شمانیوز
شما نیوز

واکنش کاربران به رونمایی از پلتفرم همسریابی همدم

پلتفرم همسریابی «همدم» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با هدف طی کردن فرآیند‌های آشنایی زوجین، رونمایی شد.

واکنش کاربران به رونمایی از پلتفرم همسریابی همدم

به گزارش شمانیوز، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسمی از پلتفرم همسریابی «همدم» که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و ساخته شده توسط مؤسسه تبیان است به طور رسمی پرده‌برداشت. سازندگان پلتفرم همدم، تأکید همدم روی خانواده‌هاست و تمام فرآیند‌های آشنایی زوجین بدون اطلاع خانواده‌ها در آن پیش نمی‌رود.

 «محمد باقر قالیباف» با اشاره به اهمیت نهاد خانواده، تداوم خانواده را از تشکیل آن مهم‌تر دانست و با بیان این که خانواده کانون تبادل پایدار و بی‌دریغ محبت است، گفت: «زن، ستون محبت در خانواده است و اگر خواستار تحول در جامعه هستیم و خانواده پایدار می‌خواهیم باید به زنان توجه کنیم.»

او با بیان این که انتخاب همسر برای جوانانی که در اوج احساسات هستند، باید همراه با عقلانیت و آگاهی باشد گفت: «در این امر بسیار مهم نیازمند مشاوران مؤمنی هستیم که در این زمینه از علم روز برخوردار باشند و پلتفرم همدم تلاش کرده تا مبتنی بر سنت‌های خانواده و مبانی اسلامی، با استفاده از روش‌های نوین و علمی به جوانان برای انتخابی آگاهانه و ازدواجی پایدار تحت نظر خانواده کمک کند.»

hamdam

با جستجو در بازار‌های اندرویدی متوجه می‌شویم که اپلیکیشنی با همین نام و طرح قبلا برای بهداشت زنان ساخته شده است. برخی از کاربران به اشتباه اپلیکیشن زنانه را نصب می‌کنند! اپلیکشن مذکور برای همیاری زنان در حوزه سلامت و حقوق ازدواج است. همدم اولین اپلیکیشن فارسی زبان با تقویم جلالی است که زنان را در حوزه بهداشت و سلامت همراهی می‌کند. اما همدمی که دیروز رونمایی شده، ارتباطی به اپلیکیشن سابق ندارد و جهت کمک به جوانان در امر ازدواج می‌باشد! علاوه بر این لوگوی این دو برنامه هم شباهت زیادی دارند که کاربران در نصب آن باید دقت کنند.

این اپلیکیشن با انتقاد‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. آن‌ها معتقدند که برای ازدواج کردن در درجه اول باید بستر آن یعنی شغل و مسکن مناسب فراهم شود و این اپلیکیشن عملا بی‌فایده است.

مصطفی قاسمیان در توئیتر خود نوشت: هزار تا اپلیکیشن همسریابی طراحی کن، وقتی نتوانی قیمت مسکن و دلار (و در نتیجه لوازم خانگی) را کنترل کنی، به ازدواج کمکی نکردی.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «بودجه تولید، بهره‌برداری و تبلیغات و مراسم و تبلیغ کسب وکار‌های جانبی مورد نیاز این پروژه چقدر بوده؟!» دیگری نوشت: «مشکل ملت یافتن همسر نیست نداشتن توان مالی برای همسر اختیار کردنه».

کاربران دیگر نوشته اند: «مدت‌هاست اپلیکیشنی به نام همدم در حوزه سلامت و حقوق زنان فعال است. حتی لوگوی اپلیکیشنی که توسط قالیباف رونمایی شد، از روی لوگوی آن کپی شده»، «چند روز دیگه باید تو خبر‌ها اعلام کنن مردم گول اپلیکیشن‌های جعلی رو نخورن؛ اپلیکیشن همدم اصلی رو از سایت سازمان تبلیغات بگیرید»

کاربر دیگری نوشت: تو جامعه‌ای که اشتغال و مسکن و ایمنی و امید و آینده برای جوانان حل شده، طبیعتا فقط باید همدیگه رو پیدا کنن. آفرین به این تشخیص و پاسخ به نیاز؟!

ez

«جوانان و مشتاقان ازدواج درسته که شغل ومسکن وخیلی از غیره‌ها را ندارین خوشحال باشید با اپلیکیشن همسریابی همدم قدم مهمی در حل مشکلات ازدواج جوانان برداشته شد!»، «دریغ از ذره‌ای خلاقیت! اسم و حتی لوگو اپلیکیشن همسریابی همدم از اپلیکیشن دیگری با همین نام کپی شده است!»

کاربری دیگری نوشت: مجردا دیگه هیچ عذر و بهونه‌ای ندارید برای فرار از ازدواج براتون اپلیکیشن درست کردند که همسان خودتون رو پیدا کنید. خونه رو آقا رییسی قولش رو داده. اپلیکیشن رو هم آقا قالیباف زحمتش رو کشیده.

 

منبع: برترین‌ها

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied