شمانیوز
شما نیوز

علائم کرونای دلتا چیست؟

دریافت واکسن کرونا به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و افرادی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده نیز در معرض خطر هستند از همین رو باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کرد.

علائم کرونای دلتا چیست؟

به گزارش شمانیوز: علی امیری با اشاره به این‌که علامت‌های کرونای دلتا با کرونای قبلی متفاوت است، اظهار کرد: علائم کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب و گلو درد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند.

وی ادامه داد: این علائم ۳ تا ۴ روز وجود دارد و بعد از آن به درگیری ریه منجر می‌شود با این تفاوت که درگیری ریه این نوع جهش یافته از ویروس تاکنون مانند ویروس انگلیسی بوده است.

امیری عنوان کرد: حتی افرادی که واکسن زده‌اند نیز در معرض خطر این ویروس قرار دارند و ممکن است آن‌را به دیگران منتقل کنند؛ بنابراین باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: توصیه می‌شود اگر کسی علائم کرونای دلتا را دارد، ۴۸ تا ۷۲ ساعت در خانه مانده و از طریق تلفن با پزشکان در تماس باشد.

وی بیان کرد: در خانه ماندن هم باعث می‌شود که افراد ناقل بیماری به دیگران نباشند و هم استراحت باعث می‌شود افراد به کرونای سبک‌تری مبتلا شوند.

امیری تأکید کرد: دریافت واکسن کرونا به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و افرادی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده  نیز در معرض خطر هستند از همین رو باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied