شمانیوز
شما نیوز

برای اطلاع از نتایج اولیه کنکور 98 اینجا کلیک کنید

یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ دانش‌آموز امسال برای کنکور ۹۸ ثبت نام کردند.

برای اطلاع از نتایج اولیه کنکور 98 اینجا کلیک کنید

به گزارش شمانیوز به نقل از فارس : کنکور سراسری 98 سال جاری در 13 و 14 تیر ماه ۹۸ برای دو گروه داوطلبان نظام جدید ( 6 - 3- 3 ) و نظام قدیم در 5 گروه آزمایشی علوم انسانی ،تجربی ، ریاضی ، هنر و زبان برگزار می شود . نتایج این آزمون برای هر دو گروه در سه مرحله مختلف نتایج اولیه ، نتایج نهایی و کارنامه نهایی کنکور سراسری منتشر خواهد شد . با توجه به انتشار دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری 98 توسط سازمان سنجش ، بسیاری از داوطلبان ، قبل ازاعلام نتایج کنکور سراسری به محاسبه درصد دروس امتحانی خود پرداخته و با تخمین رتبه کنکور سراسری تا حدودی از شانس قبولی خود با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع شده اند . 

 

در مرحله اول کارنامه ای حاوی اطلاعات ثبت نامی ، درصد دروس امتحانی و رتبه و تراز اکتسابی داوطلب صادر شده و هر داوطلب پس از بررسی کارنامه کنکور سراسری خود وارد مرحله دوم که مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته کنکور سراسری 98 است می شوند . مرحله سوم نیز اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ می باشد که بر اساس آن نتیجه انتخاب رشته و محل قبولی متقاضیمشخص خواهد شد . در ادامه زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور سراسری 98 را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .

 

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 98

نتایج کنکور سراسری سال گذشته در دهه اول مرداد بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار گرفت و داوطلبان تواستند از طریق مشاهده کارنامه خود از میزان درصد دروس خود در کنکور مطلع شوند . امسال نیز احتمال می دهیم نتایج در مرداد ماه بر روی سایت مذکور قرار بگیرد 

در مجموع تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب برای کنکور ۹۸ ثبت نام کرده‌اند که در اینفوگرافیک تفکیک تعداد شرکت‌کننده‌ها در رشته‌های مختلف را خواهید دید.

 

نحوه مشاهده اعلام اولیه نتایج کنکور سراسری 98

داوطلبان برای مشاهده جواب کنکور سراسری 98 باید وارد سایت سازمان سنجش به آدرس سایت sanjesh.org شوند و سپس با انتخاب گزینه سراسری ، بر روی لینک نتایج کنکور سراسری 98 کلیک کنند و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی که در فرم ثبت نام هر داوطلب وجود دارد ( شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام ) می توانند نتایج خود را مشاهده نمایند .
 

روش اول :  در این روش داوطلبان می توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای شامل شماره شناسنامه و سال تولد و شماره داوطلبی مندرج روی کارت ورود به جلسه ، نتایج کنکور خود را مشاهده نمایند .

روش دوم :  در این روش داوطلب با وارد کردن اطلاعات ثبت نام خود شامل شماره پرونده و کد رهگیری 16 رقمی موجود در رسید ثبت نام که پس از اتمام مراحل ثبت نام کنکور سراسری 98 از سایت سازمان سنجش دریافت کرده است و شماره شناسنامه می تواند نتایج خود را مشاهده نماید .

روش سوم : داوطلبان می توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی شماره پرونده و شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه ، کارنامه کنکور خود را مشاهده کنند .

تصویر بالا مربوط به اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 97 بوده است در صورت مشاهده هر گونه مغایرتی با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98 مقاله به روز رسانی می شود .

 

مشاوره اعلام نتایج کنکور سراسری 98

داوطلبانی که موفق به مشاهده نتایج اولیه کنکور 98 خود نشدند می توانند در سایت سنجش در قسمت سیستم پاسخگویی روی لینک ارسال درخواستکلیک کرده و با حساب کاربری خود درخواست بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری را ثبت کنند .برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش کلیک کنید . به داوطلبان توصیه می کنیم پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98 ، وضعیت خود را به دقت بررسی کرده و پس از مشورت و راهنمایی با افراد آگاه برای انتخاب رشته کنکور سراسری 98 اقدام نمایند 

برای اطلاع دقیق از نتایج خود به سایت زیر مراجعه کنید :

// http://www.sanjesh.org/

 

کلید اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ ساعت ۲۱ یکشنبه ۱۶ تیرماه ۹۸ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

کلید اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ ساعت ۲۱ یکشنبه ۱۶ تیرماه ۹۸ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

 با توجه به انتشار دفترچه سؤالات گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی کنکور ۹۸، کلید اولیه سؤالات آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (داخل کشور)، از ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۱۶ تیر در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

دفترچه سؤالات برای داوطلبان خارج از کشور ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۱۶ تیرماه ۹۸ منتشر خواهد شد و در ادامه آن کلید اولیه سؤالات (خارج از کشور)، روز چهارشنبه بعدازظهر ۱۹ تیر ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کردند که با توجه به اعلام علاقمندی به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم، تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد.

آزمون در صبح و بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر و صبح و بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار شد.

برای کنکور سراسری سال ۹۸ با توجه به تغییر نظام آموزش متوسطه یک مجموعه سوال برای دانش آموزان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا نظام قدیم آموزش متوسطه و یک مجموعه سوال برای دانش آموزان نظام جدید (نظام جدید ۶-۳-۳) طراحی شده بود.

پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در دهه سوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • حميدرضا تارویردی

    نتایج اولیه کنکور سراسری98