شمانیوز
شما نیوز

قیمت پراید | قیمت پژو پراید امروز | قیمت پراید چقدر شد؟

قیمت پراید در بازار همچنان می‌تازد | قیمت پراید چرا بالا رفت؟

با گذشت دو سال از توقف تولید پراید بازار همچنان با رشد قیمت «پراید ۱۳۱» و «پراید ۱۱۱» روبرو است.

قیمت پراید در بازار همچنان می‌تازد | قیمت پراید چرا بالا رفت؟

قیمت پراید برای متقاضیان خرید خودرو اهمیت زیادی دارد. با اینکه بیش از یکسال و نیم از تولید آخرین پراید می گذارد اما کماکان این خودرو و قیمت پراید در رصد مصرف کنندگان است. قیمت پراید به طرز باور نکردنی از سال جدید افزایش پیدا کرد. قیمت پراید جهش 5 میلیونی می زند و بعد چند مدت کاهش یک تا دو میلیونی پیدا می کند.

قیمت جدید پراید

قیمت پراید ۱۱۱ امروز جمعه 16 اردیبهشت 1401 نسبت به روز گذشته کاهش قیمت نداشت و در 205 میلیون تومان ماند. پراید ۱۳۱ با یک میلیون تومان افزایش امروز ۱۸۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ با دو میلیون تومان افزایش قیمت امروز ۱۸۱ میلیون تومان بود. تیبا یک میلیون تومان ارزانتر از دیروز بود و ۱۸۹ میلیون تومان به فروش رسید. تیبا دو امروز دو میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۱۹۵ میلیون تومان رسید. اما تیبا دو پلاس امروز یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۲۱۰ میلیون تومان معامله شد.

 

بالاخره پراید تا کجا گران می‌شود؟

حلقه نهایی کنترل بازار خودرو همیشه به ساماندهی قیمت‌گذاری خودرو می‌رسد. این زنجیره، پیچیدگی خاصی ندارد. اگر خودروهای بالای دست پراید مانند تیبا و ساینا با قیمت دستوری فروخته نشوند، آن قیمت آنها در بازار آزاد کاهش پیدا می‌کند و به نرخ درب کارخانه می‌رسد. اگر قیمت بازار کاهشی شود آن وقت سرمایه‌گذاری روی کالایی به اسم پراید دیگر منطقی نخواهد بود. در این صورت است که دلالان پراید از تاریکخانه‌ها بیرون می‌آورند تا جلوی ضرر بیشتر را بگیرند. در نهایت شاهد خواهیم بود که با عرضه ناگهانی تعداد بالایی از این خودرو، حباب کاذب آن تخلیه و قیمت آن کاهشی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied