شمانیوز
شما نیوز

اقدامات دولت در جهت اجرایی شدن رتبه‌بندی و پرداخت مطالبات فرهنگیان

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در جلسه سران سه قوه مصوب شد بودجه ۴۴۷هزار میلیارد تومانی مصوب مجلس به ۳۸۶هزار میلیارد تومان کاهش یابد و این کم شدن در تمام دستگاه‌ها اثر می‌گذارد، امیدواریم‌ بتوانیم تعهدات رتبه‌بندی و مطالبات فرهنگیان را انجام دهیم.

اقدامات دولت در جهت اجرایی شدن رتبه‌بندی و پرداخت مطالبات فرهنگیان

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از تسنیم: اسحاق جهانگیری در نوزدهمین کنگره پرسش مهر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار‌ کرد: باید تمام توان معلم به‌صورت تمام‌وقت در مسیر توسعه آموزش و پرورش و دانش‌آموز صرف شود و این نیازمند برطرف کردن دغدغه‌های مالی و فراهم کردن زندگی شرافتمندانه است.

سرپرست وزارت آموزش و‌پرورش با ابراز اینکه "برای ما مسلم بود که آموزش و پرورش حلقه اتصال نظام به خانواده‌هاست و نمی‌توان ساده از کنار آن گذشت" گفت: در دولت تدبیر و امید با این باور کار خود را شروع کردیم و برای ما تثبیت شد که اگر به آینده کشور فکر می‌کنیم، باید به آموزش‌وپرورش توجه کنیم.

وی افزود: از 6 سال دولت، دو سال در تحریم بودیم و باید به دنیا نشان می‌دادیم این ظرفیت را داریم که با قدرت‌های بزرگ نشسته و توافق کنیم.

جهانگیری ادامه داد: باید نشان می‌دادیم که می‌توان گره‌های بزرگ را با گفت‌وگو حل کرد و برجام چنین شرایطی داشت و در زمانی شروع شد که 6 قطعنامه شورای امنیت علیه کشور صادر شده بود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مطابق برجام نباید هیچ تحریمی علیه ایران وجود داشته باشد و اروپایی‌ها به جای اینکه با ما جلسه بگذارند و بگویند "به برجام برگردید" باید به آمریکا فشار بیاورند. در این شرایط که منابع درآمدی ما تحت تأثیر قرار گرفته، از آقای حسینی و آموزش‌وپرورش می‌خواهم شرایط بودجه‌ای و اقتصادی کشور را برای فرهنگیان توضیح دهند، حتی آنها می‌توانند به ما راهکار و مشورت بدهند.

جهانگیری گفت: یک‌سوم بودجه سال 98 درآمد نفت است و ایستاده‌اند که درآمد نفتی را صفر کنند، هر چند موفق نمی‌شوند؛ اما به هر حال این امر تأثیر خود را خواهد داشت.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه با وجود کاهش درآمد نفتی تلاش کردیم در بین دستگاه‌ها، بیشترین افزایش بودجه برای آموزش و پرورش باشد، ابراز کرد: منابع سال 98 نسبت به سال 92 نزدیک سه برابر است و هیچ دستگاهی از این افزایش برخوردار نبوده است، البته این بدان معنا نیست که از این میزان افزایش منابع راضی هستیم، اما دولت با توجه به منابع خود به آموزش و پرورش توجه داشته است.

وی افزود: در سال 98 هدف صرفه‌جویی در هزینه‌هاست و در جلسه سران سه قوه مقرر شد بودجه 447هزار میلیارد‌ تومانی مصوب مجلس به 386هزار میلیارد تومان کاهش یابد،‌ یعنی 60هزار میلیارد تومان از آن کاسته شود و این موضوع در تمام دستگاه‌ها اثر می‌گذارد.

جهانگیری در عین حال تصریح کرد: امیدواریم کاهش رقم بودجه در آموزش و پرورش تأثیر نگذارد و بتوانیم به تعهدات خود در زمینه رتبه‌بندی و مطالبات فرهنگیان عمل کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و‌پرورش عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان آموزش وپرورش باید بعد از اینکه از مدرسه بیرون می‌آیند، مهارتی را آموخته باشند و دانش‌آموز باید مهارت زندگی، تصمیم‌گیری و تفکر انتقادی را یاد گرفته باشد.

وی ادامه داد: راه اصلاح جامعه درست کردن فرهنگ نقد است و باید تفکر انتقادی در جامعه توسعه یابد و توانایی مقابله با هیجانات از ضروریاتی است که فردی که از مدرسه بیرون می‌آید باید به آن مجهز باشد.

جهانگیری تصریح‌ کرد: امروز مهارت کسب و کار با 10 سال گذشته متفاوت است و آموزش وپرورش باید از وضعیت کسب و کار و حرکت دنیا تحلیل داشته باشد.

وی با ابراز اینکه اقتصاد دنیا به سمت دیجیتال حرکت می‌کند و  فناوری‌های نو در آینده متکی به آی‌تی است، اظهار کرد: کارآفرین موفق باید متکی به مغز باشد و بر اساس آن حرکت اقتصادی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خیر