شمانیوز
شما نیوز

جزئیات عجیب و جنجالی در مورد عقد دختر 9 ساله با پسر 22 ساله در کهگیلویه و بویراحمد + فیلم

‌در پی انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی از عقد دختربچه حدود ۹ ساله با یک جوان، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی ارائه دادند.

جزئیات عجیب و جنجالی در مورد عقد دختر 9 ساله با پسر 22 ساله در کهگیلویه و بویراحمد  + فیلم

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که در آن گفته می‌شود، در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد، دختر بچه‎ای حدود ۹ سال به عقد موقت پسر حدود ۲۲ ساله در آمده است.

 

اخبار داغ:

عکس لو رفته و جنجالی از مهران مدیری در بغل خانم بازیگر + عکس و بیوگرافی

 

 

در پی انتشار این فیلم در فضای مجازی حجت الاسلام خوب نژاد عاقد این مراسم در گفت‎وگوی اختصاصی با گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، با بیان اینکه نوع خطبه جاری شده صیغه محرمیت یا همان موقت ادامه‌دار بوده است گفت: به علت دسترسی نداشتن به شناسنامه زوجه و اعتماد به خانواده عروس و داماد که گفته بودند زوجه ۱۰ تا ۱۱ سال سن دارد، صیغه محرمیت را خوانده است.

 

او گفت: بنا به اصرار خانواده داماد و عروس که از بستگان بسیار نزدیک همدیگر هستند و با هدف اینکه زوجین تا رسیدن به سن قانونی ازدواج با هم محرم باشند و رفت و آمد خانوادگی داشته باشند، بین آن‌ها صیغه محرمیت جاری کرده است.

 

 

تجاوز جنسی به دختر باکره 21 ساله در هتل مشهد + عکس دختر

 

 

رحیمی سردفتر ازدواج و طلاق شهرستان بهمئی هم در گفت‎وگوی اختصاصی با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت: تاکنون هیچ مدرکی دال بر ازدواج رسمی این زوج در دفاتر این شهرستان ثبت نشده است.

توئیت معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این رابطه

ماجرای عقد دختربچه ۹ ساله با جوان ۲۰ ساله/ عاقد: خانواده عروس و داماد سن واقعی زوجه را به من نگفتند

حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی هم در این رابطه گفت: من هم این فیلم را در فضای مجازی مشاهده کرده‌ام، اما از جزئیات بی خبر هستم.

او با بیان اینکه این مساله اتفاق تلخی است، اظهارکرد: به دلایلی ترجیح می‌دهم در این خصوص صحبت نکنم.

فرماندار شهرستان بهمئی افزود: البته بی تفاوت نخواهیم بود و دستگاه‌های متولی در حدود اختیارات و وظایف قانونی ورود خواهند کرد.

 

عقد باطل شد 

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی انتشار فیلمی از عقد دختربچه حدود 11 سال برای مرد حدود 22 ساله در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به محض اطلاع از این خبر ‌دستورات لازم جهت بررسی موضوع به رئیس دادگستری شهرستان بهمئی داده شد که متعاقبا رئیس دادگستری شهرستان نیز این اقدامات را انجام داد.

 

 

تجاوز جنسی به دختر باکره 21 ساله در هتل مشهد + عکس دختر

 

 

«حسن نگین تاجی» در گفت‌وگو افزود: پس از شنیدن این موضوع طرفین شناسایی و از خانواده‌های دو طرف و عاقد دعوت کرده ایم، سپس اظهارات پدر دختر، پسر، دختر و عاقد را شنیدیم.
وی افزود: سن دختر براساس کپی شناسنامه ارائه شده وارد 11 سال می‌شود و پسر نیز 22 سال دارد.
به گفته رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، انگیزه این اقدام صرفا به خاطر ایجاد محرمیت با عقد موقت، شناخت بیشتر و رفت و آمد زوج با خانواده زوجه جهت جلوگیری از برخی مسائل و مشکلات شرعی بوده است تا اینکه پس از گذشت 6 سال اقدام به عقد رسمی و ازدواج کنند.

 

 


نگین تاجی تصریح کرد: احساس کرده ایم دختر در این سن آگاهی پایینی دارد و مصلحت نیست عقد موقت هم باشد ولی زوجه مهریه مشخص شده را بذل کرده(بخشیده است) و زوج مدت باقی مانده عقد را (عقد دو ساله بود) باید بذل کرده؛ بنابراین عقد منتفی و منحل شد تا در زمان مقتضی با اخذ مجوز از دادگاه اقدام به ازدواج رسمی کنند.

 

 

اخبار داغ:

 

عکس لو رفته و جنجالی از مهران مدیری در بغل خانم بازیگر + عکس و بیوگرافی

 

 

وی گفت: طرفین این مساله را پذیرفتند و با رضایت طرفین عقد موقت از بین رفت. با توجه به اینکه مطابق ماده 50 قانون حمایت از خانواده - مربوط به سال 1391- اقدام زوج، ولی زوجه و عاقد جرم بوده، جهت برخورد قضایی متناسب به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی و دادسرای ویژه روحانیت اعلام جرم شده است.

 


رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از قوه قضائیه همانطوری‌که مدافع حقوق عامه است، حقوق اطفال را به شدت رصد و مورد حمایت قرار می دهد و از این به بعد در صورت مشاهده چنین مواردی که مخالف مقررات حقوق کودک و خانواده باشد، طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

 

به گزارش شمانیوز قبلا در فضای مجازی سن دختر 9 ساله و سن پسر 30 ساله عنوان شده بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خیلی متاسفم ،
    دختر ده ساله هنوز به فکر عروسک بازیشه
    کجا ، تا کی برسه به همسر داری

  • ناشناس

    این پدر و مادر نه تنها کار بدی نکرده اند بلکه باید به خاطر این هم آینده نگری و دلسوزی برای دخترشان مورد تقدیر قرار گیرند.

    • برنو

      به نظرم تورو از ۲۰۰۰سال پیش دیپورتت کردن با ا

  • احسان وحدانی نژاد

    کاردوتا خانواده زشت بود آبروی همه ما بهمئی ها رابردند واقعا متأسفم

  • مرتضی

    واقعا برای پدر ومادر دختر متاسفم دخترشون اینقدر براشون زیادی بود جای تاسف داره پسر ه هم که واقعا آخر نفهمی کرد

  • مهدی رحیمی

    سلام،چرابیهوده قضاوت میکنیم،شایدازدخترسوال شده برای ازدواج بعداشوهرش دادند،بلوغ کاری به سن وسال نداره،به نظری من هیچ اشکالی نداره،شرعی بوده

  • میلاد

    خاک تو سر پدر دختر الاق بی غیرت

  • زهرا

    هه.مگه کمه اینجور اتفاقا توروستاها.فامیل ماعروسش ۱۲سالشه پسرش۲۱ سالشه.خودم به شخصه اینجور ازدواج ها روتجاوز میدونم .با این تفاوت که به کمک خطبه عقد حلال میشه.

  • بی نام

    خیلی ادمای عوضی هستن هردوخانواده کع یه بچه روشوهرمیدن خجالت اوره واقعافقط متاسفم

  • ناشناس

    خیلی مسخرست منم کهگیلویم واقعا ازشون انتظار نداشتم:/