شمانیوز
شما نیوز

آدرس مراکز معتبر مشاوره آموزش‌ و پرورش برای انتخاب رشته کنکور 98

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در مراکز مشاوره آموزش ‌و پرورش جهت انتخاب رشته دانش آموزان خدماتی از قبیل صدور کارنامه مجازی، آزمون شخصیتی، آزمون رغبت،‌ مشاوره فردی و خانوادگی ارائه می‌شود.

آدرس مراکز معتبر مشاوره آموزش‌ و پرورش برای انتخاب رشته کنکور 98

به گزارش شمانیوز و به نقل از  ایسنا، مسعود شکوهی گفت: با سازمان سنجش هماهنگی کامل به‌عمل‌آمده است تا از امکانات و ظرفیت‌های این سازمان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به داوطلبان استفاده شود که شامل؛ استفاده از سیستم مجازی انتخاب رشته که بر مبنای اطلاعات صحیح توسط سازمان سنجش تهیه‌شده و با مبلغی بسیار پایین دانش‌آموزان و داوطلبان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

وی از سایر اقدامات انجام‌شده به‌منظور بهره‌مندی حداکثری دانش آموزان از مشاوره مطلوب به هماهنگی با انجمن روان‌شناسی تربیتی کشور برای اولین بار و سازمان سنجش اشاره کرد و افزود: تفاهمی با سازمان سنجش شده است برای تهیه ویژه‌نامه انتخاب رشته بر مبنای سؤالات و نیازهای مخاطبان که برای همه پایگاه‌های انتخاب رشته به‌زودی ارسال خواهد شد که توزیع آن در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش‌وپرورش خواهد بود.

 

زمان و نحوه مراجعه

داوطلبان و خانواده‌ها می‌توانند از روز شنبه مورخ ۱۹مرداد ۹۸ تا پایان زمان انتخاب رشته که از طرف سازمان سنجش کشور اعلام می‌شود از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۶ عصر به مراکز انتخاب رشته آموزش ‌و پرورش به‌صورت حضوری مراجعه کنند.به دلیل پیشگیری از ازدحام، داوطلبان می‌توانند نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند و سپس مراجعه داشته باشند.

 

مراکز مشاوره آموزش ‌و پرورش کشور

 

خدمات مراکز مشاوره آموزش ‌و پرورش

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در این مراکز خدماتی از قبیل صدور کارنامه مجازی، آزمون شخصیتی، آزمون رغبت،‌ مشاوره فردی و خانوادگی ارائه می‌شود.

 

وی در ادامه به مهم‌ترین اقدامات اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌ و پرورش اشاره کرد که می‌توان ازجمله به ارائه مشاوره در طول سال تحصیلی،‌ تشکیل کمیته‌های تخصصی در مراکز استان‌ها و مناطق و تشکیل قریب به ۹۰۰ پایگاه راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته، تشکیل دوره تأمین مدرس کشوری برای مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته اشاره کرد.

 

مهم‌ترین نکات مورد تأکید و توجه داوطلبان کنکور سراسری

شکوهی از خانواده‌ها و داوطلبان درخواست کرد به پایگاه‌های آموزش ‌و پرورش اعتماد کنند و از مراجعه به افراد غیرمتخصص بپرهیزند. همچنین داوطلبان دقت کنند انتخاب رشته‌هایی که صرفا بر مبنای عملکرد و سوابق تحصیلی است نباید در فرم انتخاب رشته وارد شود و هر داوطلب می‌تواند ۱۵۰ رشته را در فرم انتخاب وارد کنند و این رشته‌ها صرفاً رشته‌هایی هستند که گزینش آن‌ها بر اساس شرکت در آزمون و نتایج آزمون سراسری است و عملکرد تحصیلی هم (معدل امتحانات نهایی)‌ در آن تأثیر مثبت دارد.

 

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند۱۰۰ رشته محل را تا پایان شهریور که گزینش آن‌ها صرفاً بر مبنای عملکرد تحصیلی است نیز جداگانه با مراجعه به سایت سازمان سنجش انتخاب کنند یعنی هر داوطلب شانس انتخاب ۲۵۰ رشته را دارد که باید در دو روش مجزا این انتخاب صورت گیرد.

 

شکوهی داوطلبان انتخاب رشته مجازی که در سایت سازمان سنجش وجود دارد را صرفاً جهت راهنمایی و کمک به آنان برای انتخاب رشته اصلی دانست و افزود: داوطلبان به‌اشتباه این انتخاب رشته را، ‌انتخاب رشته اصلی تلقی نکنند و حتماً فرم ۱۵۰ رشته‌ای را کامل و به‌صورت اینترنتی تکمیل، ارسال و رسید دریافت کنند.

 

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش وپرورش،‌ وی انتخاب رشته را بر اساس علاقه فرد دانست و خاطرنشان کرد: شرایط تغییر رشته در دانشگاه بسیار سخت است لذا دقت لازم در این زمینه داشته باشید تا منجر به تغییر رشته نشود و مسائلی نظیر هزینه‌های دانشگاه که روزانه است یا شبانه، غیرانتفاعی، داشتن خوابگاه، ایاب و ذهاب و ... در نظر گرفته شود تا در مراحل بعدی باعث نگرانی و احتمالاً انصراف از تحصیل نشود.

 

آدرس و مشخصات کامل مراکز مشاوره آموزش‌ و پرورش در کشور را از اینجا مشاهده کنید.

مراکز مشاوره آموزش ‌و پرورش کشور

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied