شمانیوز
شما نیوز

مشاغل هوش مصنوعی کم طرفدار شدند

نتایج بررسی های موسسه تحقیقاتی ایندید نشان می دهد در 12 ماه گذشته میزان علاقه به مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی کاهش یافته است.

مشاغل هوش مصنوعی کم طرفدار شدند

به گزارش شمانیوز به نقل از زددی نت، نتایج بررسی های موسسه تحقیقاتی ایندید نشان می دهد در 12 ماه گذشته میزان علاقه به مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی کاهش یافته است. طی همین مدت تعداد فرصت های شغلی مرتبط با هوش مصنوعی هم کاهش یافته است.

 

البته این امر بدان معنا نیست که اهمیت هوش مصنوعی در حال کاهش بوده یا قرار است در آینده چنین مشاغلی کاهش یافته یا محو شوند. اما به نظر می رسد فعلا بازار مشاغل هوش مصنوعی اشباع شده و قرار نیست در آینده نزدیک تغییری در این وضعیت ایجاد شود.

 

 

رشد اعلام فرصت های شغلی مرتبط با هوش مصنوعی طی بازه زمانی می سال 2018 تا می سال 2019 تنها 29 درصد بوده است. اما این رشد در سال قبل از آن برابر با 58 درصد و در دو سال قبل برابر با 136 درصد بوده است. بنابراین به نظر می رسد گزینه اشباع بازار عامل اصلی کاهش رشد محسوب می شود.

 

در همین حال جستجوی فرصت های شغلی مرتبط با هوش مصنوعی از می سال 2018 تا می سال 2019 حدود 15 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که این جستجو در سال قبل 32 درصد افزایش یافته است. میزان این رشد در دو سال قبل از آن برابر با 49 درصد بوده است. علاقه به استخدام مهندسان متخصص در زمینه آموزش عمیق به ماشین ها و رایانه ها نیز بسیار بالاست.

 

در میان فرصت های شغلی مرتبط با هوش مصنوعی بیشترین درخواست مربوط به متخصصان داده است که علاقه به استخدام آنها از سال 2017 تا سال 2018 در حدود 31 درصد افزایش یافته است. اما جستجوی این فرصت شغلی توسط کاربران تنها 14 درصد افزایش نشان می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied