شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

راجع به مارماریس و تور مارماریس بیشتر بدانیم

بهترین بخش سفر به مارماریس و تور مارماریس  دریا و ساحل وصف نشدنی آن می باشد. در مارماریس تا دلتان بخواهد تفریحات و سرگرمی‌های دریایی برپا شده است، مثل شنا، غواصی در آب‌های شفاف مدیترانه و دریای اژه، موج سواری، قایق‌سواری و از همه زیباتر سفر با کشتی به سواحل هم‌جوار ایچیملر و یا تونوک است.

راجع به مارماریس و تور مارماریس بیشتر بدانیم

با این که مارماریس در جنوب غربی ترین نقطه ی کشور واقع شده، ولی رسیدن به آن خیلی مشکل نیست. فرودگاه دالامان در صد کیلومتری شهر و فرودگاه میلاس بودروم که تا مارماریس کم تر از ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد، پذیرای مسافرانی است که از راه های هوایی به این شهر می رسند. از هر دوی این فرودگاه ها به طرف مرکز شهر، هم تاکسی و هم اتوبوس وجود دارد. کرایه ی تاکسی ها خیلی گران نیست، اما اتوبوس ها هم هر نیم ساعت یک بار حرکت می کنند. از جنوب و شمال ترکیه جاده های زیادی هستند که به مارماریس می رسند و مسافران زیادی، چه خارجی و چه از اهالی خود ترکیه، هر سال از راه های زمینی به این شهر می آیند.

راجع به مارماریس و تور مارماریس بیشتر بدانیم

بهتر است در تور مارماریس لباس های سبک همراه خودتان بیاورید، چون آب و هوای مارماریس در تمام فصل های سال گرم است و تنها در روزهای زمستان ممکن است به کم تر از ۱۵ درجه ی سانتی گراد برسد. همین ویژگی باعث شده که دریای آنجا در تمام طول سال برای شنا و دیگر ورزش های آبی مناسب باشد و گشت و گذار در شهر مسافران را اذیت نکند، ولی بهترین وقت سفر به مارماریس از اوایل بهار تا اواسط تابستان است. این وقت سال، تعداد توریست ها خیلی زیاد است، پس بهتر است از قبل به فکر رزرو هتل موردعلاقه تان باشید؛ از بین هتل های مختلف با ستاره های متفاوت و یا ویلاهای ساحلی، همانی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید. سرویس های هتل ها با هم متفاوت است و یک هتل چهار ستاره با امکانات و پذیرایی خوب می تواند از ۶۰-۷۰ هزار تومان به بالا هزینه داشته باشد. اصلی ترین خیابان شهر، بلوار اگمنلیک است که به مجسمه ی آتاتورک در جوار ساحل ختم می شود. ساحل اصلی مارماریس یک پارک ساحلی زیبا نیز در خودش دارد.

تاریخ دقیقی برای پیدایش سکونت بشر در منطقه‌ی فعلی مارماریس وجود ندارد؛ با این وجود اولین شهری که در این منطقه از آن نام برده شده است، در ۶ قرن پیش از میلاد مسیح، شهر «فیسکوس» (Physkos) است.

مانند دیگر شهرهای این منطقه، مارماریس نیز در طول تاریخ با توجه به کش‌مکش‌های فراوان میان حکومت‌ها و امپراطوری‌های گوناگون، از جمله ایران، روم، یونان و عثمانی، دست به دست شده است.

نام مارماریس از واژه‌ی «مارمارون» (Marmaron) به معنی «مرمر» گرفته شده است. دلیل این نام وجود سنگ‌های مرمر در این منطقه است.

مارماریس

مارماریس یکی از ۱۲ شهر استان «موغله» (Mugla) ترکیه در سواحل جنوبی این کشور است.

همان‌طور که اشاره شد این منطقه به واسطه‌ی موقعیت اقلیمی خود از طبیعت بسیار زیبایی بهره می‌برد. با برخورداری از دریای مدیترانه در یک سمت و رشته‌کوه‌های متعدد در سمت دیگر، سواحل، کوه‌ها، جنگل‌ها و دیگر ویژگی‌های طبیعی از مشخصه‌های جغرافیایی مارماریس محسوب می‌شود.

اقلیم مارماریس

مارماریس از آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های بارانی و خنک برخوردار است. میانگین دمای این منطقه در روزهای گرم سال ۴۰ درجه و در روزهای سرد سال ۱۱ درجه محاسبه شده است.

مارماریس تا چندی پیش با ماهیگیری و پرورش گل و گیاه خود مشهور بود اما به مرور با پیشرفت صنعت توریسم در این منطقه، به یکی از مراکز اصلی گردشگری در ترکیه تبدیل شد.مارماریس منطقه‌ای است که در تمام طول سال گردشگران خود را دارد. با این وجود بیشترین سفرها در فصل تابستان به آن صورت می‌گیرد.

گردشگران در مارماریس

جمعیت ساکنین مارماریس در حدود ۴۰ هزار نفر است. در حالی که در زمان اوج سفرهای تابستانی این تعداد به نیم میلیون نفر هم می‌رسد.مارماریس با بهره‌مندی از ۲ لنگرگاه اصلی و همچنین بندرهای متعدد، مرکزی برای کشتی‌رانی و غواصی به شمار می‌رود

جاذبه های مارماریس

بهترین بخش سفر به مارماریس و تور مارماریس دریا و ساحل وصف نشدنی آن می باشد. در مارماریس تا دلتان بخواهد تفریحات و سرگرمی‌های دریایی برپا شده است، مثل شنا، غواصی در آب‌های شفاف مدیترانه و دریای اژه، موج سواری، قایق‌سواری و از همه زیباتر سفر با کشتی به سواحل هم‌جوار ایچیملر و یا تونوک است. در اکثر تورهای کشتی سواری، موسیقی زنده اجرا می‌شود و با نوشیدنی و ناهار از مسافران پذیرایی می‌کنند. ضمن گشت زدن کشتی‌ها در اسکله‌ی زیبای ایچملر توقف می‌کند و می‌شود تا وقت برگشتن به مارماریس در بازار ساحلی آن‌جا خرید کرد. تور غواصی هم تقریبا به همین شکل اجرا می‌شود، با این تفاوت که تجهیزات غواصی را در اختیار مسافر می‌گذارند و به او یاد می‌دهند چگونه از روی عرشه‌ی کشتی به اعماق دریای آبی شیرجه بزنند. البته هر دوی این تورها را می‌توان با صرف هزینه‌ی بیشتر و در قایق‌های کروز به صورت خصوصی‌تر تجربه کرد.

از تجربه های بی نظیر در مارماریس، تور جیپ سافاری است. این تور یک روزه از جلوی هتل خودتان شروع شده و با دیدن درختی ١٨٠٠ ساله در روستای بوزبورون و آبشار تارگوت ادامه پیدا می‌کند. عسل کاج و آویشن این منطقه خیلی معروف است و بهتر است بعد از صرف ناهار در رستورانی جنگلی، دسر شیربرنج ترکی را به همراه عسل امتحان کنید. بعدازظهر، جیپ‌ها به تنگه‌ی یالانجی می‌روند، تنگه‌ای با آب‌های کم‌عمق که منظره‌ای زیبا و فراموش‌نشدنی‌ دارد. در انتها هم جیپ‌سواری جلوی هتل تمام می‌شود.

پارک آبی آکوا همراه با وسایل بازی خیلی زیاد بالای یک تپه قرار گرفته است که منظره‌ی زیبای شهر با کاج‌ها و چنارهای سبزرنگش، از آن‌جا تماشایی است و از مناطقی است که باید به آنجا رفت و لذت برد. در پارک آبی آکوا دریم در نزدیک ظهر برنامه ویژه ای برای بچه ها اجرا می‌کنند که حرکات موزون و بازیهای مختلف را در بر میگیرد و حتی مسابقه‌ای شامل جایزه هم برگزار میشود برای سرگرمی.

پارک آبی مارماریسخورد و خوراک در مارماریس:

به گزارش سفر باتو ، رستوران‌های مارماریس تنوع غذایی زیادی دارند، ولی انتخاب غذا در آن‌جا کار سختی نیست، غذاهای دریایی، کوفته و کباب‌های لذیذ با بهترین کیفیت در همه‌ی رستوران‌ها به خوبی سرو می‌شوند و قیمت آنها نیز بسیار مناسب تر از ایران است. همچنین دلمه‌های گیاهی جور واجور نیز در رستورانهای مارماریس وجود دارد که برای کسانی که غذاهای گیاهی دوست دارند پیشنهاد می شود. در رستورانهای مارماریس در کنار بیشتر غذاها زیتون‌های مختلفی می‌گذارند که گاهی از غذای اصلی خوشمزه‌تر هستند. مجموعه‌ای از غذاها و نوشیدنی‌های ترکی را می‌شود با تور شب ترکی تجربه کرد، شبی مملو از موسیقی و آتش‌بازی و نمایش‌های سنتی که با ترانسفر از هتل حدود صد لیر هزینه دارد..

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied