شمانیوز
شما نیوز

ماه رمضان

روز اول ماه رمضان کی است؟ | تاریخ شروع و پایان ماه رمضان

طبق روال و شرع ملاک اصلی در حلول ماه، رؤیت آن است که معمولاً در عصر روز پایانی ماه قبل صورت می‌گیرد.

روز اول ماه رمضان کی است؟  | تاریخ شروع و پایان ماه رمضان

به گزارش شمانیوز: ماه رمضان ماه مبارک که با فرا رسیدنش دلها شاد میشود. ماه رمضان امسال مصادف شد با نوروز 1403.

دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق با صدور بیانیه‌ای پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه ۱۲ مارس اولین روز ماه مبارک رمضان باشد. پیش‌بینی ماه‌های قمری و بویژه وقوع ماه مبارک رمضان که برای مسلمانان جهان از اهمیت خاصی برخوردار است، بر اساس محاسبات نجومی صورت می‌گیرد، اما ملاک اصلی در حلول ماه، رؤیت آن است که معمولاً در عصر روز پایانی ماه قبل صورت می‌گیرد؛ لذا تعیین دقیق ماه مبارک رمضان نیز بر اساس بیانیه‌های مربوط به روز پایانی ماه شعبان و بر اساس استهلال ماه صورت می‌گیرد.

تاریخ دقیق شروع ماه رمضان سال ۱۴۰۳ در تقویم شمسی

تاریخ دقیق شروع ماه رمضان سال ۱۴۰۳ در تقویم شمسی مصادف است با:

سه شنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

۱۴۰۲/۱۲/۲۲

 ماه رمضان ۱۴۰۳ 

رمضان یک مناسبت مذهبی است که در نهمین ماه قمری، ماه رمضان، رخ می‌دهد. مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه بر پیامبر اسلام نازل شده‌است. در قرآن، مستقیماً به کسانی که ایمان آورده‌اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند.

این ماه به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته می‌شود. از این ماه به عنوان ماه میهمانی خدا نیز نامبرده می‌شود. شب قدر ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان سه شب از شب های ماه رمضان که از نظر مسلمانان مهم ترین شب سال می‌باشد، یکی از سوره‌های قرآن به نام سوره قدر به توصیف این شب پرداخته‌است ولی در قرآن به‌طور صریح به شماره شب آن در ماه رمضان اشاره نشده‌است.

در شب ۱۹ این ماه امیرالمومنین، علی (ع)، امام اول شیعیان به دست یکی از خوارج یعنی ابن ملجم مرادی زخمی شدند و بعد از سه شب در ۲۳ رمضان به شهادت رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied