شمانیوز
شما نیوز

اربعین

کلاهبردان در کمین زائران اربعین | مراقب لینک‌های جعلی ثبت‌نام اربعین باشید

کلاهبرداران سایبری با ارائه تبلیغات کذب و فریبنده باعنوان ثبت نام و اعزام زوار به مراسم اربعین به‌دنبال سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد هستند.

کلاهبردان در کمین زائران اربعین | مراقب لینک‌های جعلی ثبت‌نام اربعین باشید

به گزارش شمانیوز: ثبت نام و اعزام زوار به اربعین ترفند جدید کلاهبرداران سایبری است. کلاهبرداران سایبری با ارائه تبلیغات کذب و فریبنده باعنوان ثبت نام و اعزام زوار به مراسم اربعین به‌دنبال سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد هستند. پیش فروش تورهای اربعین قانونی نیست و شهروندان فقط به اطلاعیه ستاد اربعین توجه کرده و گول پیام های جعلی صدور ویزای اربعین یا ثبت نام و اعزام به پیاده روی اربعین را نخورند.

اربعین

پلیس فتا: کلاهبرداران در کمین هستند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره لینک‌های جعلی ثبت نام اربعین هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص «لینک‌های جعلی ثبت‌نام اربعین» به شهروندان هشدار داد و از آنان خواست که اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین را از مراجع رسمی کشور به خصوص ستاد اربعین پیگیری کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی یک ‌سری سایت های جعلی در خصوص ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی بعضا با هزینه پایین قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

وی گفت: متاسفانه برخی از کاربران با دیدن این پیام‌ها فریب خورده و با کلیک بر روی لینک آلوده موجود در پیام به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها، موجودی حسابشان توسط کلاهبرداران برداشت می‌شود.

سرهنگ رجبی به افراد توصیه کرد:اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین را از مراجع رسمی کشور به خصوص ستاد اربعین پیگیری کنند.

اربعین

کلاهبرداری به شیوه جدید از زائران اربعین

داریوش امانی با تاکید بر اینکه از تمامی زوار اربعین درخواست می‌شود که به اطلاعیه‌هایی که از طریق ستاد اربعین صادر می‌شوند، توجه کنند، افزود: در حال حاضر هیچ مرز زمینی برای اربعین باز نیست و تا زمانی که در این خصوص مجوزی صادر نشود ما هیچ اقدامی انجام نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه ما هیچ ثبت نامی برای تور اربعین نداریم، بیان کرد: آخرین خبری که در خصوص اربعین اعلام شده آن است که ایران درخواست داده که تعداد مسافران اربعین از ۳۰ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد که هنوز دولت عراق موافقت رسمی خود را در این خصوص اعلام نکرده است.

امانی اظهار کرد: جابه جایی تمامی مسافران تنها از طریق بخش هوایی، آن هم با دستور العمل و شرایطی که ستاد اربعین اعلام می‌کند، خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر گشایشی در تعداد زائران و بحث بازگشایی مرزها اعلام شود به سرعت اقدام و اطلاع رسانی‌ها انجام خواهد شد، افزود: در حال حاضر زائران اربعین به هیچ عنوان به مرزها مراجعه نکنند، چرا که تمام مرزهای زمینی منتهی به کشور عراق هم از طرف ایران و هم از طرف عراق بسته است.

او تاکید کرد: دولت عراق تاکنون برای بازگشایی مرزها موافقتی اعلام نکرده است؛ بنابراین به هیچ عنوان ما  ثبت نامی در فضای مجازی نداریم و مردم فریب تبلیغات تورهای اربعین در فضای مجازی را نخورند.

امانی با بیان اینکه ثبت نام این تورها به طور قطع کلاهبرداری است، افزود: اگر قرار باشد دولت عراق موافقتی انجام دهد و یا شرایط جدیدی را اعلام کند، از طریق دستگاه‌های نظارتی و متولی ستاد اربعین به صورت رسمی اعلام می‌شود.

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: مردم به هیچ عنوان به مرزهای شملچه، مهران، خسروی و چزابه مراجعه نکنند، چرا که تمامی این مرزها بسته هستند و مردم و یا زائران در صورت مراجعه بازگردانده خواهند شد.

امانی یاد آور شد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ برنامه برای اعزام زائران به صورت زمینی ندارد.

بازداشت ۳ نفر کلاهبردار در زمینه اعزام زائران اربعین حسین

رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، اظهار کرد: علی‌رغم شرایطی که ستاد اربعین حسینی برای اعزام زائران اربعین حسینی اعلام کرده و در رسانه‌های رسمی کشور نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی شده است عده‌ای از افراد سودجو در فضای مجازی مشغول به فعالیت شده تا از مردم در این زمینه کلاهبرداری کنند.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی با بیان اینکه این افراد بعضاً خود را وابسته به برخی از نهادهای خاص مثل «سازمان حج و زیارت» معرفی می‌کنند و این‌گونه تبلیغ می‌کنند که می‌توانند افراد را علی‌رغم شرایط خاص اعلام شده از سوی ستاد اربعین به عراق اعزام کنند و حتی در این مورد اقدام به جعل بلیط هواپیما و مهر آژانس‌های مسافرتی فعال در این زمینه کرده و حتی اقدام به اخذ پول از مردم کرده‌اند، افزود: از مردم می‌خواهیم مراقب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی باشند و صرفاً به اطلاع‌رسانی‌ها از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی کشور توجه کنند.

وی گفت: مردم اگر در فضای مجازی مورد مشکوکی در این زمینه مشاهده کردند حتماً این موارد مشکوک را به پلیس گزارش دهند.

پاشایی با بیان اینکه تاکنون شش سایت را که در این زمینه به‌صورت دروغین و در راستای کلاهبرداری از مردم مشغول به فعالیت بوده مسدود کرده‌ایم و سه نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم اگر در فضای مجازی موارد مشکوکی را در این زمینه مشاهده کردند، حتماً به پلیس در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند ما نیز ۲۴ ساعته در حال رصد هستیم، کارگروه‌های ویژه‌ای در این زمینه تشکیل شده است و امیدواریم با هوشمندی مردم و رصدهایی که صورت می‌گیرد اتفاقی در این زمینه رخ ندهد.

منبع: فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied