شمانیوز
شما نیوز

چزئیات قطع یارانه نقدی

برای این که فرد سود جو بتواند به اطلاعات حساب فردی دسترسی پیدا کند ابتدا با یک شماره ناشناس پیامی حاوی یک متن اخطار برای قطع شدن یارانه نقدی به گوشی افراد ارسال می‌کند.

چزئیات قطع یارانه نقدی
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت : طبق گزارش‌های اعلام شده به تازگی روشی جدید برای دزدی اطلاعات حساب بانکی توسط سودجویان به کار برده می‌شود. در این روش از تکنیک هک فیشینگ استفاده می‌شود.
متن پیام به شرح زیر است: " یارانه شما قطع شد. برای فعال سازی در لینک زیر ثبت نام کنید. ".
اگر دقت کنید در قسمت اطلاعات فرد ارسال کننده پیام، یک شماره چند رقمی وجود دارد. در رابطه با این مسئله باید بگوییم که پیامک‌هایی که از سوی دولت به گوشی کاربران فرستاده می‌شود برچسب نام اختصاصی دارند و شما در هنگام دریافت این پیامک‌ها شماره‌ای بر روی گوشی خود مشاهده نمی‌کنید. اما هنگامی که این پیام به دست شما می‌رسد در بالای صفحه شماره نسبتا طولانی را مشاهده می‌کنید. حتی اگر بر فرض مثال از سوی دولت یک پیام بدون اسم و همراه شماره برای کاربر ارسال شود، مطمئنا با یک عدد رندتر و کوتاه‌تر این پیامک ارسال خواهد شد. مشکل دیگری که در این پیام وجود دارد آدرس سایت است که با کمی دقت متوجه وجود دو مشکل درون آن می‌شوید. اولی نام سایت است که به جای واژه یارانه‌ها (YARANEHA) در آن از واژه یارانه (YARANEHE) استفاده شده است. مسئله دوم این است که سایت‌های دولتی ایرانی از دامنه ir. استفاده می‌کنند و دامنه com. برای سایت‌های دولتی ایرانی تعریف نشده است.
چزئیات قطع یارانه نقدی هنگامی که شما وارد سایت می‌شوید به منظور قطع نشدن یارانه نقدی از شما پول درخواست می‌شود. قدم اصلی هک کردن اطلاعات بانکی شما این است که پس از ورود به سایت بانکی برای پرداخت مبلغ خواسته شده سایت فیشینگ به جای سایت اصلی بانک برای شما باز می‌شود. در این روش هکر یک صفحه مشابه صفحه اصلی پرداخت بانکی می‌سازد و به جای سایت اصلی جا می‌زند.
در این مورد خاص حتی شما در صفحه پرداخت بانکی یک ایموجی قلب شکسته مشاهده می‌کنید که مطمئنا اداره‌های رسمی از این نوع محتوی در وبسایت‌های خود استفاده نمی‌کنند.
در آخر باید به بزرگ‌ترین مشکل این پیامک اشاره کنیم. هیچ گاه از سوی دولت برای شما پیامکی با این محتوی ارسال نمی‌شود و اگر یارانه نقدی شما قطع شده باشد از شما برای وصل شدن دوباره آن مبلغی درخواست نخواهد شد. لطفا متن پیامک‌هایی که از شماره‌های ناشناس برای شما ارسال می‌شود را پیش از هر اقدامی بررسی کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied