شمانیوز
شما نیوز

رییس کل بانک مرکزی:

تامین نقدینگی واحدهای تولیدی با مدیریت بهینه منابع ارزی امکان پذیر است

رییس کل بانک مرکزی مدیریت بهینه منابع ارزی بدلیل شرایط تحریم را از موضوعات اصلی بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: برای مدیریت نقدینگی و هدایت آن به تولید، باید وزارتخانه های مربوطه خصوصا صمت با شناسایی واحدهای تولیدی فعال و مولد همکاری لازم را با بانک مرکزی و شبکه بانکی برای تأمین نقدینگی آنها داشته باشند.

تامین نقدینگی واحدهای تولیدی با مدیریت بهینه منابع ارزی امکان پذیر است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصرهمتی که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جمع مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی سخن می گفت، با اشاره به اینکه به دلیل تحریم ها شرایط کشور ویژه است، افزود: تلاش بانک مرکزی حل مشکلات واحدهای تولیدی از طریق نقدینگی موجود در جامعه است، ضمن آنکه این بانک درصدد است که منابع بانکی هر استان تاحد ممکن در همان استان هزینه شود.

 

رییس کل بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی در جهت حمایت از تولید به تصویب آیین نامه قانون جدید چک در دولت اشاره کرد و گفت: آیین نامه قانون چک که در روزهای آینده ابلاغ می شود، به منظور حمایت از بنگاه های با پرسنل ۱۰۰ نفر و بالاتر است و امیدواریم با این آئین نامه مشکل برخی واحدهای تولیدی در زمینه چک برگشتی با واگذاری اختیار تصمیم به شورای تأمین استانها، رفع شود.

 

رییس کل بانک مرکزی همچنین به سایر اقدامات حمایتی این بانک از واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: علاوه بر قانون چک، تمدید ضمانت نامه های بانکی و تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی از دیگر اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

 

وی افزود: حل مشکلات خودروسازان استان که موجب اشتغال تعداد زیادی از جوانان استان شده است، بسیار برای بانک مرکزی حائز اهمیت است بر این مبنا این موضوع مورد توجه  این بانک قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied