شمانیوز
شما نیوز

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد:

حمایت از تولید و مبارزه جدی با فرار مالیاتی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در همایش تبادل تجارب و برنامه ریزی برای مقابله یکپارچه و منسجم با پدیده شوم فرار مالیاتی، بر حمایت موثر از تولید و همچنین مقابله جدی با فرار مالیاتی در کشور تاکید کرد.

حمایت از تولید و مبارزه جدی با فرار مالیاتی

به گزارش شمانیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، روز چهارشنبه 13 شهریورماه، در جمع مسئولان دستگاه های اجرایی، قضایی، مالیاتی، بازرسی، نظارتی و انتظامی در استان اصفهان عنوان داشت: سازمان ها و نهادهایی که در امر ثبت شرکت، ایجاد حساب بانکی، صدور کارت بازرگانی و صدور سایر مجوزهای قانونی برای فعالان اقتصادی دخیل هستند، باید اقدامات موثری در راستای مبارزه با فساد انجام دهند.


وی با بیان اینکه حکومت می باید به مردم خدمات عمومی ارایه دهد، خاطرنشان کرد: هزینه خدماتی از قبیل ایجاد امنیت، بهداشت ودرمان، آموزش و پرورش، عمران و آبادانی شهرها و غیره باید توسط خود مردم تامین شود و مالیات بهترین و سالم ترین راه تامین هزینه های کشور است.


امام جمعه شهر اصفهان، با بیان اینکه هوشمندانه ترین شکل دریافت مالیات آن است که توان تولید در کشور افزایش یابد و متناسب با آن مالیات اخذ شود، گفت: تولید در کشور باید رونق یافته و به جای حمایت از مصرف، از تولید حمایت همه جانبه نماییم.


وی افزود: دولت باید شرایط افزایش تولید در کشور را ارتقا داده و شرایط رکود را برطرف کند و براساس افزایش تولید به مالیات بیشتر برای تأمین هزینه‌ها دست یابد و مبارزه با فرار مالیاتی را نیز با جدیت دنبال نماید.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سفارش‌های حضرت امیر المومنین علی(ع) به مالک اشتر تصریح کرد: حضرت امیر به مالک اشتر می‌فرمایند که اگر قصد داری خراج و مالیات بیشتری اخذ کنی، باید راه تولید را برای مردم فراهم کنی و آن را افزایش دهی و اگر بدون توجه به این امر، مالیات را افزایش دهی، هم مردم را هلاک می‌کنی و هم حکومت را از بین می‌بری.


وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) خراج را لازمه اداره کشور دانسته و در عهدنامه خود می فرمایند: در امر مالیات بسیار دقت کن و به گونه ای عمل کند که به صلاح مالیات دهنده و مالیات گیرنده باشد; چرا که صلاح جامعه در اصلاح مالیات است.


آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: در امر وصول مالیات باید توسعه و پیشرفت کشور مد نظر باشد; چرا که با این رویکرد متناسب با نیازها و هزینه های کشور و نه بیشتر، مالیات اخذ می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied