شمانیوز
شما نیوز

با همکاری ایمیدرو و دانشگاه امیرکبیر انجام شد

ساخت نخستین دستگاه تنفس مصنوعی برای فعالان معادن زغال سنگ

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو از ساخت دستگاه تنفس مصنوعی برای کارگران و امدادرسانان معادن زغال سنگ طی همکاری این سازمان با دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

ساخت نخستین دستگاه تنفس مصنوعی برای فعالان معادن زغال سنگ

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب، گفت: پروژه ساخت دستگاه تنفس مصنوعی برای معادن زغال سنگ، نمونه ای موفق از همکاری ایمیدرو و دانشگاه امیرکبیر است که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است.

 

وی افزود: منابع این پروژه از محل اعتبارات پژوهشی ایمیدرو تامین و با نظارت و همکاری مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو انجام شد. به زودی حق ثبت اختراع دستگاه برای ایمیدرو ثبت خواهد شد.

 

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به برتری دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شده با نمونه مشابه خارجی از نظر وزن و مدت زمان تنفس، تصریح کرد: تنفس رسانی به فرد در 2 حالت اجباری و خودبه خودی، تشخیص علائم حیاتی فرد و تشخیص حالت بیهوشی و هوشیاری فرد و تنفس رسانی به فرد براساس حالت تشخیص داده شده، از جمله مزیت های این محصول است.

 

وی ادامه داد: قابلیت تعویض خودکار مد تنفسی از حالت بیهوشی به هوشیاری و برعکس، توانایی تشخیص فاز دم از بازدم و تنفس رسانی در لحظه شروع دم، نمایش و ذخیره سازی نمودارهای تنفسی، ذخیره سازی اطلاعات فرد، به کارگیری مجدد بدون نیاز به تعیین دوباره مولفه ها، کنترل از طریق اپلیکیشن طراحی شده و تنفس رسانی به مدت 45 دقیقه، از دیگر مزیت های آن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied