شمانیوز
شما نیوز

​لاغری با آب و آبلیمو با روش صحیح مصرف

ترکیب آب و آبلیمو دارای فواید بینظیری برای سلامت بدن می باشد و مصرف آن همراه با رژیم غذایی و ورزش اثر لاغری و چربی سوزی فوق العاده ای دارد.

​لاغری با آب و آبلیمو با روش صحیح مصرف

به گزارش شمانیوز، سالهاست که فواید آب لیمو برای کاهش وزن عنوان می شود و متخصصان ادعا می کنند که این ماده، متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد و باعث کاهش وزن می شود - به خصوص اگر آب لیمو

را همراه با یک لیوان آب گرم صبح ها بنوشید. اما آیا واقعا یک لیوان آب ساده با کمی آب مرکبات و آب لیمو ویژگی های لاغری دارند؟ یا فقط راه دیگری برای لذت بردن از آب معمولی است؟

آب لیمو چه کار می کند و چگونه عمل خواهد کرد؟

در مطالعه فوق, از افراد بزرگ سال چاق خواسته شد که هر روز به مدت سه ماه، دو فنجان آب ساده بنوشند, یا احساس سیری را تصور کنند. آن هایی که قبل از غذا آب می نوشیدند, 1.5 کیلوگرم بیش تر از گروهی که این کار را نمی کردند، وزن کم کردند ؛ این نشان می دهد که آب آشامیدنی، قبل از غذا ممکن است راه آسانی برای احساس سیری و جلوگیری از خوردن بیش از آنچه باید, می باشد.

آب و لیمو نیز گزینه بسیار بهتری نسبت به بسیاری از نوشیدنی های دیگر است و اگر مصرف نوشیدنی های قندی, نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا را در رژیم غذایی خود جایگزین کنید, آب و لیمو می تواند به طور غیر مستقیم به شما کمک کند تا مصرف کالریتان را کم کنید و وزنتان را نیز کاهش دهید.

گفتنی است برای روشن شدن تاثیر اثر لاغر کنندگی آب و آبلیمو و فواید ان برای کاهش وزن و افزایش چربی سوزی در بدن کارشناسان در بررسی هایشان دریافته اند که مصرف آب همراه با لیمو باعث کاهش وزن و چربی سوزی در بدن می شود و این حقیقت دارد.

آب لیمو به شما کمک می کند تا مرطوب و هیدراته بمانید:

مزایای رطوبت رسانی از دهان خشک و سردرد فراتر می رود ؛ کم آبی بدن می تواند بر عملکرد تناسب اندام ها, توانایی تمرکز و مواردی بیشتر تاثیر بگذارد.مرطوب ماندن برای حفظ عملکرد بدنی بسیار مهم است، این وظایف چنانچه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره شده است عبارتند از :تنظیم دمای بدن, روانکاری مفاصل, سالم نگه داشتن چشم ها و دهان و کمک به جلوگیری از یبوست.

برای درست نگه داشتن همه چیز, حرکت, و بدن در بهترین حالت, هدف شما باید این باشد که نصف وزن بدنتان را هر روز آب بخورید. اگر روز خود را با یک لیوان آب و لیمو شروع کنید, این یک لیوان است و باید این کار را مدام چندین بار تا شب تکرار کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن آب و لیمو

نوشیدن یک لیوان آب و لیمو درست بعد از بیدار شدن از خواب ایده آل است - شما را از خواب و بی حالی رها می کند و ممکن است به بدن شما در فرآیند طبیعی آن کمک کند.هم چنین رطوبت رسانی مناسب برای هضم خوب ضروری است، این یک راه عالی برای احساس هشیاری در ساعات اولیه صبحگاهی است.

به خاطر اسیدیته بالایش, عصاره لیمو ممکن است به مینای دندان شما آسیب وارد کند ؛ البته, آب و لیمو مشکلی ندارد, آب لیمو خالص را نخورید, اما اگر یک لیمو ترش را در یک لیوان آب فشار دهید, غلظت لیمو در آب بیشتر خواهد شد.

برای جبران آسیب احتمالی آبلیمو به مینای دندان شما این اقدامات احتیاطی ساده را دنبال کنید:

آب و لیمو خود را کم کم بنوشید تا با دندان شما تماس مستقیم نداشته باشد.), پس از نوشیدن جرعه ای از آن دهانتان را با آب معمولی آبکشی کنید, و حداقل 30 دقیقه صبر کنید و بعد مسواک بزنید.

چگونه می توان آب و لیمو درست کرد؟

راه های متفاوتی برای ساختن آب لیمو وجود ندارد ؛ می توانید یک تکه لیمو و یا آب میوه را به آب اضافه کنید . شما می توانید دانه ها را صاف کنید و یا آن ها را نادیده بگیرید - انتخاب مال شماست اما برای کسانی که از دستورالعمل های واضح استفاده می کنند, این یک دستور پایه ای است که می توانید هر طور که دوست دارید اصلاح کنید:

یک چهارم لیمو ترش تازه را با آب ولرم (برای نوشیدن آسان),مخلوط کنید و بنوشید! نوشیدنی شما در انتظارتان است. اگر دوست دارید می توانید آب بیشتری را با آن مخلوط کنید اگر برایتان خیلی ترش است، یا حتی آبلیموی بیشتری را اضافه کنید اگر برایتان بی مزه است.

دیگر نوشیدنی های موجود کم کالری چه هستند؟

اگر تصمیم دارید که در تمام روز فقط آب و لیمو را درست کنید, ولی از طعم آن خسته شدید (یا آن را دارید), جایگزین های آسان و سالمی نیز برایش وجود دارند.

به طور مثال، چای شیرین را به نفع چای نعناع یا چای هیبیزوس ترک کنید ؛ شما طعم خوبی را از اینکه شکر و یا عسل اضافه نمی کنید هم خواهید گرفت.

برش های پرتقال, خیار, توت فرنگی, هندوانه, ریحان, لیمو و خیار نیز گزینه های عالی خواهند بود.

ممکن است شما وسوسه شوید که شیرین کننده ای را به نوشیدنی آب و لیمو خود اضافه کنید, اما اضافه کردن 1 قاشق سوپ خوری شکر باعث اضافه شدن 45 کالری در نوشیدنی شما می شود. و عسل هم بهتر نیست، 64 کالری به نسبت هر قاشق سوپ خوری افزوده خواهد کرد.

رژیم غذایی و ورزش:

آب و لیمو شما ممکن است کمی به تلاش شما برای کاهش وزنتان کمک کند, اما تنها ،یک راه کمکی برای از دست دادن موفق وزن بدن، یک تلاش هماهنگ برای خوردن بهتر و فعال بودن است.

کاهش وزن به معنی ایجاد یک تعادل کالری منفی است, بنابراین بدن شما بیشتر از مصرفتان کالری می سوزاند. رژیم غذایی خود را با غذاهای کم کالری و مغذی پر کنید, مانند میوه ها, سبزیجات, حبوبات سبوس دار, پروتئین های بدون چربی و لبنیات کم چرب.

یافتن راه هایی برای اضافه کردن فعالیت در روز به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید. فعالیت اضافی می تواند شامل هر فعالیت برنامه ریزی شده مانند دویدن روزانه و انجام کارهای روزانه بیشتر مانند بالا رفتن از پله ها به جای آسانسور باشد.

li3

فواید نوشیدن آب لیمو به صورت ناشتا و صبحگاهی:

آب لیمو به عنوان منبع غنی ویتامین c بدن را از نقص سیستم ایمنی محافظت می کند.

نوشیدن آب لیمو با آب گرم یا ولرم هر روز صبح به حفظ تعادل PH بدن کمک می کند.

آب لیمو با خواص ضد باکتریایی قوی اش به مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

به عنوان یک عامل سم زدایی عمل می کند.

به حفظ سلامت هاضمه کمک می کند.

علاوه بر ویتامین c, لیمو نیز منبع غنی پتاسیم, کلسیم, فسفر و منیزیم است.

به مبارزه با سرماخوردگی کمک می کند.

آب لیمو یک درمان محبوب برای انواع مشکلات پوستی از جمله آکنه, جوش ها و چروک ها با لکه های تیره است.

آب لیمو با آب گرم چنانچه بارها در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته شد به کاهش سریع وزن کمک می کند، چون هضم و میزان متابولیک را افزایش می دهد.

آب لیمو در پاکسازی کبد بسیار موثر است، چون کبد را برای دفع سموم تقویت می کند.

خواص ضد التهابی لیمو به مقابله با عفونت های مجاری تنفسی, گلودرد و التهاب لوزه کمک می کند.

آب لیمو با آب گرم به مرطوب نگه داشتن بدن کمک می کند، چون الکترولیت ها را به بدن می دهد.

آب لیمو با آب گرم نیز به کاهش درد مفاصل و ماهیچه کمک می کند.

آب لیمو با آب گرم نیز برای سلامتی دندان های شما خوب است، چون به درد دندان کمک می کند و از ژنژیویت جلوگیری خواهد کرد.

آب لیمو با آب گرم به هضم و در نتیجه به تنظیم حرکت طبیعی روده کمک می کند.

دستور العمل های نوشیدنی آب و لیمو:

راه های زیادی برای تهیه نوشیدنی آب و لیمو وجود دارد. ساده ترین و راحت ترین راه این است که آب لیمو را به تقریباً یک تا دو فنجان آب اضافه کنید.

روش های استفاده از آب و لیمو برای سم زدایی و سلامت بدن

اما وقتی شما به دنبال طعم های جالب تری هستید، در اینجا برخی دستور العمل های مربوط به دفع مسمومیت را پیشنهاد می کنیم.

آب و خیار و لیمو:

نوشیدنی آب و خیار و لیمو قدیمی است و شما می توانید هر روز در بسیاری از مکان ها آن را پیدا کنید.مزه خیار و لیمو با هم عالی هستند و فواید سلامتی نیز با اضافه کردن خیار، برجسته تر خواهند شد.خیار شامل پتاسیم است و آن ها را به یک روش طبیعی برای کمک به فشار خون پایین تر تبدیل می کند.

آن ها همچنین به کاهش ورم و پف نیز کمک می کنند و باعث سفتی پوست و افزایش متابولیسم می شوند و این نوشیدنی هیچ کالری ندارد و باعث می شود که شما همیشه احساس خوبی پیدا کنید.

خواص مخلوط آب و لیموترش و خیار

آب و لیمو با عسل:

این دستور از سوی بسیاری به عنوان درمان نهایی آنفولانزا و سرماخوردگی مورد استقبال قرار می گیرد و همچنین گفته می شود که هر صبح نوشیدنش به پیش گیری از بیماری ها کمک می کند.

برای داشتن نوشیدنی گرم آب و لیمو با عسل، عصاره نیمی از لیمو ترش را با یک قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب جوش کمی خنک شده مخلوط کنید و بنوشید.مطمئن شوید که آب به اندازه کافی گرم است که عسل را آب کند.فواید سلامتی آب و لیمو در صبح زود آشکار خواهد شد وقتی که شما هر روز احساس خوبی داشته باشید.

آب گرم و لیمو با نعناع:

درست مانند آب و لیمو گرم، این نوشیدنی آب داغ و لیمو با نعناع عالی است وقتی که شما احساس بدی می کنید.

طرز تهیه:نصف لیمو ترش را در یک لیوان آب داغ مخلوط کنید و چند شاخه نعناع به را هم بریزید. اگر به شیرین کننده نیاز دارید، زمانی که آب داغ است یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید.

آب و خیار و لیمو و نعناع:

این نوشیدنی یکی از دستورهای مورد علاقه من است که در یک روز داغ تابستانی درست می شود.نه تنها واقعاً خوش مزه است، بلکه مزایای سالم لیمو، نعناع و خیار باهم ترکیب می شوند تا یک نوشیدنی مقوی را درست کنید.

درست مانند خیار، نعناع به طور طبیعی به کاهش ورم و پف کمک می کند هم چنین هر دوی آن ها به شما کمک می کنند که به طور طبیعی خنک شوید، بنابراین این نوشیدنی را در طول و بعد از ورزش بنوشید، یا در یک روز داغ به شما کمک می کند تا "خنک " شوید.

فلفل قرمز و آب و لیمو:

فلفل قرمز به افزایش سوخت و ساز مشهور است، سیستم گردش خون را تحریک می کند، به گوارش و به تنظیم قند خون کمک می کند و غیره.برای درست کردن آب و لیمو و فلفل قرمز، کمی فلفل قرمز را به 1 لیوان آب گرم اضافه کنید، همراه با عصاره نصف لیمو بنوشید و لذت ببرید.

آب و لیمو و نعناع:

یک دستور العمل کلاسیک دیگر که آسان است و طعم آن واقعاً عالی است، لیمو و نعناع است. این یکی را در یک تنگ آب پر کنید و برای تابستان فوق العاده است و برای همه هم خوب خواهد بود.

آب و زنجبیل و لیمو:

آب و زنجبیل و لیمو یکی از زیباترین دستورالعمل های موجود در این لیست است. هم چنین یک نوشیدنی با خاصیت سم زدایی عالی می باشد، زیرا لیموترش یک ادرار آور طبیعی است و هم لیمو و هم زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. تهیه این دستور العمل ها، برای آب و لیمو همیشه باعث می شود که کل روز متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کند.

منبع: نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied