شمانیوز
شما نیوز

مردی که با دیدن یک آگهی جان باخت

یکی از عجیب و غریب ترین مرگهای تاریخ بنام مردی ثبت شد که با دیدن یک عکس و آگهی جان خود را از دست داد، مرد بینوا متحمل چنان شوکی شد که او را بکام مرگ کشاند.

مردی که با دیدن یک آگهی جان باخت

به گزارش شمانیوز، زندگی فانی و مرگ حق است و بر اساس اعتقاد ما هر کس پیمانه اش پر شود، فرشته مرگ به سراغش خواهد آمد و او را به دنیای جاودانی خواهد برد. برخی افراد با مرگ طبیعی و به دلایل رایجی مانند ابتلا به بیماری، تصادف، جنگ و... از بین می روند اما نحوه مرگ برخی افراد به عجیب ترین شکل ممکن است و آنها با نحوه مرگ به خاطر سپرده می شوند. مارکوس گاروی یکی از افرادی است که نحوه مرگ عجیب او را آورده ایم.

مرگ عجیب مارکوس گاروی با دیدن آگهی فوت خودش

جالب است بدانید مارکوس گاروی به علت دیدن آگهی ترحیم خود در یک روزنامهٔ شیکاگویی دو بار سکته و فوت نمود. داستان مرگ او از این قرار بود که یک روزنامهٔ شیکاگویی سهواً آگهی ترحیم مارکوس گاروی را چاپ و او را بی پول، تنها، و نامحبوب توصیف نمود. گاروی بعد از دیدن آگهی ترحیم خود از شدت ناراحتی دو بار سکته کرد و در 10 ژوئن 1940 درگذشت.

marg

مارکوس گاروی که بود؟

مارکوس گاروی در 17 اوت 1887 در جامائیکا متولد شد و اولین سیاهپوستی بود که برای بازگرداندن سیاهپوستان از قاره آمریکا به آفریقا (سرزمین نیاکانشان) جنبشی به راه انداخت.

او معتقد بود که سیاهپوستان در قاره خودشان امکان پیشرفت برایشان محیا است اما به علت اینکه از آفریقا به آمریکا به عنوان برده آورده شده اند و این ذهنیت در آنان باقی مانده، نمی توانند در آمریکا رشد و ترقی کنند.

بسیاری از بردگان آزاد شده آمریکای شمالی قبل از مارکوس، به آفریقا منتقل و کشور لیبریا را تأسیس نمودند. برخی از فعالان آمریکایی همراه گاروی، با حمایت از هایله سلاسی توانستند به نماد همبستگی و اتحاد در آفریقا تبدیل شوند و بر تفرقه و پراکندگی تصمیم ها فائق آیند.

منبع: نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied