شمانیوز
شما نیوز

برای تعطیلات عید فطر به استان ها هرگز نرو | هشدار جدی هواشناسی برای این استان ها

سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار زردرنگ از احتمال جاری شدن سیل، لغزندگی جاده‌ها و وزش باد شدید در ۲۴ استان و همچنین افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و وجود خطر برای شناگران و قایق‌ها خبر داد.

برای تعطیلات عید فطر به استان ها هرگز نرو | هشدار جدی هواشناسی برای این استان ها

به گزارش شمانیوز: سازمان هواشناسی درخصوص فعالیت سامانه‌های بارشی همراه با بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر اساس این هشدار استان‌های زیر در زمان اعلام‌شده دچار مخاطره جوی خواهند شد:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۵: نیمه غربی کرمان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب شرق لرستان و جنوب یزد

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۶: نیمه شمالی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷: خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی

شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۹: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان

بر اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت، احتمال وارد آمدن خسارت به نهال‌ها و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.

طوفان در راه ۳ استان ساحلی

سازمان هواشناسی همچنین درخصوص افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۰ نات و افزایش بیشنیه ارتفاع امواج بیش از ۱/۵ متر هشدار زردرنگ دیگری صادر کرد.

بر اساس این هشدار پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۶ و جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر (با تاکید ویژه بر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان) دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب دیدن قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی و اختلال در تردد شناورهای نیمه‌سنگین، احتمال خسارت دیدن تاسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت‌های بندری پیش‌بینی شده است.

سازمان فوق موارد زیر را توصیه کرد:

منع فعالیت‌های تفریحی و شنا، منع تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت درخصوص فعالیت‌های دریایی.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی