شمانیوز
شما نیوز

یک نفر در روسیه ۱۵۰۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد

«الکساندر سیمیونوف» رئیس شعبه مرکز علم ویروس شناسی و فناوری های زیستی روسیه(ویکتور) در شهر یکاتنبورگ گفت: تنها یک نفر در روسیه، هزار و پانصد نفر را به ویروس کرونا مبتلا کرده است.

یک نفر در روسیه ۱۵۰۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد

به گزارش شمانیوز، «الکساندر سیمیونوف» رئیس شعبه مرکز علم ویروس شناسی و فناوری های زیستی روسیه(ویکتور) در شهر یکاتنبورگ گفت: تنها یک نفر در روسیه، هزار و پانصد نفر را به ویروس کرونا مبتلا کرده است. وقتی که یک فرد در آن واحد هزار و پانصد نفر را به ویروس کرونا مبتلا می کند این بدان معناست که یک شیوع فوق العاده و فراتر از وضعیت عادی در زمینه شیوع ویروس کرونا در روسیه وجود دارد.

وی تشریح کرد: براساس آمارهای موجود، یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در صورت ابتلا به نسخه عادی آن، بین دو تا سه نفر را مبتلا می کند و در صورت ابتلا به سویه دلتا، پنج تا شش فرد را مبتلا می کند اما یک اَبَر ناقل، می تواند تعداد بسیار بیشتری را مبتلا کند.

وی افزود: همه ما می دانیم که ویروس کرونا از طریق قطرات پراکنده در هوا منتشر می شود یعنی تا حد زیادی هنگام روبرو شدن افراد با یکدیگر شیوع می یابدو اگر فرد فاصله را رعایت نکند ، ماسک نزند و به متروی شلوغ برود و یا به محل کار برود و اقدام به در آغوش گرفتن و بوسیدن همه کند، این فرصت را خواهد داشت تا یک ابر ناقل باشد و تعداد زیادی از مردم را مبتلا می کند. چنین فردی با بی تفاوتی خود، امکان ابتلای تعداد بسیار زیادی از افراد را فراهم می کند.

این کارشناس روس خاطرنشان کرد: چنین وضعیتی در روسیه شایع است و متاسفانه ابرناقل ها و افردی از این دست که اقدام به انتشار ویروس بین جمعیت بیشتری از مردم می کنند، زیادند.

منبع: شفقنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied