شمانیوز
شما نیوز

دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول میان دانشگاه ها را کسب کرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه در رتبه بندی جدید 2019 نیچر ایندکس موفق شد از میان 55 دانشگاه ایرانی رتبه نخست رابه لحاظ آکادمیک کسب کند.

دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول میان دانشگاه ها را کسب کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از فارس :  با اشاره به آخرین گزارش رتبه بندی نیچر ایندکس گفت: دانشگاه تربیت مدرس موفق به کسب جایگاه دهم دانشگاه های برتر منطقه غرب آسیا و رتبه اول دانشگاه های کشورشد.

وی افزود: نیچر ایندکس در کل دنیا 500 دانشگاه برتر را معرفی کرده است که از میان آنها 205 دانشگاه مربوط به منطقه غرب آسیا بوده که از این تعداد دانشگاه تربیت مدرس رتبه دهم را دارد.

فتح الهی تصریح کرد: از بین 205 دانشگاه برتر مربوط به غرب منطقه آسیا 55 دانشگاه ایرانی وجود دارد که از میان آنها دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول را به لحاظ آکادمیک به خود اختصاص داده است.

نیچر ایندکس هر سال به رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های جهان بر پایه دستاوردهای با کیفیت پژوهشی آنها می‌پردازد و با شمارش تعداد مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه‌شده‌ خود، امکان رتبه‌بندی و مقایسه‌ کشورها را بر پایه سه سنجه کلیدی شامل شمار مقاله‌ها (AC)، شمار کسری (FC)، و شمار کسری وزنی (WFC) فراهم می‌آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied