شمانیوز
شما نیوز

ویزای اربعین حذف شد

ایسنا نوشت: طبق توافقی دوجانبه ایران و عراق برای ایام اربعین، صدور ویزا حذف شد و زائران می‌توانند با داشتن برگه بیمه‌نامه از مرز عبور کنند.

ویزای اربعین حذف شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح امروز (دوشنبه) با محمد بدر ناصر معاون امنیتی وزیر کشور عراق دیدار کرد. در پایان این نشست توافقی دوجانبه انجام شد که طبق آن برای ایام اربعین صدور ویزا حذف شد و زائران می‌توانند با داشتن برگه بیمه نامه از مرز عبور کنند.

 حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با سپهبد محمد بدر، معاون وزیر کشور عراق و هیأت همراه دیدار و تفاهم نامه‌ای با هیأت عراقی امضا کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: قرار شد دو کشور در خصوص بازگشایی مرز خسروی تلاش کنندکه اگر زمینه رفت‌و‌آمد در آن مسیر حل شد به تردد زائران کمک شود. براساس توافق از اول محرم انتقال مواد غذایی بدون گرفتن عوارض و از مرز سومار انجام می‌شود.

وی افزود: آمادگی داریم امکانات حمل‌ونقل زائران را در اختیار طرفین عراقی قرار دهیم تا به زائران کمک شود. با نهایی شدن تفاهم قرار شد، تردد زائران اربعین از دهم محرم شروع شود، زیرا با زیاد شدن زمان اربعین با ازدحام جمعیت در دو طرف مرز‌ها مواجه نشویم.

ذوالفقاری یادآور شد: ظرفیت‌ها محدود است و اگر مردم همکاری نکنند، ارائه خدمات از جمله اسکان و تغذیه امکان‌پذیر نخواهد بود. با تدبیر و مدیریت مناسب جمعیت بیشتری به زیارت می‌روند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی