شمانیوز
شما نیوز

سازمان هواشناسی

هشدار هواشناسی | مردم این استان ها از خانه هایشان بیرون نروند

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای سواحل دریای خزر از فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق و خروج این سامانه طی امروز سه‌شنبه از کشور خبر داد.

هشدار هواشناسی  |   مردم این استان ها از خانه هایشان بیرون نروند

به گزارش شمانیوز؛ پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ خراسان جنوبی، کرمان،‌ گلستان،‌ ارتفاعات البرز شرقی و شمال هرمزگان است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

امروز با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش و وزش باد روی می‌دهد

چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش،‌ وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه در برخی مناطق مرکز و شمال شرق در برخی ساعات ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه گستره بارش‌ها در برخی مناطق مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق و شنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی است.

سه‌شنبه در سواحل دریای خزر افزایش دما و چهارشنبه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. امروز خلیج‌فارس و چهارشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: عصر سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۶ نات (گاهی بیش از ۴۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۷ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراساحل

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به قفس ها و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied