شمانیوز
شما نیوز

زمان و مکان برگزاری مراسم شیرخواران علی اصغر

مراسم «شیرخوارگان حسینی» همزمان با نخستین جمعه محرم الحرام علاوه بر تکایا، حسینیه ها، امامزاده‌های تهران، ورزشگاه آزادی و بیش از ۶ هزار نقطه ایران اسلامی و ۴۵ کشور جهان، در مصلی امام خمینی (ره) تهران نیز برگزار می‌شود

زمان و مکان برگزاری مراسم شیرخواران علی اصغر

به گزارش شمانیوز به نقل از صداوسیما : آقای محمدحسین پروند مدیر مراسم و مناسبت‌های مصلی امام خمینی (ره) در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ما گفت:​ امسال هم در شبستان‌های مصلی مانند دیگر نقاطی که هر ساله میزبان مراسم شیرخوارگان حسینی هستند، اجتماع «مادران و شیرخوارگان عاشورایی» از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.


مدیر مراسم و مناسبت‌های مصلی امام خمینی (ره) افزود:​ در ابتدای این مراسم، قاری نوجوان محمدرضا طاهری به تلاوت قرآن می‌پردازد و در ادامه، گروه همخوانی «​نسیم قدر» ​دو تواشیح در مدح حضرت علی اصغر علیه السلام و مدافعان حرم اجرا می‌کند.


وی گفت:آقایان احمد واعظی و مرتضی طاهری دو مداح و مرثیه خوانی هستند که به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) می‌پردازند و میلاد عرفان پور هم شاعری است که اشعاری آیینی را در مراسم شیرخوارگان حسینی قرائت می‌کند. 


آقای پروند با اشاره به اینکه مراسم مصلی به صورت مستقیم از شبکه دو سیما نیز پخش می‌شود، افزود: همچنین در‌ب‌های مصلی از ساعت ۶:۳۰ به روی همگان باز خواهد شد و شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از همه ورودی‌های مصلی تردد کنند ضمن اینکه علاوه بر شبستان‌هایی که برای حضور مادران و کودکان در نظر گرفته شده است، در ضلع شرقی مصلی فضایی به وسعت ۲ هزار متر به منظور حضور جمعی خانواده‌ها و نیز شبستان رواق شرقی مصلی برای حضور آقایان مهیا شده است.


وی همچنین به حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در این مراسم اشاره و خاطرنشان کرد: در این مراسم از ۶۴ خانواده مدافع حرم دعوت شده و قرار است رضوانه باغبانی دختر شهید مدافع حرم، دلنوشته خود را با موضوع در سوگ پدر بخواند. 


در این مراسم، خدمات گوناگون فرهنگی و رفاهی از جمله استقرار نیرو‌های اورژانس و آتش نشانی، برپایی اتاق مادر و کودک، ایستگاه‌های صلواتی، توزیع بسته‌های فرهنگی، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و عزاداری و خوردرو‌های رایگان برای جابجایی تا محل برگزاری مراسم برای رفاه حال شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.


مدیر مراسم و مناسبت‌های مصلی امام خمینی (ره) همچنین از برپایی دیگر برنامه‌های جنبی مانند برگزاری نمایشگاه عکس از مجموعه عکس‌های مراسم شیرخوارگان سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عکس «اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی-۱۳۹۷» در حاشیه این مراسم خبر داد.
مراسم اجتماع «مادران و شیرخوارگان عاشورایی» که از ساعت ۸ و ۳۰ جمعه ۱۵ شهریور آغاز می‌شود تا ساعت ۱۱ ادامه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied