسک خیار می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های خشک و همچنین یک تونر* toner  برای پوست های چرب مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ماسک خیار و ماست و ماسک خیار با محصولات دیگر می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد.

ماسک خیار و ماست

خیار نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه تاثیر فوق العاده ای بر پوست می گذارد. ماسک خیار و ماست برای انواع پوست موثر است، اما استفاده خاص آن برای پوست های چرب است. ماسک خیار با ماست چربی اضافه پوست را از بین می برد و منافذ پوست را کوچک می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و ماست عبارتند از:

یک عدد خیار

یک قاشق چایخوری پودر شیر بدون چربی

نصف فنجان ماست ساده

mask2

 

طرز تهیه ماسک خیار و ماست

برای تهیه ماسک خیار و ماست، ابتدا خیار را پوست گرفته و آن را به قطعات کاملا ریز خرد کنید، برای اینکه خیار خرد شده و برای ماسک نرم‌تر باشد، بهتر است دانه های آن را جدا کنید. سپس آن را در مخلوط کن بریزید و به آن پودر شیر و ماست اضافه کنید. مواد را کاملا مخلوط کنید تا ماده نرمی به دست آید که روی صورت می ماند. مخلوط کردن مواد را بیش از حد انجام ندهید.

پس از آن خمیر را به آرامی روی صورت خود قرار داده و به طور مساوی با نوک انگشت آن را روی صورت و گردن خود پخش کنید. از آن در اطراف چشم استفاده نکنید. پس از آن دراز کشیده و اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت بماند. در نهایت صورت را با پارچه و آب گرم به آرامی بشویید.

ماسک خیار و آلوئه‌ورا

ماسک خیار باعث نرمی و آبرسانی به پوست صورت می شود. خیار خاصیت پاک کنندگی و خنک کنندگی دارد و پوست را نرم می کند. استفاده از ماسک خیار و آلوئه ورا به ویژه برای رفع جوش های پوستی، کاهش استرس، آفتاب سوختگی و رفع التهاب پوست مفید است.

مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و آلوئه ورا عبارتند از:

نصف فنجان خیار

2قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه ماسک خیار و آلوئه ورا

خیار را پوست کنده و آن را به قطعات خیلی ریز خورد کنید. سپس خیار و آلوئه ورا را در مخلوط کن بریزید و آنها را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید. این ماسک را به آرامی و به طور یکنواخت روی صورت و

گردن خود پخش کنید. باز هم برای اطراف چشم تان از این ماسک استفاده نکنید. پس از آن دراز کشیده و اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت تان بماند. پس از آن صورت خود را با آب خنک بشویید.

 

mask4

 

طرز تهیه ماسک خیار و سفیده تخم مرغ با نعنا

خیار را پوست کنده و قطعه قطعه کنید و سپس آن را در مخلوط کن با نعنا مخلوط کنید. بعد از آن در یک ظرف سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا سفت شود. بعد از آن سفیده تخم مرغ را به خمیر خیار و نعنا اضافه کنید و به آرامی آنها را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید. ماسک شما آماده است، خمیر را به آرامی روی صورت و گردن پخش کنید و از رسیدن آن به اطراف چشم جلوگیری کنید. به مدت 20 دقیقه صبر کنید و پس از آن صورت را با آب سرد بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

منبع: سایت سیمرغ

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied