شمانیوز
شما نیوز

خودکشی مادر نوزاد 8 ماهه

پشت پرده خودکشی مادری بعد از مرگ فرزندش بر اثر کرونا! | فیلم ماجرای خودکشی

پدر این نوزاد در مصاحبه ای درباره خودکشی مادر این نوزاد و دیگر شایعات توضیحاتی ارائه داد و همچنین گفت: خبر خودکشی مادر این نوزاد دروغ است، و همسرم خودکشی نکرده و سالم است..

پشت پرده خودکشی مادری بعد از مرگ فرزندش بر اثر کرونا! | فیلم ماجرای خودکشی

به گزارش شمانیوز، فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود از ماجرای خودکشی مادری که نوزاد 8 ماهه اش به کرونا مبتلا شده بود. این نوزاد 8 ماهه که به از نظر پزشکان به کرونا مبتلا شده بود جان خود را از دست داد. پدر این نوزاد در مصاحبه ای درباره خودکشی مادر این نوزاد و دیگر شایعات توضیحاتی ارائه داد و همچنین گفت: خبر خودکشی مادر این نوزاد دروغ است، و همسرم خودکشی نکرده و سالم است.

خبری هم ضمیمه آن است که خبر از فوت این کودک بر اثر ابتلا به کرونا می دهد.اما ماجرا به همین جا ختم نشده است.عکس زن جوانی به کلیپ اضافه شده که در خبر عنوان شده او مادر این کودک هشت ماهه بوده و بعد از فوت فرزند خردسالش به دلیل کرونا دست به خودکشی زده و به کام مرگ فرو رفته است.

ماجرا اما این نیست.نه دلیل مرگ میراث بالیپور هشت ماهه ابتلا به کرونا بود و نه مادر او خودکشی کرده است.این هم از همان شایعات فضای مجازی بود که در روزهای داغداری یک خانواده،غم آنها را سنگین تر کرد.

میراث کرونا نداشت

کودک خردسالی که جان خود را از دست داد،میراث بالیپور نام دارد.او تنها هشت ماه داشت و خانواده اش اهل و ساکن اندیکا در استان خوزستان هستند.پدر میراث در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا ماجرای مرگ ناگهانی طفل هشت ماهه خود را اینطور روایت کرد:«میراث فرزند سوم من بود.مدتی قبل گرفتگی گلو پیدا کرد و ما او را نزد پزشک بردیم.ریه های پسرم عفونت کرده بود و او را به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل کردیم.آنجا حدس زدند میراث کرونا گرفته باشد و اقدامات درمانی مرتبط با کرونا را برای پسرم انجام دادند.اما یک هفته بعد از بستری شدن فرزندم،نتیجه تست کرونا او آمد که منفی هم بود.اما عفونت ریه پسرم اینقدر شدید شد که او را به کام مرگ فرو برد.»

مادر میراث خودکشی نکرده است

پدر میراث در مورد شایعه خودکشی همسرش گفت:«نمی دانم این شایعه چطور در فضای مجازی به وجود آمد.عکسی که به عنوان همسر من منتشر شده بود اصلا به همسرم تعلق ندارد.من و همسرم از اینکه فرزندمان را از دست دادیم خیلی ناراحت و داغداریم اما هرگز همسرم به خودکشی فکر هم نکرده و این دروغ محض است.»

آیا کودکان به ویروس کرونا مبتلا می شوند؟

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کودکان نیز به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

دکتر مریم یعقوبی افزود: اگرچه کودکان معمولا علائم کم تری حین بیماری نشان می دهند.وی تصریح کرد: کودکان، فاقد علائم، ممکن است به انتقال بیماری کمک کنند، بنابراین لازم است که اصول بهداشتی و نحوه درست رعایت آن را به کودکان آموزش دهیم.

دکتریعقوبی اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده احتمال ابتلاء کودکان به کرونا ویروس نسبت به بزرگسالان بالاتر نبوده و درواقع بزرگسالان بیشترین میزان بیماری را نشان می دهند، با این وجود آموزش مناسب می تواند کودکان را از خطر ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.

وی، تمیز کردن دست ها به صورت مرتب توسط آب و صابون یا الکل، دوری از افراد بیمار (افرادی که سرفه یا عطسه می کنند)، استفاده از اسباب بازی های قابل شستشو (طبق دستورالعمل کارخانه سازنده)، شستشوی مرتب آن ها توسط بالاترین درجه آب ممکن و تمیز کردن مرتب سطوح با تماس زیاد مانند میز، دستگیره در، صندلی ها، کلید برق، کنترل ها، سینک و ... از جمله راهکارهای حفظ بهداشت برای کودکان عنوان کرد.

*آیا علائم کرونا در اطفال با بزرگسالان متفاوت است؟

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این خصوص گفت: علائم در کودکان و بزرگسالان یکسان است؛ هرچند این علائم در کودکان معمولا به صورت خفیف تری بروز می کند که شامل علائم شبیه به سرماخوردگی، تب، آبریزش بینی و سرفه می باشد، تهوع و اسهال نیز در برخی کودکان دیده شده است.

وی یادآور شد: این مسئله که آیا کودکان، بخصوص کودکان با بیماری های زمینه ای، ممکن است دچار موارد شدیدتر این بیماری شوند هنوز ثابت نشده است؛ اما در مورد این کودکان، بخصوص کودکان با بیماری های ریوی، احتیاج به مراقبت بیشتر دارند.

دکتریعقوبی تاکید کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان، درصورتی که سالم هستند (سرفه و عطسه نمی کنند) و در ارتباط با فرد بیمار یا اماکن شلوغ (که امکان حضور فرد با علائم سرفه و عطسه وجود دارد) نیستند، احتیاج به پوشیدن ماسک ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied