شمانیوز
شما نیوز

تاثیر عجیب تورم روی فعالیت های اموزشی

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: افزایش تورم باعث می‌شود بودجه دانشگاه‌ها کفاف فعالیت‌های آموزشی به خصوص در حوزه دانشجویی را ندهد.

تاثیر عجیب تورم روی فعالیت های اموزشی

به گزارش شمانیوز به نقل از فارس : جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه با بیان اینکه افزایش هزینه ها سرعت  فعالیت های دانشگاهی را کاهش می دهد، گفت: تورم موجود در کشور نه تنها فعالیت دانشگاه را در حوزه دانشجویی مختل می کند بلکه در اواخر سال دانشگاه را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.

وی افزود: بیشترین خلاء در فعالیت‌های دانشگاهی در زمان افزایش تورم مربوط به حوزه دانشجویی است چرا که استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، هزینه های پژوهشی و جاری را مورد هدف قرار می دهد و مانع ارائه خدمات به دانشجو و قشر دانشگاهی می‌شود.

ذاکری ادامه داد: هزینه دانشجویان در پذیرش نوبت دوم بیش از شهریه آنها است که همین موضوع دانشگاه را از نظر مالی با مشکل جدی روبرو می‌کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با تورم برای دانشگاه ها این است که خودکفا بشوند، در واقع باید اختیارات آنها زیاد شود به طور مثال پذیرش و ظرفیت دانشگاه ها به جای اخذ مجوز از وزارت علوم و سازمان سنجش توسط خود دانشگاه ها انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied