شمانیوز
شما نیوز

ولادیمیر پوتین

در سوئد نام‌گذاری ولادیمیر پوتین ممنوع است

یک زوج سوئدی که قصد داشتند نوزاد خود را ولادیمیر پوتین نام‌گذاری کنند با مخالفت سازمان‌ مربوطه (نهاد ثبت احوال) این کشور مواجه شدند.

در سوئد نام‌گذاری ولادیمیر پوتین ممنوع است

به گزارش شما نیوز: کشور سوئد مخالف اسم ولادیمیر پوتین برای نوزادان خود است. ولادیمیر پوتین سیاستمدار و رئیس‌جمهور کنونی روسیه است. ولادیمیر پوتین دومین و چهارمین رئیس‌جمهور روسیه پس از فروپاشی شوروی است.

 یک زوج سوئدی که قصد داشتند نوزاد خود را ولادیمیر پوتین نام‌گذاری کنند با مخالفت سازمان‌ مربوطه (نهاد ثبت احوال) این کشور مواجه شدند.

این زوج سوئدی با مراجعه به نهاد ذی‌ربط خواهان تعیین نام ولادیمیر پوتین برای نوزاد خود شدند اما این نهاد حاضر به پذیرش این خواسته آنها نشده و آنان را مجبور کرد نام دیگری برای فرزند خود انتخاب کنند.

مسئولان با استناد به قانون این کشور مبنی بر منع استفاده از نام‌‌هایی که می‌تواند اهانت‌آمیز تلقی شود یا برای حامل آن مشکلاتی در آینده به وجود آورد، درخواست زوج مذکور را رد کردند اما عنوان نکردند چرا ولادیمیر پوتین می‌تواند در قالب این توصیف‌ها بگنجد.

پیش از این نیز اداره ثبت احوال سوئد با نام‌‌هایی همچون «الله»، «فورد»، «مایکل جکسون»، «کیو» و «تاکین» مخالفت کرده بود.

با این حال در سال ۲۰۰۷ یک زوج سوئدی موفق شدند با شکایت به دادگاه نام دختر خود را «Metallica» بگذارند. همچنین یک زوج دیگر هم توانستند نام فرزند خود را در این کشور بدون هیچ مشکلی «google» بگذارند.

ولادیمیر پوتین

زندگی شخصی ولادیمیر پوتین

او متولد ۷ اکتبر ۱۹۵۲ در شهر لنینگراد است.

او در راندن انواع و اقسام وسایل نقلیه مهارت دارد. وی زیردریایی هسته‌ای، هواپیما، لوکوموتیو و کامیونهای غول‌پیکر را نیز به تنهایی هدایت کرده‌است.

پوتین از معتقدان کلیسای ارتدکس روسیه است.

او جودوکاری ماهر است، روزانه یک ساعت در استخر محل سکونت‌اش شنا می‌کند و به بوکس، موای تای و بسیاری دیگر از هنرهای رزمی علاقه‌مند است.

پوتین در سال ۲۰۱۳ پس از اتمام تماشای یک نمایشنامه، اعلام نمود به صورت توافقی قصد طلاق گرفتن از لودمیلا پوتینا را دارد. آن‌ها ضمن اینکه جدایی شان را متمدّنانه خواندند، عامل اصلی آن را، «نداشتن وقت برای یکدیگر» قلمداد کردند.

فعالیت و زندگی سیاسی

پوتین پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه لنینگراد از طرف کا.گ. ب دعوت به همکاری شد و بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ از سوی این سازمان در آلمان خدمت کرد، وی از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹ پست‌های مختلفی را از مشاور رئیس دانشگاه دولتی لنینگراد تا دبیرکلی شورای امنیت ملی روسیه را تجربه کرد و سرانجام در اوت ۱۹۹۹ به مقام نخست‌وزیری روسیه رسید، در دسامبر همان سال و در پی استعفای بوریس یلتسین به عنوان رئیس‌جمهوری موقت روسیه برگزیده شد و در مارس ۲۰۰۰ طی انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور روسیه شد، وی در انتخابات سال ۲۰۰۴ نیز در سمت خود ابقا شد و سرانجام در ماه مه سال ۲۰۰۸ در دولت تازه به قدرت رسیده دیمیتری مدودف پست نخست‌وزیری روسیه را به عهده گرفت. وی در انتخابات سال ۲۰۱۲ روسیه نیز با کسب ۶۳ درصد آرا به عنوان سومین بار رئیس‌جمهور روسیه گردید.

ولادیمیر پوتین ازنظر برخی به عنوان رئیس‌جمهوری پُرکار شناخته می‌شود که اقتصاد روسیه را از بحران شدید دهه ۱۹۹۰ به ثبات و رشد قابل توجه در قرن بیست و یکم هدایت کرده‌است. پوتین پیش از ریاست جمهوری روسیه، سابقه همکاری با کاگ‌ب را در دوران شوروی در کارنامه خود دارد. همچنین عده‌ای او را به عنوان ورزشکارترین رئیس‌جمهور دنیا می‌شناسند. او همچنین جز ثروت‌مندترین سیاستمداران روسیه است.

در روز ۹ اوت ۱۹۹۹ پوتین، رئیس وقت اداره اطلاعات و امنیت روسیه «اف‌اس‌بی» (جانشین کاگ‌ب) و رئیس شورای امنیت فدراتیو روسیه، به عنوان یکی از سه معاون سرگیی استپاشین، نخست‌وزیر وقت روسیه برگزیده شد، اما تنها ساعاتی بعد با سقوط دولت استپاشین، به مقام کفالت نخست‌وزیری رسید و عصر همان روز بوریس یلتسین، رئیس‌جمهور وقت روسیه که اوضاع جسمی اش رو به وخامت بود، او را به عنوان جانشین خود به مردم روسیه توصیه کرد.

پیرو حوادث این روز، کمتر از یک هفته بعد، پوتین از پارلمان روسیه به عنوان نخست‌وزیر رأی اعتماد گرفت، در آخرین روز این سال، ۳۱ دسامبر ۱۹۹۹ رسماً کفیل ریاست جمهوری شد، پستی که به او کمک کرد در انتخابات ماه مه ۲۰۰۰ بر رقبای سرشناسی مانند پریماکوف و یوری لوژکوف پیروز شود.

در دور اول ریاست جمهوری پوتین، اقتصاد روسیه به مدت هشت سال پیاپی رشد کرد، و تولید ناخالص داخلی مورد اندازه‌گیری در برابری قدرت خرید ۷۲٪ رشد کرد. این رشد نتیجهٔ رشد قیمت کالاها، قیمت‌های بالای نفت، و سیاست‌های مالی و اقتصادی محتاطانه بود. به دلیل محدودیت قانون اساسی روسیه بر دوره‌های ریاست جمهوری، پوتین قادر به شرکت در انتخابات سال ۲۰۰۸ برای سومین دورهٔ پیاپی نبود. دمیتری مدودف، در آن انتخابات پیروز شد و پوتین را به نخست‌وزیری منصوب کرد.

منبع: تابناک

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied