شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش برای فرهنگیان

سرپرست آموزش و پرورش گفت: با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه بندی در نظر گرفته شده است افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود. با توجه به این مطلب حقوق معلمان از شهریور حدودا 400 الی 600 هزار تومان افزایش می یابد.

خبر خوش برای فرهنگیان

به گزارش خبرنگارشمانیوز: سیدجواد حسینی در مصاحبه با رسانه ملی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان از نیمه شهریور امسال خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل همه معلمان خواهد شد، گفت: با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه بندی در نظر گرفته شده است افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اجرای دو طرح بزرگ برای فرهنگیان خبر داد و افزود: در ۳۱ استان کشور به روش سهام داری فرهنگیان ۳۱ هتل اقامتی احداث می‌شود که فرهنگیان در زمین‌های احداثی این هتل‌ها به نسبت به سهمی که دارند سهام دار خواهند شد.

وی گفت: با افتتاح طرح‌های در حال اتمام صندوق ذخیره فرهنگیان سود سهام این صندوق از ۶۲۰ میلیارد تومان فعلی به ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: ارزش افزوده اموال صندوق ذخیره فرهنگیان برای ۷۰۰ هزار معلم عضو این صندوق محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی به افزایش مطالبات معلمان در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: رقم این مطالبات امسال به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و هر سال نیز در حال افزایش است و دولت برای یک بار هم که شده باید این مطالبات را صفر کند تا به سال‌های آینده منتقل نشود.

حسینی گفت: پرداخت نشدن به موقع مطالبات فرهنگیان باعث شده آموزش و پرورش هر سال در هزینه بودجه خود دچار مشکل شود و بخشی از بودجه هر ساله صرف پرداخت مطالبات سال گذشته شود و ما را با کسری بودجه هر ساله مواجه کند.

وی افزود: دولت بودجه آموزش و پرورش را از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ رسانده است و این جای تشکر دارد، اما پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز باید در اولویت برنامه دولت قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • تلالی

    دروغ نگو دروغگو

  • مصطفی

    دروغه و تبلیغات برای رای مجلسه

  • شیخ اجل

    اضافه کارمعلمهارابدیدپول نداریم سودش هم بایدبدیدمثل بانک ها

  • م.د .

    سلام علیکم لطفا طرح رتبه بندی معلمان را برای معلمان با سابقه ده سال خدمت رسمی به بالا عملی کنید .