شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش آموزش و پرورش برای دانشجومعلمان

​سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان وزارت آموزش و پرورش از ابتدای امسال مشمول دریافت حداقل حقوق شده و احکام حقوقی آنها به زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

خبر خوش آموزش و پرورش برای دانشجومعلمان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایلنا، سید جواد حسینی امروز سه شنبه اظهار داشت: موضوع تعیین حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۳۹۸ با توجه به تغییراتی که در شیوه افزایش حقوق کارکنان دولت ایجاد شده بود، در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار داشت و این وزارت موضوع را از مبادی مختلف مورد پیگیری قرار دادیم تا به نتیجه نهایی رسید و از این پس دانشجو معلمان مشمول دریافت حداقل حقوق می‌شوند.

 

وی ادامه داد: حقوق دانشجو معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود. این قانون به دلیل آن‌که هم‌عرض قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط خاصی را برای تعیین حقوق دانشجو معلمان پیش‌بینی کرده است، باید در شرایط خاص و تعاریف خاص خود مورد بررسی و اقدام قرار می‌گرفت.

 

حسینی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان از بدو پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به استخدام رسمی آزمایشی درآمده‌اند و کارمند محسوب می‌شوند، اظهار کرد: به همین علت این دانشجویان باید از تمام شرایط مندرج در مصوبه افزایش حقوق بهره‌مند شوند. لذا وزارت آموزش و پرورش تسری این شرایط را مورد پیگیری قرار داد.

 

وی افزود: در یک مرحله، پس از اعمال ۱۸ درصد افزایش سالانه و متناسب با ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، مابه التفاوت افزایش حقوق تا سقف ۴۴۰ هزار تومان در احکام حقوق دانشجو معلمان اعمال شد و پس از آن با پیگیری‌های به عمل آمده، زمینه تسری اعمال حداقل حقوق نیز برای این عزیزان فراهم شده است. براین اساس دانشجو معلمان وزارت آموزش و پرورش از ابتدای امسال مشمول دریافت حداقل حقوق شده و احکام حقوقی آنان به زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

 

حسینی در پایان از همکاران جوان وزارت آموزش و پرورش خواست با جدیت به امر تحصیل خود ادامه دهند و اطمینان داشته باشند همکاران آنان هر اقدامی را برای بهره‌برداری از حقوق قانونی آنان به انجام خواهند رساند.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در آیین معارفه سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم رئیس سابق این مرکز، حراست را چشم بینای سازمان و نظام دانست که مخلص‌ترین و نجیب‌ترین نیروها در آن خدمت می‌کنند و تأکید کرد: امنیت فرهنگی باید جایگزین فرهنگ امنیتی شود.

 

سید جواد حسینی امروز سه شنبه در آیین معارفه جلال دلقندی سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم مظفر مظاهری رئیس سابق این مرکز که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: حراست خوب از سطحی نگری، کمیت گرایی، سیاست زدگی جلوگیری می‌کند.

 

وی گفت: کار حراست‌ها به‌صورت فعالیت اداری نیست؛ زیرا بنابر ضرورت خارج از وقت اداری، کارمندان آن باید انجام وظیفه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت می‌تواند در یک محیط آرام و روشن، مؤثرتر باشد و این محیط به مدد حراست میسر است، اظهار کرد: حراست چشم بینای سازمان و نظام است و نجیب‌ترین و مخلص‌ترین نیروها در این مراکز خدمت می‌کنند.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دومین وظیفه حراست صیانت از نیروی انسانی است؛ لذا در آموزش و پرورش صیانت از یک میلیون پرسنل فرهنگی، کار سنگینی است که بر عهده این مرکز قرار دارد.

 

وی اظهار کرد: حراست مانند نورافکنی است که می‌تواند با روشن کردن تاریکی‌ها مانع بسیاری از تصمیم‌های اشتباه شود.

حسینی ضربه‌گیری سازمانی را چهارمین وظیفه حراست برشمرد و افزود: بسیاری از امواجی که سایر قسمت‌ها را دچار اخلال می‌کند و باعث تصمیم‌گیری‌های نابجا می‌شود، می‌تواند به‌وسیله حراست دفع شود.

 

وی شفافیت را از جمله وظایف دیگر حراست دانست و عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حراست باید سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد و این شعار مقام معظم رهبری را محقق سازد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب ما بیشتر از اینکه نظامی باشد انقلاب فرهنگی است و امروز نیز باید امنیت فرهنگی را جایگزین فرهنگ امنیتی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: از خداوند می‌خواهم در چهار ویژگی، بینش، دانش، منش و روش ما را به فرهنگ رضوی نزدیک کند.

سرپرست جدید مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم، اظهار کرد: سیاست ما در حراست، معلم و دانش آموزان تمام ساحتی است؛ بنابراین حراست نیز باید تمام ساحتی و برای معلمان اسوه اخلاق و دانش باشد.

 

جلال دلقندی افزود: کرامت ذاتی و اکتسابی انسان همچون عدالت و شجاعت باید در دستور کار حراست باشد و باید با معلمین صداقت داشته باشیم.

دلقندی خاطرنشان کرد: صیانت از وحدت ملی و انسجام اسلامی از دیگر دستوراتی است که باید حراست در کار خود داشته باشد.

 

سرپرست حراست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: حراست نباید جناحی باشد؛ در غیر این صورت حتماً نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و نیاز است تا نهایت تلاش را برای همدلی و تعامل بین سیستم داشته باشد.

 

ابتدای این جلسه سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از تلاش‌های مظاهری رئیس سابق مرکز حراست، وی را فردی مخلص، تلاشگر و موفق دانست. حسینی سرپرست جدید این مرکز را نیز فردی مجرب و دارای سوابق موفقیت‌آمیز مدیریتی معرفی کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied