شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

پیش بینی وضعیت جوی ایران در چند روز آینده / هشدار سازمان هواشناسی در این مناطق

پیش بینی وضعیت جوی ایران در چند روز آینده / هشدار سازمان هواشناسی در این مناطق

سازمان هواشناسی کشور برای برخی مناطق هشدار ناپایداری هوا اعلام کرده است.

به گزارش شمانیوز :سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در ۹ استان از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز جمعه در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید روی می‌دهد.

به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب مناطقی از استان‌های کرمانشاه همدان و مرکزی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در سواحل دریای خزر ابرناکی وزش باد شمالی و بارش باران گاهی رعدوبرق انتظار می‌رود. شنبه 5 خرداد در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی مناطق واقع در غرب و مرکز کشور ابرناکی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. در شمال آذربایجان غربی و برخی مناطق آذربایجان شرقی بارش‌ها شدت خواهد داشت.

یکشنبه آینده گستره بارش در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سواحل شمالی،‌ دامنه‌های جنوبی البرز، شمال استان‌های همدان،‌ مرکزی، قم و اصفهان است و سامانه به‌تدریج از شمال شرق خارج می‌شود.

دوشنبه هفته آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ شرق سواحل دریای خزر،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

سه شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود،‌ تنها بعدازظهر با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در شمال آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز دریای عمان و دریای خزر مواج است. از روز شنبه تا چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی