شمانیوز
شما نیوز

حادثه پلاسکو

صدور حکم پلاسکو هفت سال طول کشید| جریمه متخلفان چقدر بود؟

هفت سال بعد از وقوع حادثه پلاسکو بالاخره حکم مقصران حادثه صادر شد.

صدور حکم پلاسکو هفت سال طول کشید| جریمه متخلفان چقدر بود؟

به گزارش شمانیوز، رسیدگی به این پرونده از 30 دی سال 95 همزمان با آتش‌سوزی ساختمان تجاری پلاسکو آغاز شد. حدود ساعت 8 صبح روز حادثه خبر آتش‌سوزی که از طبقه 11 ساختمان شروع شده بود به آتش‌نشانی اعلام شد و با حضور در محل عملیات خاموش کردن آتش ادامه یافت اما 4 ساعت بعد با وجود تلاش نفسگیر آتش‌نشانان برای مهار آتش، ساختمان پلاسکو به طور کامل فروریخت و 16 آتش‌نشان و 6 نفر از کارکنان پاساژ که داخل ساختمان بودند زیر آوار ماندند و جان باختند.

با تشکیل پرونده 36 متهم حقیقی و حقوقی در این پرونده شناسایی شدند و پس از تکمیل تحقیقات کیفرخواست برای آنها صادر شد. متهمان در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت پای میز محاکمه رفتند. در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، حکم اولیه صادر شد و پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر، برای اجرای حکم به شعبه چهارم دادیاری دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد.

بر اساس رأی صادره، بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران هر کدام به پرداخت 200 میلیون تومان، سازمان آتش‌نشانی 180 میلیون تومان، سازمان مدیریت بحران تهران 150 میلیون تومان، وزارت کشور 140 میلیون تومان، وزارت راه و شهرسازی 140 میلیون تومان، اتحادیه اصناف تهران 120 میلیون تومان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 50 میلیون تومان، مدیریت بحران کشور 50 میلیون تومان و بیمه مرکزی 24 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. همچنین اعضای هیأت مدیره ساختمان پلاسکو نیز هر کدام به پرداخت مبلغ 24 میلیون تومان بدل از حبس و سه مغازه‌دار و متصدی که در این آتش‌سوزی نقش داشتند به 6 ماه حبس محکوم شدند.

احکام صادره از سوی قاضی امین کرمانی‌نژاد دادیار شعبه چهار اجرای احکام به محکومین ابلاغ و اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied