شمانیوز
شما نیوز

توضیحات آموزش و پرورش درباره زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هر آنچه درباره رتبه‌بندی از سوی دولت گفته می‌شود شعار است و جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه غیرممکن است.

توضیحات آموزش و پرورش درباره زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان

بعه گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از تسنیم: جبار کوچکی‌نژاد  درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه سال جاری اظهار کرد: این سخنان که رتبه‌بندی از مهر ماه اجرا خواهد شد، غیرکارشناسی است مگر لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شده است؟!

وی افزود: سخنگوی دولت و سرپرست وزارت آموزش و پرورش  اعلام کرده‌اند که رتبه‌بندی تا مهر ماه اجرا خواهد شد اما سؤال این است مگر رتبه‌بندی از دولت برای بررسی به مجلس ارسال شده است؟ این موضوع هنوز در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی کارشناسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حتی اگر کار بررسی رتبه‌بندی در‌ کمیسیون‌های تخصصی دولت به اتمام برسد و به مجلس ارسال شود چند ماه زمان نیاز دارد تا در کمیسیون آموزش بررسی و در صحن علنی مجلس تصویب شود.

شعار برای رتبه‌بندی 

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه  با این شرایط غیرممکن است رتبه‌بندی تا مهر ماه اجرا شود و احتمالا ماه‌های پایانی سال اجرایی شود، عنوان‌کرد: متأسفانه باید گفت هر آنچه درباره رتبه‌بندی گفته می‌شود شعار است و جنبه تبلیغاتی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که "ممکن است ضوابط رتبه‌بندی بدون ارائه به مجلس و تصویب آن از طریق خود دولت تعیین و اجرا شود" متذکر شد: طبق ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، رتبه‌بندی باید به مجلس ارائه و در آنجا بررسی و تصویب شود، بخش‌هایی مانند شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه به مباحثی مانند رتبه‌بندی وارد نمی‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح‌کرد: متأسفانه تمام وزرا و دولت‌ها درباره  رتبه‌بندی وعده دادند و طی کردن فرآیند آن قطعا در طول دو ماه ممکن نیست، نگاه دولت‌ها به آموزش و پرورش شعاری شده و معلوم است که فقط می‌خواهند حرفی به فرهنگیان بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    سواره از پیاده خبر ندارد

  • یحیی

    اشکالی ندارد .ما کار خواهیم کرد و اجرا شدن و نشدن رتبه بندی در کار ما خللی وارد نخواهد کرد. ما متعهد هستیم و زیر بار تعهد از جان مایه می گذاریم.