شمانیوز
شما نیوز

علیرضا رییسی خبر داد:

محدودیت های کرونایی تردد شبانه لغو شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: محدودیت‌های تردد شبانه در شهرهایی که واکسیناسیون شبانه روزی دارند لغو شد.

محدودیت های کرونایی تردد شبانه لغو شد

به گزارش شما نیوز: «علیرضا رئیسی» در این خصوص، اظهار داشت: هر محدودیتی که ایجاد می‌شود برای حفظ سلامتی مردم است و اگر منع تردد شبانه ایجاد شده بود برای این بود که دورهمی‌ها و به دنبال آن انتشار بیماری کرونا صورت نگیرد. الان با توجه به بحث مهم واکسیناسیون و سرعت آن و راه اندازی مراکز شبانه روزی، ممنوعیت تردد برداشته می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه عدم ممنوعیت به معنای آزاد شدن مهمانی‌ها و شب نشینی نیست، اظهار کرد: ممنوعیت شبانه در شهرهایی که واکسیناسیون شبانه روزی دارند، برداشتیم ولی خواهش می‌کنم مردم شب‌ها در خیابان بیرون نروند و تنها برای تزریق واکسن کرونا بیرون بروند.
او ادامه داد: فکر نکنیم با تزریق واکسن کرونا کاملا ایمن شده‌ایم و می‌توانیم ماسک نزنیم و مهمانی برویم.
رئیسی تاکید کرد: خواهش می کنم افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه نکردند بویژه افراد بالای ۶۵ سال حتما مراجعه کنند. ۱۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال واکسن نزدند و ۷۴ درصد مرگ و میر فعلی کرونا در افراد ۶۵ سال به بالا برای همین ۱۲ درصد است که واکسن نزدند.
وی گفت: حتی همکاران ما آمادگی دارند برای کسانی که معلولیت دارند و یا نمی‌توانند از منزل خارج شوند، مراجعه کنند و واکسن آنها را تزریق کنند.

محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی ویژه کرونا

پیشتر، جانشین رییس پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه کرونا را تشریح کرد.
سردار سید تیمور حسینی درباره اینکه آیا تغییری در اجرای محدودیت های تردد جاده ای و بین شهری و استانی ایجاد شده یا خیر؟ گفت: هیچ تغییری در محدودیت‌های ترددی که در پی شیوع کرونا و از سوی ستادملی مقابله با کرونا اعلام شده بود، ایجاد نشده و بر این اساس خروج پلاک‌های بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی و نیز ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز یا نارنجی ممنوع بوده و متخلفان در صورت ورود به شهر نارنجی نیم میلیون و در صورت ورود به شهر قرمز یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.
وی ادامه داد: این موضوع توسط دوربین‌ها و نیز ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی رصد شده و با موارد تخلف برابر درخواست ستادملی مقابله با کرونا برخورد خواهد شد.
جانشین رییس پلیس راهور ناجا همچنین درباره اجرای طرح منع تردد شبانه که از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اجرا می‌شود نیز به ایسنا گفت: تغییری در اجرای این طرح نیز ایجاد نشده و همچنان تردد تمامی خودروها در معابر درون شهرها اعم از شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع بوده و متخلفان و خودروهای غیر مجاز برابر قانون جریمه خواهند شد.
حسینی از شهروندان خواست که از انجام سفر و ترددهای غیرضروری در شهر و همچنین بین شهرها خودداری کنند، تا زنجیره انتقال ویروس کرونا با سرعت بیشتری متوقف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied