شمانیوز
شما نیوز

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد + سوابق

رئیس جمهور علیرضا کاظمی را به سرپرستی وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد + سوابق

به گزارش شمانیوز: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

کاظمی تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است و پیش از سمت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه پس از دو هفته بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های ۱۸ وزیر پیشنهادی را تایید کردند و به ۱۸ وزیر پیشنهادی جز وزیر آموزش و پرورش برای تصدی وزارت‌خانه‌ها اعتماد کردند.

سوابق علیرضا کاظمی

کاظمی متولد ۱۳۴۴است ، اهل قاین از توابع استان خراسان رضوی و  دارای تحصیلات و  سوابق گوناگون  مدیریتی  در عرصه تعلیم و تربیت است ، سالیانی را در حوزه علمیه تحصیل کرده و در کسوت روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور یافته است 

مدارج علمی 

 وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدارک مختلف دانشگاهی است ،کارشناسی  الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه فردوسی مشهد  و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی در د انشگاه عالی دفاع ملی است . 

سوابق اجرایی و مدیریتی 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش دارای سوابق و فعا لیت های در خشانی در عرصه تعلیم و تربیت و نیز مسئولیت های فرهنگی  و اجتماعی است و سابقه ۱۷ ماه حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل در کسوت روحانیت و طلبگی را در کارنامه خود دارد.  

سوابق اجرایی و مدیریتی 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش دارای سوابق و فعا لیت های در خشانی در عرصه تعلیم و تربیت و نیز مسئولیت های فرهنگی  و اجتماعی است و سابقه ۱۷ ماه حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل در کسوت روحانیت و طلبگی را در کارنامه خود دارد.  

ریاست اداره آموزش و پرورش تایباد ،از  گردانندگان حلقه صالحین در مرکز آموزشی ثامن الحجج مشهد ،عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحدتایباد، ،معاون پژوهش ، برنامه ریزی منابع انسانی سازمان آموزش وپرورش خراسان رضوی ،معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده ثامن الحجج ،رییس گروه معارف دانشگاه فرهنگیان مشهد و .... از مناصب اجرایی علیرضا  کاظمی محسوب می شود و آخرین پست سازمانی وی قبل از هجرت به تهران ،مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ،پردیس شهید بهشتی مشهد است .

علیرضا کاظمی در دی ماه ۱۳۹۶ از سوی سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش منصوب شده بود.

تالیفات 

معاون وزیر آموزش و پرورش ،علاوه بر مدارج علمی و قابلیت های اجرایی ،دارای تالیفات متعدد در زمینه تاریخ و جغرافیای اسلامی است که می توان به تالیفاتی چون، جغرافیای تاریخی ماوراءالنهر ،تاثیر مذهب بر عناصر هنری شام ،تحولات فرهنگی و تعلیم و تربیت در قرن پنجم ،فتوح اسلامی در مغرب وایبریا ، رهبردهای فرهنگی دولت زمینه ساز ظهور و روند شناسی انقلاب اسلامی در ۵ مجلد نام برد .

وی همچنین در حال تدوین پایان نامه دوره دکترای خود  با عنوان راهبرد های ارتقا ملی در برنامه درس ملی در سند تحول بنیادین است و مقالاتی چون ،سیر تحول مکاتب در مدیریت استراتژیک و نیز نقد سند تحول راهبردی آموزش و پرورش ازمنظر مدیریت منابع انسانی را به رشته تحریر در آورده است. 

 با عنایت به  سوابق علمی و اجرایی دکتر کاظمی ونیز تجربه تحصیل در حوزه و دانشگاه انتظار میرود، روند برنامه های تربیتی  و فرهنگی در سطح مدارس و آموزش گاههای این وزارتخانه ارتقا یابد و با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل حوزه علمیه و طلاب و روحانیون و دیگر نهاد ها و سازمانهای مرتبط با فرهنگ و تعلیم و تربیت، شاهد تحقق بخش هایی از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشیم.

دبیر، معاونین و کارکنان دبیر خانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش انتصاب این مدیر ارزشی را به وی و همکاران معاونت پرورشی تبریک گفته و توفیق روز افزون همه خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی را تحت اوامر  مقام معظم رهبری از خداوند متعال مسالت می نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • محمدرضا قلی پور

    با سلام در بیوگرافی آقای کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، شهرستان قاین جزو استان خراسان جنوبی است که اشتباعا خراسان رضوی نوشته شده