شمانیوز
شما نیوز

تجاوز جنسی ناظم مدرسه به گروهی از دانش آموزان در مدرسه ای در تهران + عکس و جزئیات

براساس روایت یکی از والدین ماجرا اینگونه افشا شده است: "پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و بشدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می‌کردیم او دچار بیماری شده است.

تجاوز جنسی ناظم مدرسه به گروهی از دانش آموزان در مدرسه ای در تهران + عکس و جزئیات
فرارو در خرداد 97 نوشت: براساس روایت یکی از والدین ماجرا اینگونه افشا شده است: "پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و بشدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می‌کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است. "
 
 
 

9896655_672

 
انتشار اخباری از آزار جنسی و تجاوزی گروهی در یک مدرسه تهران بازتاب گسترده در رسانه‌ها و افکار عمومی داشته است. ویدئو‌هایی از رویارویی خانواده‌های قربانیان با متهم اصلی پرونده در فضای مجازی منتشر شده که تکاندهنده است. اما ماجرا چه بوده، آموزش و پرورش چه می‌گوید؟ و نگاه افکار عمومی چیست؟
 
ماجرا در یک دبیرستان غیرانتفاعی پسرانه در منطقه دو تهران رخ داده است. براساس گزارش‌ها و روایت‌هایی موجود معاون مدرسه با جمع کردن تعدادی از دانش آموزان در یک اتاق و پخش فیلم پرونوگرافی از طریق گوشی تلفن همراه خود برای دانش آموزان، آن‌ها را وادار به رابطه جنسی با یکدیگر می‌کند.

این روایت کلی ماجرا از زبان والدین قربانیان است. ظاهرا حواشی دیگری هم وجود داشته است.

 
در همین حال ویدئو‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد متهم اصلی با دستبند در حضور پلیس و پدر و مادر قربانیان توضیحاتی درباره ماجرا ارائه می‌کند: «… آقا دانش‌آموز‌ها چهار-پنج نفر آمدند توی اتاق من. این قضیه برای آخر سال بوده، بعد عید. چهار-پنج نفر آمدند توی اتاق من. من توی گوشیم حالا متاسفانه فیلم مستهجن داشتم (صدایی که احتمالا صدای مامور نیروی انتظامی است: بهشان نشان دادی؟) … فیلم را دیدند و بعد هم اصلا در بحث شوخی بوده (زنی به او ناسزا می‌گوید و سوالی که چندان مفهوم نیست) آقا …، آقا … من این را گفتم. فقط در حد رابطه لفظی بوده. (صدای یک مرد: بچه‌ها جلوی هم ... می‌کردند شما ... می‌کردی، نبوده؟) من ندیدم. نه! همچین چیزی نبوده. (صدای اعتراض زنانی که احتمالا والدین دانش‌آموزان هستند) … نه، همچین چیزی نبوده … همچین چیزی نبوده ...»

این روند از سوی متهم گویا فقط به یک بار ختم نشده و موارد دیگری هم وجود داشته است.

 
براساس گزارش‌ها متهم از حوالی آبان و آذر سال گذشته این آزار‌های جنسی را آغاز کرده و پس‌از نوروز نیز به‌بهانه اردو‌های مرور دروس دانش‌آموزان را به شرکت در اردو‌هایی در کردان کرج و ... تشویق می‌کرده و برخی از آزار‌ها در این اردو‌ها روی داده است.
 
بر اساس خبر‌ها و گزارش‌های غیررسمی، متهم اصلی این پرونده به دانش‌آموزان سیگار و نوشیدنی الکلی داده است.

هنوز تعداد قربانیان این اتفاق اعلام نشده است، اما طبق ادعای خانواده‌ها ۸ دانش آموز روانکاوی شده‌اند که به ۸ نفر تعرض شده است. اما برخی گزارش‌ها از این حکایت دارد که این پرونده ۴۰ شاکی دارد.برخی والدین مدعی هستند که مدیر دبیرستان از ماجرا خبر داشته است.

 

در ویدئویی دیگر که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد گروهی از والدین با یک مدیر آموزش و پرورش  منطقه دیدار داشته اند. ظاهرا والدین به این مدیر اعتراض داشتند که چرا از شمار دقیق تعرض‌ها باخبر و حامی خانواده‌ها نیست؟ مدیر مزبور هم از خودش دفاع می‌کند.

 
براساس روایت یکی از والدین ماجرا اینگونه افشا شده است: "پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و بشدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می‌کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است. "

متهم کیست؟

"ح"، متهم پرونده مرد جوانی است که براساس اعلام آموزش و پرورش معاون انضباطی مدرسه بوده و سال تحصلی ۹۷-۹۶ به کادر این دبیرستان اضافه شده است. گفته می‌شود متهم پیش از این در منطقه ۶ آموزش وپرورش شهر تهران مشغول به کار بوده است.او با شکایت تعدادی از اولیای دانش آموزان بازداشت شده است.

 

واکنش آموزش و پرورش

حالا پس از افشای این خبر آموزش و پرورش صحت ماجرا را تائید کرده است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم به «ایران» اظهار داشت: «متأسفانه هفته پیش گزارشی از این موضوع به وزارت آموزش و پرورش رسید برخی از خانواده‌ها اعلام کردند که دانش‌آموزانشان پرخاشگر شدند وقتی علت پرخاشگری را پرسیدند به این نتیجه رسیدند که در مدرسه دانش‌آموزانشان مورد تعارض قرار گرفته‌اند. با اطلاع از این موضوع سریعاً وارد عمل شدیم و فرد خاطی را تحویل مراجع قضایی دادیم.»

 
 
نظری با اشاره به اینکه معاون مدرسه نیروی آزاد مدرسه بوده است، تأکید کرد: «متأسفانه فرد خاطی نیروی رسمی ما نبوده است و مدیر مدرسه باید نظارت جدی تری روی نیرو‌های آزاد داشته باشد؛ بنابراین مدیر مدرسه به خاطر این کوتاهی عزل شده است و پرونده این مدرسه به شورای نظارت آموزش و پرورش رفته است تا بتوانیم در این شورا مجوز لغو مدرسه را بگیریم.»

او تأکید کرد: "از هنگام گزارش این موضوع به طور جدی پیگیر وضعیت دانش‌آموزان بوده‌ایم و هنوز هم در حال بررسی موضوع هستیم و تا رسیدن به حکم قضایی از حق دانش‌آموزان نمی‌گذریم. "

نظری همچنین به آموزش‌های خود مراقبتی به دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: «این اتفاق به ما هشدار می‌دهد که اگر بخواهیم درباره بهداشت فردی خودمراقبتی، ارتقای آگاهی زیستی و سلامت بدن برای دانش‌آموزان صحبت کنیم خطایی انجام نداده‌ایم بلکه همه این موضوعات به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا آن‌ها در شرایط بحرانی از خود محافظت کنند. البته کسانی که مخالف این موضوع هستند باید بدانند که هم‌اکنون خیلی از دانش‌آموزان ما آموزش‌های خودمراقبتی ندیده‌اند و این به نفع آن‌ها نیست.» گزارش‌ها از دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای بررسی این موضوع حکایت دارد.

 

 

واکنش‌ها در فضای مجازی

این خبر و ویدئو‌های پیرامون آن به شکل گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شده است و برای کاربران فضای مجازی تکاندهنده بوده است. هشتگ "تجاوز به دانش آموزان" در توئیتر فعال شده است.

 
برخی واکنش خشم گینانه ای داشته اند. کاربری در این باره نوشته است "سر صبح این خبر تجاوزبه دانش‌آموزان رو میبینم تمام تنم یخ میکنه یهو فکر میکنم اگه برادر من بود چیکار میکردم؟ اگه بچه‌م بود چی؟ چه خاکی تو سرم میریختم؟ من اون آدم رو زنده نمیذاشتم... "

یا کاربری دیگر می‌گوید: «از دیشب و از خشم و غم این همه نوجوانی نابود شده دارم می‌سوزم. درد آن‌جاست که فرد متجاوز از آبان و آذر گذشته کار خود را شروع کرده بود، اما چرا بعد از نزدیک به ۸ماه این موضوع باید بیرون بیاید؟»

بسیاری از از وضعیت فرزندان یا دیگر اعضای کوچک خانواده خود در مدارس ابراز نگرانی کرده اند و این سوال را مطرح کرده اند که آیا برای آن‌ها هم ممکن است ماجرا‌های اینچنینی رخ دهد.

تینا نوشته است: «ینی میخوام بگم آدمو میترسونید! داداش من امسال میره شیشم! یکی دوسال ازون بچه‌ها کوچیکتره! خبرو خوندم یه لحظه برگشتم نگاهش کردم، گفت: چیه؟ گفتم هیچی! کاش وقتی کنترل ندارید رو خودتون، از خونه بیرون نرید!»

یکی از کاربران وزیر آموزش و پرورش را که در توئیتر هم بسیار فعال است مخاطب قرار داده و نوشته است "آقاى بطحایى، وزیر آموزش و پرورش؛ از ماجراى دبیرستان ... تهران خبر دارید؟ براى مواجهه با این بیمارهاى روانى، چه کرده ایم؟ بعد از این اتفاق براى این پسربچه‌ها چه برنامه اى داریم؟ با نمونه هاى مشابه در کشورهاى جهان اول چطور برخورد شده؟ "

 
برخی دیگر نیز با استناد به این ماجرا از اجرا نشدن سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش انتقاد کرده اند. این عده مدعی اند اگر این بچه‌ها درباره مسائل جنسی آموزش دیده بودند احتمالا این فاجعه رخ نمی‌داد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مهناز

    وقتی خودتو اونجوری درست کردی حتما برای رقص موزون اماده شده بودی از بس دولت به شماها رو داده اینجوری شده، بی حجابی بیداد میکنه تو کشور اسلامی باید مجازات بشی ک درس عبرت بشه.

  • ناشناس

    اصلا سند ۲۰۳۰ عامل همه ی این جنایتهاست !!!

  • ناشناس

    حتما باید چنین شخصی اعدام بشه فقط

  • maryam

    وای خدای من . من قبلا فکر میکردم جای امن تر از مدرسه نیست ولی حالا از همه چی و همه جا میترسم

  • اعلا

    واقعا که یارو هر کاری خواسته کرده اونم تو جایی که قراره بچه هامون پرورش پیدا کنند اونوقت می نويسند "ح" برای خودمون متاسفم که همه گناها رو تو مملکت لاپوشوني می کنند یعنی تو کشور ما همه قدیسه اند. اینا از خارج می آن.