شمانیوز
شما نیوز

درست کردن ماکرانی

طرز تهیه ماکارونی رژیمی | مواد لازم تهیه ماکارانی

این روزها که بیشتر مردم با خطر چاقی مواجه هستند، درصدد رژیم گرفتن هم هستند. اما داشتن رژیم مناسب غذایی که هم مواد غذایی و منابع معدنی مناسب را به بدن برساند و هم چاق کننده نباشد، بسیار مهم است. ماکارونی و اسپاگتی جزو غذاهای محبوب خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود.

طرز تهیه ماکارونی رژیمی | مواد لازم تهیه ماکارانی

به گزارش شمانیوز،  این روزها که بیشتر مردم با خطر چاقی مواجه هستند، درصدد رژیم گرفتن هم هستند. اما داشتن رژیم مناسب غذایی که هم مواد غذایی و منابع معدنی مناسب را به بدن برساند و هم چاق کننده نباشد، بسیار مهم است. ماکارونی و اسپاگتی جزو غذاهای محبوب خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود.

اگر شما هم از علاقه مندان به ماکارونی هستید و نمی توانید این غذای خوشمزه را از رژیم غذایی خود حذف کنید، نگران نباشید این غذا را می توان رژیمی نیز تهیه کرد و از خوردن آن نیز لذت برد.

مواد لازم:

هویج پخته شده ۲ عدد متوسط، لوبیا سبز پخته شده ۲۰۰ گرم، قارچ ۶ عدد، سیر ۲ حبه (یا یک قاشق چای خوری پودر سیر)، پیاز یک عدد بزرگ، اسپاگتی ۴۰۰ گرم، نخود سبز پخته شده یک استکان سرخالی، نمک و فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا هویج ها را نگینی و پیاز را نیز خلالی خرد کنید. در مرحله بعد لوبیا سبز و قارچ‌ها را خورد کنید. پیاز را داخل قابلمه یا تابه ریخته و با کمی روغن تفت دهید.

دو حبه سیر را ریز کنید و آن را تفت دهید. همه مواد را داخل ظرف بریزید و تفت دهید. یک استکان آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بپزد. قابلمه مناسب اسپاگتی را روی اجاق قرار دهید و قابلمه را با آب پر کنید تا جوش بیاید.

حالا یک یا دو قاشق روغن مایع یا زیتون و نصف قاشق نمک به آب جوش اضافه کنید و اسپاگتی ها را داخل قابلمه بریزید (می توانید آن ها را نصف یا به صورت کامل بریزید) و فرصت دهید تا اسپاگتی نرم شود. حواستان باشد ماکارونی‌ها له نشود.

در صافی آن را آب کش کنید و کمی آب ولرم روی آن بریزید و اجازه دهید تا آب آن گرفته شود. سپس آن را در ظرف مد نظر بریزید و با هم مخلوط کنید.

نکات طلایی تهیه ماکارونی رژیمی

اینکه بخواهیم ماکارونی بخوریم به این معنا نیست که لزوما ماکارونی را با مواد میانی دم کنیم. ضمن اینکه به جای استفاده از سس‌های کچاپ صنعتی و سس مایونز می‌توانیم از آب گوجه فرنگی کمک بگیریم.

استفاده از سبزیجات معطر مانند ریحان و نعناع نقش موثری در ایجاد یک طعم متفاوت برای پاستا یا ماکارونی دارند.

استفاده از چاشنی و طعم دهنده‌هایی مثل سرکه بالزامیک، آب لیمو و آویشن می‌تواند غذای شما را دلچسب‌تر از همیشه آماده کند.

استفاده از ماکارونی با مدل‌های مختلف نیز نقش موثری در زیباسازی هر چه بیشتر غذای شما خواهد داشت. یعنی در استفاده از ماکارونی تنوع اشکال آن را هم نادیده نگیرید.

لیمو ترش چاشنی محبوب همه به خصوص گیاهخواران با دارا بودن خاصیت چربی سوزی، می‌تواند نقش موثری در از بین بردن بافت‌های چربی داشته باشد.

فراموش نکتید که هر چه خلاقیت بیشتری در انتخاب مواد تشکیل دهنده غذای خود به خرج دهید، شکل ظاهری غذای شما بهتر خواهد شد. به ویژه اگر این مواد در بهبود طعم غذای شما نیز نقش داشته باشند.

استفاده از گوجه فرنگی ‌های کوچک به صورت درسته و فلفل دلمه‌ای‌های رنگی می‌تواند نقش موثری در تزیین و شکل ظاهری ماکارونی شما داشته باشد.

با توجه به اینکه هدف شما تهیه یک ماکارونی کاملا رژیمی است، استفاده از کرفش می‌تواند گزینه خوبی باشد. کرفس با داشتن خواص چربی سوزی در طعم و مزه غذا هم تاثیرگذار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی