شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

شرایط خرید ملک به‌ صورت اقساطی و اخذ پاسپورت ترکیه

یکی از مطمئن‌ترین روش‌های اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه، خرید ملک یا آپارتمان در این کشور است. همان طور که به احتمال زیاد می‌دانید، برای اخذ شهروندی از طریق خرید ملک باید ارزش سرمایه گذاری شما حداقل 400 هزار دلار باشد. اغلب علاقه‌مندان به سرمایه گذاری ملکی در ترکیه و اخذ پاسپورت از این طریق تصور می‌کنند که باید حتماً ملک مورد نظر خود را به ‌صورت نقدی خریداری کنند و همین موضوع باعث می‌شود افرادی که سرمایه آنها کمتر از 400 هزار دلار است، از این کار ناامید شوند!

شرایط خرید ملک به‌ صورت اقساطی و اخذ پاسپورت ترکیه

یکی از مطمئن‌ترین روش‌های اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه، خرید ملک یا آپارتمان در این کشور است. همان طور که به احتمال زیاد می‌دانید، برای اخذ شهروندی از طریق خرید ملک باید ارزش سرمایه گذاری شما حداقل 400 هزار دلار باشد. اغلب علاقه‌مندان به سرمایه گذاری ملکی در ترکیه و اخذ پاسپورت از این طریق تصور می‌کنند که باید حتماً ملک مورد نظر خود را به ‌صورت نقدی خریداری کنند و همین موضوع باعث می‌شود افرادی که سرمایه آنها کمتر از 400 هزار دلار است، از این کار ناامید شوند!

ولی برای هر مشکلی همیشه یک راه‌حل وجود دارد و راه‌حل این موضوع نیز چیزی نیست جز خرید ملک اقساطی. اگر کنجکاو شدید با شرایط و نحوه خرید ملک به ‌صورت اقساطی و اخذ پاسپورت ترکیه با این روش آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

3160615b-d096-4e70-892d-cee2e611dc11

با خرید ملک اقساطی شهروندی ترکیه را دریافت کنید

اگر فکر می‌کنید چون سرمایه شما کمتر از 400 هزار دلار است، نمی‌توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید، کاملاً در اشتباه هستید. اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک اقساطی این مشکل را برای شما حل کرده است. املاک اقساطی، آپارتمان‌های در حال ساخت یا آماده سکونتی هستند که توسط شرکت‌های معتبر ساختمانی ترکیه ساخته می‌شوند و با شرایط پرداخت اقساطی بسیار خوبی در اختیار خریداران ترک یا اتباع خارجی که قصد دریافت شهروندی از طریق خرید ملک را دارند، قرار می‌گیرند.

اجازه دهید این موضوع را با یک مثال ساده برایتان توضیح دهیم:

فرض کنید سرمایه نقدی شما 200 هزار دلار و ارزش آپارتمانی که انتخاب کرده‌اید، 400 هزار دلار است. شرایط فروش ملک نیز به ‌صورت 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط 12 تا 60 ماهه است. با این حساب اگر 50 درصد نقدی پروژه را از محل بودجه خود پرداخت کنید، 50 درصد الباقی را به‌ صورت اقساط ماهانه با فروشنده ملک تسویه خواهید کرد، اما در عوض از همان ابتدای کار سند ملک به‌ نام شما زده خواهد شد.

این موضوع در دریافت سریع و آسان شهروندی ترکیه به طور چشمگیری تأثیر دارد، چون در این روش به ‌نام زدن سند منوط به تسویه کامل مبلغ ملک نیست و سند رسمی ملک پس از پرداخت 50 درصد نقدی پروژه و اتمام تشریفات قانونی به‌ نام شما ثبت می‌شود و از همان روز به ‌نام زدن سند، می‌توانید برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنید؛ به همین راحتی!

af6acceb-c86b-4780-8ad0-c380081160c0

مهم‌ترین نکات خرید اقساطی ملک در ترکیه

در مورد خرید ملک اقساطی با هدف اخذ پاسپورت چند نکته مهم وجود دارد که باید بدانید:

1.     یکسان بودن ارزش ملک یا املاک خریداری‌ شده با مبلغ وطن داشی

طبق مصوبه سال 2022 دولت ترکیه، مبلغ سرمایه گذاری ملکی برای اخذ پاسپورت 400 هزار دلار است. بنابراین اولین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که قیمت ملکی که خریداری کرده‌اید یا جمع کل مبلغ املاک با مبلغ وطن داشی یا همان پاسپورت یکسان و حداقل ۴۰۰ هزار دلار باشد.

2.     تطابق مبلغ سند ملک با مبلغ مندرج در گواهی خرید ارز و برگه کارشناسی ملک

یکی از شروط قانونی و مهم دولت ترکیه برای ارائه پاسپورت با خرید ملک، یکسان بودن مبلغ روی سند ملک با مبلغ روی گواهی خرید ارز (دوویز آلئیم بلگسی) و برگه کارشناسی ملک (اکسپرتیز راپورت) است. دوویز آلئیم بلگسی گواهی خرید ارز و نوعی سند بانکی است که نشان ‌می‌دهد شما به ‌عنوان سرمایه‌گذار با اطلاعات شخصی خود به ‌صورت دلاری مبلغ ملک را پرداخت کرده‌اید. برگه کارشناسی ملک نیز سندی است که نشان‌ می‌دهد ارزش واقعی ملک چه مبلغی است.

مهم‌ترین نکته در خرید خانه برای اخذ پاسپورت، مطابقت داشتن مبلغ وطن داشی یا همان پاسپورت (400 هزار دلار) با مبلغ درج ‌شده در این اسناد است؛ یعنی همگی باید برابر 400 هزار دلار باشند. برای آشنایی بیشتر با این اسناد، پیشنهاد می‌کنیم به معتبرترین سایت خرید ملک در استانبول و ترکیه مراجعه کنید. سایت هوم ترکی توضیحات مفصل و جامعی درباره این اسناد ارائه کرده است.

3.     توافق با سازنده ملک برای دریافت گواهی خرید ارز

پیش‌تر گفتیم که مبلغ دوویز آلئیم بلگسی باید 400 هزار دلار باشد. اما مبلغی که شما به حساب سازنده واریز می‌کنید، 200 هزار دلار است و این اختلاف رقم در مراحل اخذ پاسپورت برای شما مشکل‌ساز می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در این باره با سازنده ملک به توافق برسید. چون بعضی از سازندگان برای فروش بیشتر و بهتر املاک خود، الباقی مبلغ را خودشان تأمین می‌کنند تا مبلغ روی گواهی خرید ارز همان 400 هزار دلار باشد؛ یعنی 200 هزار دلار کسری را خودشان واریز می‌کنند.

این کار توافقی بین شما و خریدار است و به معنای کلاهبرداری یا فروش ملک مشکل‌دار نیست. بلکه اقدامی است که سازندگان برای فروش بیشتر و سریع‌تر پروژه‌ها انجام می‌دهند. سود شما از این توافق تکمیل مدارک اخذ شهروندی با کمترین دردسر و هزینه خواهد بود و چه چیزی بهتر از این!

4.     ارائه سفته به سازنده برای ضمانت بازپرداخت اقساط

هرچند در زمان خرید ملک سند رسمی آن به ‌نام شما زده می‌شود، ولی برای ضمانت پرداخت اقساط، باید به فروشنده سفته بدهید. سفته ارزش قانونی دارد و اگر پرداخت نشود، دارایی خریدار ضبط خواهد شد.

معرفی بهترین پروژه‌ها برای خرید ملک اقساطی در ترکیه

پروژه‌هایی که در این بخش از مطلب به شما معرفی خواهیم کرد، همگی جزو املاکی هستند که به‌صورت اقساط 1 تا 5 ساله به فروش می‌رسند و در بهترین مناطق استانبول واقع شده‌اند:

ü     پروژه های منطقه باهچه شهیر

پروژه‌های در حال ساخت در منطقه باهچه شهیر آپارتمان‌های لوکس و مدرنی هستند که به امکاناتی مانند استخر، سونا، سالن بدنسازی، نگهبانی، کافه، رستوران و پارکینگ مجهز هستند و دسترسی بسیار خوبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارند.

ü     پروژه های منطقه بیوک چکمجه

پروژه‌های منطقه بیوک چکمجه یا در حال ساخت هستند یا آماده تحویل و ساکن شدن. سبک معماری آنها مدرن و لوکس است و از کلیه امکانات رفاهی اعم از استخر، سونا، باشگاه ورزشی، نگهبانی 24 ساعته، کافه و رستوران، کلاب کودک و پارکینگ برخوردار هستند.

ü     پروژه های منطقه کوچوک چکمجه

آپارتمان‌ها و برج‌های لوکسی که در این منطقه در حال ساخت و ساز هستند نیز مانند دو منطقه قبلی نمایی زیبا و چشم نواز و دسترسی بسیار خوبی به مراکز خرید، مناطق تفریحی و وسایل نقلیه عمومی دارند.

 

در مناطق بیلیکدوزو، قاضی عثمان پاشا، سلطان قاضی، منطقه کادیکوی و منطقه اسنیورت نیز پروژه‌های بسیار خوبی با اقساط 60 ماهه در حال ساخت هستند که برای اخذ پاسپورت می‌توانید روی خرید آنها سرمایه گذاری کنید. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت مشاوره خرید با کارشناسان هوم ترکی تماس بگیرید. برای شروع فقط کافی است به نشانی hometurkie.com مراجعه کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied