شمانیوز
شما نیوز

آزمون معلمان

فرهنگیان و معلمان این خبر را ازدست ندهید / نتایج سنجش اعلام شد

فرهنگیان و معلمان این خبر را ازدست ندهید / نتایج سنجش اعلام شد

جزئیات نتایج آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم اواسط خرداد ماه اعلام می‌شود.

به گزارش شمانیوز : به گفته معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، نتایج ۳ برابر ظرفیت آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم اواسط خرداد ماه اعلام می‌شود.

علی صدر با اشاره به اینکه بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم، در سال ۱۴۰۳، همزمان با نوبت اول آزمون سراسری و منحصراً در ۶ و۷ اردیبهشت برگزار شد، گفت: بعد از اعلام نتایج اولیه سه برابر ظرفیت آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم، وزارت آموزش و پرورش تا اواخر تیر ماه فرصت ارزیابی علمی و تخصصی معرفی شدگان را دارد و نتایج نهایی فرهنگیان تا قبل از انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در اواسط مرداد اعلام خواهد شد.

وی افزود: پذیرفته شدگان نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم نمی‌توانند در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کنند مگر اینکه در موعد مقرر که متعاقبا از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام خواهد شد نسبت به انصراف قطعی خود از پذیرش دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

صدر در مورد تعداد داوطلبان آزمون دانشجو-معلم خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر در این آزمون شرکت کردند که ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. بیشترین علاقه مندی برای شرکت در آزمون دانشجو-معلم در گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۱۲هزار و ۱۱۱ داوطلب و کمترین علاقه مندی در گروه آزمایشی هنر با بیش از ۲۲ هزار داوطلب است. در گروه آزمایشی علوم تجربی بیش از ۲۳۰ هزار داوطلب، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی بیش از ۵۰ هزار داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز بیش از ۴۴ هزار داوطلب در آزمون اختصاصی دانشجو-معلم شرکت کردند که تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون مذکور سه برابر ظرفیت پذیرش نهایی، برای انجام سایر مراحل پذیرش معرفی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی