شمانیوز
شما نیوز

اربعین

حذف تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین ۱۴۰۰

احمد محمدی فر با بیان اینکه تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین ۱۴۰۰ حذف شد ه است گفت: در حال حاضر سهمیه در نظر گرفته شده از سوی عراق برای زائران ایرانی جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، شصت هزار نفر است.

حذف تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین ۱۴۰۰

به گزارش شمانیوزدبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از حذف تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تاکنون پیشنهاد بازگشت زمینی زائران به داخل کشور مورد قبول طرف عراقی قرار نگرفته است و زائران برای انجام سفر اربعین حسینی باید ویزا دریافت کنند ولی هزینه‌ای جهت دریافت ویزا نمی پردازند.

وی با بیان اینکه افرادی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند که حتماً دو دوز واکسن کرونا را تزریق و دارای کارت واکسن معتبر باشند و این اسامی از طریق سامانه از سوی وزارت بهداشت نیز کنترل می‌شود، تاکید کرد: زائران برای انجام سفر اربعین حسینی باید ویزا دریافت کنند ولی هزینه‌ای جهت دریافت ویزا نمی پردازند.

محمدی فر با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر توافق ایران و عراق برای لغو روادید گفت: لغو روادید فرایند دیگری است و مربوط به اربعین نیست و زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی حتماً باید ویزا بگیرند.

وی با اشاره به رایزنی اخیر رئیس ستاد مرکزی اربعین با نخست‌وزیر عراق افزود: در این دیدار در مورد مسائل مختلفی برای تسهیل حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق رایزنی شد و یکی از مسائل مورد گفتگو فراهم شدن زمینه برای انتقال تجهیزات و اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از طریق مرز زمینی به داخل عراق بود که با کلیات آن موافقت و قرار شد هیئت‌های کارشناسی دو کشور ایران و عراق در مورد جزئیات و روند اجرایی‌شدن آن با یکدیگر گفتگو کنند و این رایزنی‌ها ظرف امروز و فردا انجام خواهد شد.

محمدی فر در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با حذف تست «پی سی آر» برای دریافت روادید نیز گفت: صحبت از این بود که هم موقع دریافت ویزا و هم برای سوار شدن به هواپیما زائران تست «پی سی آر» بدهند. با توجه به رایزنی‌هایی که انجام شد انجام تست «پی سی آر» برای دریافت ویزا منتفی شد ولی برای سوار شدن به هواپیما باید این تست از سوی مسافران انجام شده باشد از دیگر سو یک‌بار دیگر هم تست «پی سی آر» در داخل فرودگاه‌های بغداد و نجف صورت می‌گیرد که قرار شد این فرایند نیز حذف شود.

محمدی فر با اشاره به شرایط کرونا در ایران و عراق گفت: با توجه به این موضوع مرزهای زمینی برای سفر زائران باز نخواهد شد و پیشنهاد ما مبنی بر اینکه زائران ایرانی در هنگام بازگشت به کشور از مرز زمینی وارد ایران شوند تا هزینه کمتری پرداخت کنند، مورد قبول طرف عراقی قرار نگرفته است.

پیشگیری از کرونا

ویروس کرونا از طریق مخاط یعنی قطرات بزاق یا ترشحات بینی فرد بیمار، هنگام عطسه و سرفه منتقل می ­شود. بنابراین تمرین آداب تنفسی مثل پوشیدن ماسک، عطسه کردن در آرنج و رعایت فاصله 2 متری بسیار مهم است. دستان خود را مرتبا به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید یا از مایع ضدعفونی­ کننده­ ی حاوی الکل 70% استفاده کنید.

درمان کرونا

با اینکه بعضی از روش‌های درمانی خانگی، سنتی و جدید، ممکن است علائم بیماری را کاهش یا تسکین دهند؛ اما باید بدانیم تا امروز هیچ دارویی برای پیشگیری و درمان این بیماری ساخته نشده ‌است. به هیچ وجه برای پیشگیری یا درمان کرونا مصرف خودسرانه دارو به خصوص آنتی بیوتیک را انجام ندهید.

انواع تست های کرونا

دو نوع تست مختلف وجود دارد: تست تشخیص عفونی و تست آنتی بادی

۱.    تست تشخیص عفونی (پی سی آر)

وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­ دهد و باید مراحل قرنطینه یا قرنطینه خانگی را انجام دهید. در حال حاضر تست تشخیص عفونی به دو روش انجام می ­شود: تست PCR یا پی سی آر که مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد و تست آنتی ژن که پروتئین­ های خاص روی سطح ویروس را مشخص می ­کند. برای انجام آزمایش PCT در محل، کلیک کنید.

۲.    تست آنتی بادی

تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا به دنبال پادتن ­هایی می­ گردد که توسط سیستم ایمنی در واکنش به عامل تهدید، مانند نوع خاصی از ویروس، تولید می­ شود. آنتی بادی به دفع عفونت کمک می­ کند، چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت ساخته می­ شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می­ ماند. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد. محققان در حال حاضر نمی ­دانند حضور آنتی بادی به معنی مصونیت بدن در برابر ویروس کرونا در آینده است یا خیر. درمانکده آزمایش آنتی بادی در محل را برای شما انجام می دهد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied